AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.048

Belyst M-Växelknopp

Sida 1 av 3
Vi
64
VivalaDee
328ic -96 / såld
528iA Touring -98
Vart kan man köpa en belyst m-växelspaksknopp?
Nån som vet
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
På BMW t.ex:Länk
Inte alldeles gratis förstås.

AE
E2
50
E28Danne
325ik -89
BMW har. Köpte där till min e30, gick loss på ca 1250 riksdaler, komplett kit med kabelsats och damask
Pr
89
Pre_Z
318i Touring -04
325tds -95
prova stylingkompaniet.se istället, dom har en som inte är lika dyr.
Vi
64
VivalaDee
328ic -96 / såld
528iA Touring -98
Tack för det snabba svaret men kanske en aning ironiskt hehe..
Det jag undrar är om den finns på annat håll, har sökt som sjutton utan resultat.
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Köp på bmw. Jag köpte min där, kostade mig 800:-
Då vi nästan har lika bilar så blir de inte dyrare för dig ;)

Mvh Markus
Vi
64
VivalaDee
328ic -96 / såld
528iA Touring -98
Stylingkompaniets kan kanske va nåt. får jämföra priset med bmw orginal
Skriv gärna tillbaka om du jämfört priserna, har vart sugen på den från stylingkompaniet.se ett tag nu men det kanske finns snyggare och billigare någon annanstans.

Passar även på att slänga in en liknande fråga..
Någon som vet vart man kan hitta instegslister, pedalsett och snygga tygmattor till ett rimligt pris? (inte de från stylingk.)
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
VivalaDee:
skriv gärna hur d ligger till med priserna när du kollat upp!

Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
VivalaDee:
skriv gärna hur d ligger till med priserna när du kollat upp!

hampe m3
Är det svårt att montera, är det ngt man lämmnar in för eller fixar man det själv?

mch hampus
Vi
64
VivalaDee
328ic -96 / såld
528iA Touring -98
Markus_M3 Kostar den 800:- orginal är valet lätt, lär nog inte hitta billigare nån annastans. Och montera själv är lätt, kan tänka att kontakten bör finnas under konsolen och håller man sig till orginal bör det inte vara några större problem annars är det bara ta ström från cigguttaget. Knoppen är bara att dra av men kan sitta ordentligt och som jag läste i en annan tråd "Akta näsan"
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Jag kopplade min via cigguttaget.
Att få bort knoppen är inte så svårt.
Är man rädd om knoppen som sitter på får man dra som fan med händerna, är man däremot inte rädd om knoppen som sitter på så använder man en polygriptång =)
Funkade perfekt för mig =)

Mvh Markus
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Om ni kopplar från cigg-uttaget, lyser den inte hela tiden då, även när ljuset är släckt
Min lyser bara när ljuset är tänt.

BMW CS #5206
Vi
64
VivalaDee
328ic -96 / såld
528iA Touring -98
Om cigguttaget skulle lysa hela tiden och bilen står ett bra tag så drar givetvis batteriet slut.
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Mitt ciggutag är enbart på när jag slår på helvljuset.
Men de funkar enbart om man som mig inte har halvljusautomatik.

Mvh Markus
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Köpte en till en Z4M för lite mer än tusen spänn på BMW. Till den så fick man inga kopplingsdon, men det fixar man plättlätt med strömtjuvar. Koppla mot belysningen till askkoppen, då lyser det bara när tändningen är på.

Knoppen sitter rätt hårt, men dra och akta näsan :-) så funkar det.

Tar en kvart att fixa och är mycket läckert, framför allt nu på hösten när det mörknar tidigare. På dagens syns det inte alls.

Niklas

Fransosen
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Det ska finnas en extra kontakt under ratten som man bara kopplar in den medföljande kontakten i. Tror den går på samma som knapp som man kan höja och sänka ljuset på belysningen inne (mätarna mm) Hur enkelt som helst. Bara att dra dit kabeln på ett snyggt sätt.

hampe m3
Tackar för infon.

mvh h
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
lalle83, inte för att jag misstror dig på något sätt, men den kabelsnutt man får med till växelknoppen kan inte på något vis räcka hela vägen från mittkonsolen upp igenom instrumentbrädan för att sedan komma fram till under ratten. Sladdarna är kanske 2dm på sin höjd.

Möjligt att vissa modeller har fördraget med kontakt i närheten av växelspaken och då är inkopplandet ändå lättare, men i de flesta fall skulle jag tro att man får tjyva på belysningen till askkoppen, det är i alla fall det som monteringsanvisningen till knoppen säger.

Niklas

Fransosen
Någon som tagit reda på ett exakt pris hos BMW? Vi är många intresserade! :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.