AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.278

NYA m3 är finare än bilderna visar

Sida 3 av 4
exiZ: Därför jag vet vilka färger som finns till m3'an om det nu inte skulle vara en individualfärg vilket jag inte tror finns ännu, sen brukar de anställda på BMW inte har särskit stor koll på vad de säljer ;)
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
StefanL: BBS har tydligen slutat sälja fälgar till eftermarknaden :(

// M.V.H. Daniel
Och efter att sett och hört den i trafik under en längre stund imorse börjar jag allvarligt fundera på hur man skulle kunna finansiera en ny M3'a :D
Inga bilder jag har sett har lyckats förmedla hur snyggt allting sitter ihop, på bilder kan t.ex. huvbullen och gälarna på sidorna se lite väl påklistrade ut. IRL är det bara snyggt!

Mvh,
/Wille
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Spajjjs.

Det var tråkigta att höra.

Var ute i M3:an i dag, snacka om respons, jobbigt att behöva vänta ända till i vår, men den som väntar....

håller med om att den verkar vara bättre ihopskruvad än coupén.
Klart bättre styrrespons dessutom. och mycket snyggare i verkligheten.

//Stefan
Visa användare
77
zesy
M3 Coupé -96
528i Touring -99
523i Touring -06
MS:
Klockren kommentar haha :-)

///Henrik
är det någon som funderar på att beställa en individual???
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Åkte med i nya M3:an idag, vilket ljud.
Och som trådskaparen skriver, den är mycket snyggare i verkligheten, jag stod och begrundade de nya speglarna, och de växte verkligen.
Jag fick dock inte köra, då det åligger tydligen krav på att ej varva över 4000 rpm innan passering av 200 mil.

Men jag fick åka med en sväng, och det märks att det ruvar ett vilddjur under bulan.

Färgen var ljus/isblå nästan silver - med 19 tummare och svart skinn.

Kolfibertaket glänste i solen..

Väckte klart ha begär.

*håll till höger, eller gasa*
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Mistafrizz//

En silverstonelackad med andra ord. Det där med varven vid inkörning verkar vara väldigt olika. 5500 varv har jag hört och har för mig att det var något liknade på förra M3:an.

Jonas

M3 E92 beställd! :) :)
det åkte en m3 e92 bredvid mig nyss,,, fy fasen vad snygg.. mycket snygagre live än på bilderna... kan vara något av det snyggaste som finns på marknaden nu... färgen var silverstone förövrigt
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Jag var ute för ett par dagar sen med några kompisar och provkörde M3an. Vilken underbar bil. Kraften sinade aldrig, väldigt komfortabel och precis som det nämnts, fantastiskt styrrespons. Vi fick hålla oss inom 5500 varv, vilket var klart tillräckligt. Att man sen kan varva nästan 3000 till är sanslöst.
Här finns några bilder och filmer:
Länk
Länk
Länk
Dock inte jag som kör eller är med på just dom här bilderna. Det är jag som håller i kameran :). Ska dock lägga upp fler snart med mig som förare.
Var på Nürburgring i början av veckan med min A*** och körde, såg två stycken nya M3 i cab-utförande. Helt omaskerade, bara en svart tejpbit över BMW-loggan på huven.
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
När jag var på Nürburgring förr-förra veckan hade BMW förarträning runt 30 nya M3or ute på GP-slingan...
När de parkerade ett tiotal brevid varandra blev man helt euforisk. :D

Måste boka in en provkörning till våren. Synd bara att det känns som ekonomisk idioti att köpa en fabriksny.

Tror att BMWs förarträning kostar ungefär 10.000 för en dag med Minicooper S, undrar vad de tar för att ratta nya M3:an...

/// Viktor
oskar: hann du plåta några bilder??? .. vad var det för förg på dem??
Modigt att köra Vitt på M3 bara föra att det är inne nu.
Vet själv när jag skulle byta bil för några år sedan så sa han som sålde bilen du får den 15000 billigare för att den är vit.
Detta va en bilhandlare.

Så räkna med prisras när Vitt är ute om typ 2-3 år.

Esteten1:
Det som gör att vitt är mer tilltalande än tidigare på t.ex. BMW är enl. min mening:
Mer lackade detaljer, mer intressanta designdetaljer som framhävs av ljus och speciellt vit lack, formspråket BMW använder sig av passar väldigt bra i vita lacker. Prisras kan vi spekulera om baserat på våra erfarenheter och sådan vi har läst, ingen av oss har facit.

Mvh,
/Wille
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
tycker faktiskt att vitt, redan börjar kännas ute...
Jo vitt är ju inte fult men jag skulle inte vara modig nog att köpa en vit M3.

Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
Såg en vit nära Gamlestadstorget i Göteborg, såg fräck ut med det svarta taket. Gillar dock inte bulan på motorhuven, har aldrig gjort, kommer nog aldrig att göra heller. Påminner mig om någon stillös jänkare.

/Leo
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Stillösjänkare??? "jänkarna" har ju skapat stil o design om några genom sina former på bilar.

Mvh Danne
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
lite OT men hur kan man ta reda på huruvida en beg M3a man köper i framtiden inte gått som demobil?

för man vill ju inte gärna köpa en m3 e92 där "avdelningschefen" eller någon annan snygg-frasse har skitit i att köra in bilen enligt föreskrifter eller något annat "häftigt"...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.