|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det någon som har tips på en bra reparationshandbok för BMW 740 -94 E38? Tycker utbudet verkar lite dåligt, hur pass lika är böcker för 5-serien? Tack på förhand Ulf | |
| Vet inte så mycket om böcker.....men det mesta har nog fixats här eller länkats till andra sidor | |
Scheckheft |
Hej Jag svarade på frågan i förrgår: Länk På webben: e38.org, cardomain.com eller 7er.com Mvh Scheckheft |
|
Jag söker en instruktion för att byta bromsvätska, men hittar inget varken på autopower eller med hjälp av Google. /Ulf |
|
|
Scheckheft: Sorry, jag såg inte ditt svar innan jag tyckte på "besvara" :-) Är reparationshandboken från Bentley bra? Förklarande texter, bra foton etc? Mvh Ulf |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bentleys böcker är alltid bra, förmodligen de bästa som finns, används även av verkstäder. Dessutom är E38 manualen nyproducerad i våras. ///MVH Hasso Länk |
| Oj vilken saftig prislapp :( | |
|
Nja, det är väl egentligen inte alls dyrt?? Visst är det en slant, men hur fort tror du inte att man tjänar in 800-1500 kr beroende på hur man får hem boken? Det räcker antagligen med att den hjälper dig en eller två gånger från verkstadsbesök. Kikar man på hur många sidor och illustrationer den innehåller så kan du ju jämföra det med hur många sidor och bilder du får för samma pengar om du köper Auto Motor und Sport eller någon annan tidning. Plötsligt blir det inte så dyrt.... Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dyr Hmm vet du hur mycket jobb det är med att ta fram en sådan, bilarna plockas ned i molykyler och sätts ihop igen, tar ca 6-9 månader att få fram en ny bok till en ny bilmodell. ///MVH Hasso Länk |
| Såg nu att den va på över 1300 sidor. Jag har flera olika hayenes böcker och en chilton till olika bilar och dom kosta ju under 200 kr styck men det är ju klart det är ju inga 1300 sidor men dom är ju också baserade på en komplett isär/hopmontering. Är det någon som har en sådan här bok och kan rekomendera den? | |
| mmm verkar vara en riktigt trevlig bibel. Finns det någon svensk återförsäljare? | |
|
Länk 884:- SEK Har beställt en själv idag. /Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## /Lasse |
|
| Tack för tipset joblock. Httade tyvärr inte manual till E32 i deras lista men jag tänker ringa till dom imorrn och höra om dom kan ta hem manualen till E32 om man ger dom ISBN numret | |
| Länk | |
|
Å där fick de en beställning på denna dörrstopsvolym från mig med.... :-) Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| Henke Lexus: Tack för länken ."det första man blir blind på är ögonen". Nu är boken beställd iallafall :) | |
|
Bentley´s E38 manual hos Margie bookshop har det facila priset av 2788 riksdaler! adlibris verkar bättre va! JHbimmer |
|
| TIS, finns säkert hos en BMW-fanatiker nära dig :-) | |
|
Kostar 770:- på Bokus Länk /N |
|
|
Bibeln har anlänt.... Tack för att du startade denna tråden amatörulf.. Livet börjar efter 200 |
|
|
ATTI1: Hur ser den ut då? Hur är tryck-kvalitén, foton och sånt? /Uffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.