|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var inne på Densionswedens hemsida och kollade på Ice<Link till min -e39 -96. Men enligt Dension så fungerar det inte under årsmodell -97. är det ngn som vet o mdet går att installera ice<link i min E39 med Buisness RDS sterio. med bandstation och Enkelradig display?. Är även fördraget till cd växlare bak om det ska ha någon betydelse. En 3 polig kabel som det står "MD CD CHANGER" och en 2 polig som det inte står något alls på. Snälla hjälp mig. Vill inte slänga bort 1700 spänn i onödan. Mvh/Joel | |
|
Hej, Icelink fungerade utmärkt i min första E39 tillverkad januari 1996. Dock så hade jag MID (den större dubbelradiga radiodisplayen). Enligt många skall det fungera med IRIS (enkelradig radiodisplay) också, men några har haft problem med låtnamnsvisning (däremot har styrningen och ljudet fungerat bra). /Andy |
|
|
Aha, Det låter ju lovande. Låtnamn och vise versa kan man ju faktiskt klara sig utan. För jag har IRIS displayen tyvärr. Så då ska det alltså gå att sätta in Ice<link i min bil. Ngt man bör tänka på vid inköp? Vilken modell ska jag använda? och vilken Ipod ska jag köpa. (billigast möjligast helst) Mvh/Joel |
|
|
Du skall ha den icelink som är med runda pinnar i kontaktdonet. (samma som för 97 års modell). Köp en iPod med hårddisk av 3:e generationen eller nyare. Om du sen har problem med låtnamn så kan du hitta en MID display /& radio för mellan 500-1500:- Jag köpte ej icelink med hållare utan enbart med dockkabel och la iPoden i handskfacket (men jag ser ju åandrasidan låtnamn spellistor mm i min display). Om du har DSP (har dock aldrig sett DSP med IRIS display) så måste du köpa en dyrare icelink för system med DSP. /Andy |
|
|
Okej ,Runda pinnar var det ja. Men vad heter modellen? Finns ju flera olika. 300, 500, plus också vidare. Och jag tänkte inte ha ngn hållare utan tänkte dra kabeln tills handsfacket så den inte syns. jag tror inte jag har DSP iaf, Isåfall vart skulle den sitta?.. /Joel |
|
|
Icelink Plus är den som passar din bil. 300 och 500 är nyare modeller som är gjorda för nyare bilar. Har kollat och om du har IRIS så kan du inte ha DSP. /Andy |
|
| Okej, Nu börjar man bli lite klokare :). Om jag fattat rätt så är DSP slutsteg till sterion va? Om man saffar sig en mid Display går det att koppla till en DSP då? Och varför just bara på den och inte på IRIS? | |
|
Såg nu att ICE<link Plus har utgått, och man ska nu ha GW100 eller 300. Ngn som kan kolla upp vad jag kan ha för version? Vore jätte snällt iaf :)... /Joel |
|
|
Länk Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Helt rätt, dags att uppdatera min kunskap... /Andy |
|
| det där blir man ju inte klok på :P Har alldrig hållt på ngt med Icelink förr. Jag vill ha den billigaste möjliga men alla nödvändiga funktioner. ngt som kan tipsa om ngn särskillt modell? | |
|
Inte för att jag har erfarenhet av de nya modellerna, men 100 modellen verkar ju ersätta icelink plus men har ett par ytterligare features. Den räcker mao gott. /Andy |
|
| Jo, Ska kolla in den lite ytterligare :) | |
| Ser ju faktiskt väldigt lovande ut. Om jag har fattat det rätt. GW100. Går det även att koppla in en vanlig MP3 spelare då? Tills jag har skaffat mig en ipod tänkte jag :P | |
| Måste man ha kablar för cd växlare eller en cd växlare för att kunna ha en ice<link? | |
|
Nej, det krävs ingen cdväxlarförberedning för att kunna ansluta icelink. Dock måste radion ha kontakten för cdväxlare (men det har iprincip alla orginalstereos sen åtminstone 1996) Se dock upp för tidiga E38or, dessa har fel typ av cdväxlarstyrning och är ej kompatibla med icelink. /Andy |
|
|
Kan man med säkerhet säga om jag har gamla eller nya kontakten på min radio. Tänkte slippa böket med att riva ur radion bara för att beställa en GW300. Eller är det fördraget cd-växlar kabel till kofforten så man kan titta där? Mvh. Niclas |
|
|
Med 99% säkerhet så har du nya kontaktdonet (det gamla fanns fram tillochmed 2001 eller 2002 beroende på bilmodell) /Andy |
|
|
Tidiga E38:or Andy? Har en -96:a med cd-växlare o s v. Hur kan jag identifiera om Ice-Link funkar på den? /P-A |
|
|
Hej! När det gäller nya eller gamla kontaktdonet på huvudenheten så måste man kolla det för att vara säker. Jag trodde jag hade det nya men när jag demonterade radion visade det sig vara det gamla donet med runda stift trots att bilen är en 05:a. Anders |
|
| Blir inte klok på det här, jag har en 525 -02 (tillverkad 0112) med Radio Business CD i och skulle vilja koppla in min iPhone 3G så den både laddar och kan styras via multiknapparna. Vilken Ice Link är det jag ska ha? Vill inte ha den liggande i handskfacket eller dylikt utan hade tänkt en Brodithållare vid ventilationsutblåset. Tacksam för svar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.