AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.988

Vilken 18års bil?

Sida 1 av 2
Hej fyller snart 18 ock ska då skaffa bil:)
Någon som har bra tips på bra och prisvärd BMW för mellan 40000-70000? Helst ska dej ju inte kosta 40000 i försäkring per år heller:P
Hoppas jag kan få några bra tips.

When batman takes a vacation he does the Gumball
en fin e36:a skulle låter som något för dej.. för dem pengarna kan du få en kanonfin 328 gärna coupe...
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Som föregående talare sa fast jag hade nog satsat på en fin 323 istället för en 328.

Mvh Markus
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
E36 323 el 328, kanske kan få tag i en fin E46 320 eller varför inte en 523 E39!?

Beror ju på lite vad du är närmast att vilja lägga, 40kkr eller 70kkr?

Mvh Johan
För 60-70tusen så borde du få en skapligt fräsch E46 318 från -99-00 så det är vad jag tycker du ska köpa. Lägger du dig hellre runt 40tusen i pris så borde du få en fin E36 318 av nån av dom sista årsmodellerna och det är inte heller fel. Jag tycker att en 318 är en utmärkt bil för en nybliven körkortsinnehavare.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Men hur kul är det med en 318 då? ;)

Tror nog det blir roligare med sexa!

Mvh Johan
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Vill inte låta tråkigt men något att tänka på är försäkringen på det tilltänka objektet! En e36:a är rätt dyr i försäkring.

Vet inte hur du hade tänkt göra med den saken? Står den på föräldrarna så riskerar du att bli utan ersättning vid ev olycka.

En 323/8 är ju ett trevligt val. Uppåt 70 får du ju en "hyffsad" e46 med sexa.
Försök att läsa och lära så mkt om de olika modellerna, ring försäkringsbolgat och bilda dig en uppfattning om saken!
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Å andra sidan är ju e46:orna tämligen dyra i underhåll, med sina krånglande fram- och bakvagnar etc. Nej en riktigt fin e36 323i är min rekommendation!
jp
464
jpn
523im -99
som många sagt tidigare så låter en 323,325,328 inte så dummt! även om jag nog själv hade köpt en e39 för dom pengarna (dock den övre skalan 65-70kkr) för under 60kkr hade det nog blivit e36... men läs på, provkör lite olika modeller osv så ser du rätt snabbt vad du vill ha för nåt! lycka till med körkortet och bilköpet och välkommen till forumet!

mvh/jpn
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
för dom pengarna,skulle jag sattsa på en e46.är mitt råd till dig...
Jag låter nog jättetråkig nu men titta på vad försäkringen kostar i första hand och märke och modell i andra hand. Är du 18 och har bilen skriven på dig så kostar en gammal Volvo 240 en halv förmöghet att försäkra (iaf om du ska ha den helförsäkrad). Har du ingen stabil inkomst är det inget kul att ha en bil som kostar mycket att hålla igång (bensin, skatt, försäkring, reparationer, däck, värdeminskning etc), köp en som inte är så komplicerad med beprövad teknik.

Jag skulle rekommendera en Golf III, kanske inte är en BMW men ändå en hyffsad bil :-)

Lycka till med köpet!

/// Erik
ett alternativ är ju at köpa en e36 för sisådär 40kkr sen lägga lite pengar på skoj till bilen.. fälgar m.m för det är ju det ungdommar vill ha.. inte vill man åka i en fet bmw med 15fälgar :P
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
jag hade köpt en e36 320-323
Tack för alla tipsen:)
ska börja kolla nu och se om jag hittar någonting som passar.
usch vilket tråkigt arbete o provköra massa bilar:P

visst denna har rullat långt men det var nåt i den stilen jag tänkte Länk
här kommer ett bättre exempel Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Varför inte en fin E30 med lite påkostad motor och pengar över till fälgar och däck? E36:or med alla tänkbara kjolpaket finns det ju i tusental, så varför inte vara lte orginell :) En tidig E46:a hamnar kanske inom budget, men det var väl lite krångel med sprickande bakvagnsinfästning och så på dom.

AE
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk verkar vara ett bra köp, men kolla upp den ordentligt - med tanke på det låga miltalet så skulle jag vilja se ALLA besiktningspapper.

Mvh
Jo jag tackar, BMW med tackvinge, vad mer kan man begära?/ TP.
hehe den 328 verkar ju helt okej om milen stämmer:P Ps tack för alla bra tipsds:=)

jo
152
jonaz_81a
318is 16v -90 i trafik
325i -90 i trafik
520i(525i) -89
Jag måste gå emot trenden här lite och föreslå en 7-serie bil.

När man är 18 år brukar man skjutsa runt massa kompisar i tid och otid.
Skadar inte att ha gott om plats. Billigare i försäkring är dom också.

tex en e38 728

snabb
säker
snygg
billig
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.