AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.280

NYA m3 är finare än bilderna visar

Sida 1 av 4
Första bilderna av NYA m3an fick mig att hajja till, vad hade dom gjort, hur hade dom tänkt, visst fanns det likheter med nya 3-coupén men jag kunde ändå inte riktigt köpa bmw´s design av monstermaskinen då gamla m3an (E46) var en sådan skönhet!

Men så igår då jag kom till jobbet så stod den där i rampen och glänste i all sin prakt och jag kunde inte låta bli att knäppa av ett par bilder och även en film på S K Ö N H E T E N ! För det är verkligen en skönhet och så mycket vackrare än alla bilder jag hitills sett.

Om du liksom jag vill se skönheten irl så tycker jag du ska svänga förbi närmsta BMW återförsäljare (jag vet dock inte hur de andra BMW anläggningarna har med tillgång till bilen men den finns på Bilcentralen i Segeltorp där jag jobbar).
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
var förbi BMW Solna igår och där fanns en i GråMet men den såg inte att vara inte på något grymmare än en e92 coupe med M-pkt, konstigt, dock var bilen utrustad med std 18-tum, kanske fälgarna och färgen gör att den inte riktigt berättigt, samt gör CF taket inte någon större kontrast till den gråa karossen, synd!

Vilken färg har bilen på Bilcentralen?
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Den vita M3:an på Autowåx med 19" är ruskit fin. Finare IRL än på bild håller jag med om!
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Tog dessa bilder idag på en alpinvit M3 E92 som stod parkerad på gatan. Riktigt snygg i verkligheten.
Länk
Länk
Länk
tycker att den är grymmt snygg på bilderna oå.. gillar docj itne den gråa färgen och håller med om att den inte ser så speciell ut i den
p-car: Den M3an som vi visar upp för kunderna är gråmetallic.
Förresten, mina herrar, behöver jag ens nämna att M3an kommer komma med DSG-låda (dubbla kopplingar) i mars/april 2008? :)
Wow den vita M3 var verkligen,verkligen fin.E46 m3 känns 100 år äldre
au
362
audidriver
540iAT -97
vad menas med dubbla kopplingar?
Åffan så M3:an har redan börjat levereras till kunder?, Jag trodde att första kund leveransen är i oktober!
BMW var dem som beställde första lasset ?

Hur lång är vänte tiden på nya M3:an vid köp idag?

Håller med om att nya M3:an (E92) är snyggare i verkligheten än på bilderna man har sett.
Såg den hos Förenade Bil i Malmö igår (blå färg),

Robetg71: Jag tror inte någon kund fått sin M3:a ännu, då första lev. ska gå till alla BMW återförsäljare som måste få sina demo/visningsbilar.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
p-car>> den i segeltorp är blå, jag har bokat in mig på en provkörning av den nästa vecka, ville inta köra den idag då det ligger restriktioner på den första 200 milen dvs man får inte varva den högre än 5000rpm och då faller liksom hela grejjern...jag vill draaaaaa den till 8300 :-P
audidriver:
Det borde väl du (enl. ditt Alias) veta? ;)
Från VAG-koncernen kommer DSG (Dual Shaft Gearbox, with two clutches) alternativt S-tronic (som de heter när de sitter monterade i Audi).
Som jag förstått det har den nya ///M-lådan mer gemensamt med dessa än med tidigare versioner av SMG-lådor?
Riktigt fina lådor!

Mvh,
/Wille
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
Jag såg en silverstone metallic idag på bmw nära skärholmen idag (nära porsche center) den va ruskigt grym! exiZ: om du jobbar i receptionen så tror jag även att jag såg dig där idag=P
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
För er intresserade har jag laddat upp några bilder på den m3:an här:

Länk

Gå sedan in på "BMW M3"
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Den ljusblåa i segeltorp har redan börjats köras in....av självaste "chefen" på bilcentralen i segeltorp!
Har han tröttnat på sin svarta M6:a månne? =)
Var och tittade på den i slutet på förra veckan,och fick höra den ryta till med sin vackra stämma!!

MVH Patrik
Var o provkörde nya m3:an häromdan(Lindholms Umeå) ÄR besviken på upplevelsen... okej den hade en enorm kraft men det kändes liksom inte... den gav inte alls en lika rå o häftig känsla som e46:an förmedlade till föraren. Men o andra sidan så gick den väldigt tyst o bekvämt... mycket mjukare än vad jag hade trott.... skulle gärna ta den ner i europa på långkörning...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Grandy,
var det tanten Länk som hoppade in och körde iväg?

Ruskigt snygg bil för övrigt, snyggaste färgen ;). Dock är jag inte överförtjust i dom fälgarna som sitter på. En uppsättning BBS LM skulle sitta fint...
Visa användare
29
CBjorkman75
M3 e46 -03
blind48: Så dom har en inne på Lindholms nu? Kanske får se den idag då, ska förbi där i ett annat ärende.
Anders S:
Inte en M3 men väl Alpinvit e92 med rätt höjd och BBS LeMans i rätt storlek: Länk
Svårslaget snyggt!

Mvh,
/Wille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.