|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
fransosen: jaså? när ja köpte till min förra m3:a -96 gick det att dra den hela vägen till ratten... beställde knoppen av bmw.. dom kanske har gjort dom annorlunda nu? d var iaf enkelt att göra på det viset, med färdiga kontakter å allt...' ///MVH Johan |
|
|
Priset är märkligt nog lite beroende på till vilken bil den ska höra till. Men runt tusingen är väl ändå ett lagomt riktmärke :-) Sen kan det som i mitt fall bli så att man måste köpa till en helt annan bil än den man faktiskt har. Jag har en E46 330 6-växlad M-pkt. Till den så FINNS det inte att köpa en belyst växelspak enligt BMW. Men om man tjatar lite på sin reservdelskille så visar det sig att en Z4M har en belyst med 6-växlar och ///M. Alltså köper man den och monterar. Det är samma pryl, men BMW har i sin stora godhet bestämt att vissa saker inte ska finnas till vissa modeller. Allt för vårt eget bästa antagligen :-) Niklas Fransosen |
|
|
El-sladdar är dyrt, darför har dom kortat ner dom till 2dm :-D Niklas Fransosen |
|
|
varför vill man montera en m-knopp i en vanlig bmw?. /mvh jocke |
|
| För att man vill ha en fränare knopp med belysning helt enkelt. | |
|
Eller för att man har en M-Tech utrustad bil? |
|
| Jag kan däremot undra varför man sätter dit M-emblem på bakluckan på en icke M-bil men arslet är som bekant delat, alla har vi olika tycke för saker å ting. | |
|
Därför att det sitter en M-knopp där från början, då det ingår i M-paketet. Dock är den inte belyst, vilket är mycket smakfullt och ovanligt! Hur många bilar har det???? Niklas Fransosen |
|
|
Jag köpte en belyst växelspaksknopp till min gamla 525:a, men när jag sålde 525:an så behöll jag växelspaksknoppen ioma jag så småningom ville köpa en E36:a. Det har tyvärr ännu inte blivit av så den har blivit liggande i en låda. Den belysta växelspaksknoppen finns ju i åtmisntone två olika utföranden, varav den ena har ett M mitt på knoppen och den andra har det karaktäristiska M-färgerna snett över knoppen. Den sistnämnda är enligt mitt tycket den klart snyggaste... |
|
|
Förtår inte vad du menar fransosen, det sitter bara M-knoppar på M-bilar och då M-emblem på bakluckan. Jag ser inte att det skulle va facelift med M-emblem på tex. en standard 518i |
|
| ett tips är annars att man snor ström i från mitten. konsolens ciggfack det ska sitta en lampa där då åker den på när man har på halvljus parkeringsljus. så kopplade jag mina lys maskar under sätet funkar jätte bra. | |
| Jögge38 du får 500 bagis för knoppen. | |
|
VivalaDee Det finns många M-utrustade bilar som inte är M-bilar. Förutom knoppen kan du räkna med M-chassie, sportstolar, sportratt, M-instegslister, M-emblem i interören mm. |
|
|
Jag mailade Englunds bil i Luleå ang. växelknoppen. Detta fick jag till svar: "Det finns en speciell knopp till din bil med art nr 25119415379 kostnad 1050kr." Länk till RealOEM: Länk |
|
| Självklart men det är inte det jag menar. "Vad är vitsen med ett M-emblem på bakluckan på en tex. en standard 518i utan M-utrustning alltså bara ett emblem på bakluckan. Jag ser inte att bilen blir snyggare av det. | |
|
Denna knoppen, Länk som angavs i trådens första inlägg kostade 1680kr. |
|
| Fasen det är lite saftigt med 1700 spänn för en knopp men det är bara å beställa. Vill man ha en så... | |
| Jag köper bara orginalpryttlar till bilen.. Känns rätt | |
|
Tittar du ovan ser du att det även fanns en OEM knopp för 1050kr och jag tror även att den passar till E36. Vad som skiljer dem åt vet jag inte. |
|
|
Bmw M belyst växelknopp, köpt på bmw beställd från Tyskland för 980:- :) mvh, Figgeh~ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.