|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Lyckades knåpa in några bilder jag, en glad amatör, tagit på min E38 i mitt AP-galleri. Ja ifall någon skulle ha lust att se dem. Länk Jag ska ta fler bilder de närmaste dagarna, på inredningen bl a, och försöka få till det så man får mysiga bilder där man ser alla knappar och annat lysa så där ombonat som det gör i natten. Dr Tinnitus, åter på AP efter 1 års ofrivillig "exil"... | |
| riktigt fräch glidarvagn.den borde du vara nöjd med... | |
|
En mycket vacker E38! Wilhelm Svenselius |
|
|
Ser väldigt fin ut. Smakfulla bilder dessutom. Ta gärna bilder på interiören när det är mörkt. e38an är så mysig med alla belysta knappar osv. Ibland när jag kör i mörker kan jag inte låta bli att titta på allt som tindrar i bilen att jag nästan blir en trafikfara. |
|
Gemini__ |
Mycket fin vagn. //Thomas |
|
Så det är ingen som har spytt ner tangentbordet när de tittade på bilderna? Det var då för väl. Nu ska jag vara ärlig att säga att den inte är riktigt så kalasfin som den verkar på bilderna, för det finns stenskottsmärken i lacken på huvens framkant, ganska mycket. Och någon liten prick här och där på andra ställen med. Men jag har å andra sidan sett de som är värre med. Planen är att jag ska få den omlackad helt i vinter, om jag får som jag vill, och vågar mig på att riva isär den för att få lacken riktigt gjord. Om det är nåpgon som har rivit för hellack så är jag mycket intresserad av att få råd och tips om hur det görs på bästa sätt, så man får ett bra lackresultat och man inte har sönder nåt. Jag hade ingen blixt vid när jag tog dessa bilder, ja bara den inbyggda, men den är ju inte mycket att ha. Så därför är det lite si och så med bilderna på inredningen. Så jag ska försöka få till nya, både i dagsljus och i mörker med alla lampor och annat lysande. Nu har jag fått dit ramen runt den 16:9-skärm jag uppgraderat till, så det se ut som folk där med. Fler bilder kommer vad det lider alltså. |
|
| Fin 7:a men ett par orginal 18 tummare vore väll inte dumt? Typ "James Bond" fälgarna. | |
|
Mycket sober vagn du skaffat dig, Lang version med alla trevliga options för dom där bak! 99 ans motor var väll också på 4,4 liter och inte den äldre ,Nice! Mpower |
|
|
Ja det är en 4,4 med Vanos som kom till -99. Det gav 20 Nm mer än de tidigare motorernas 420 Nm, men samma maxeffekt på 286 Hk. Jag vet inte riktigt vilka fälgar som är Bond-fälgarna. Men även om ett gäng 18" skulle kunna vara snygga så är det plötsligt betydligt dyrare med däck gissar jag, samt att det säkert påverkar både åkkomfort och ljudkomfort negativt, vilket är det sista jag vill offra för flärden och modets skull i denna vagn. Jag tycker de fälgar som sitter på bilen ser riktigt bra ut trots att de bara är 16" Jag får tacka de som gett tummen upp för bilen/bilderna Jag har lagt in några fler bilder på min bil i galleriet nu. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
Scheckheft |
Hej James Bond- fälgar är M-parallell. En 750 iAL deltog i filmen Tomorrow never dies. Visst, M-parallell är snygga men dina Radialstyling 61 passar alldeles utmärkt till Langutförandet. Överhuvudtaget mycket elegant i svart. Jag skulle behålla den i originalutförande, tom sätta tillbaks de orange blinkerglasen fram och bak. Istället för styling skulle jag satsa på att få lacken i ett ännu bättre skick. Gratulera till en fin E38. Mvh Scheckheft |
|
Ser ju proper ut...E38:an har alltid och kommer alltid att vara en snygg vagn :) Undrar när jag ska fota min E32.a och lägga upp :/....Den måste ju iaf upp till "skicket bruksskick" innan detta görs hur som haver ;) Mvh Janne. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Riktigt läcker "sjua"! :P MVH Patrik "Hellre en BMW i garaget,än en Ford på verkstaden" |
|
Scheckheft. Så bra då att jag väntar hem just den Bond-filmen vilken dag som helst :-) Nu kanske ljuset och speglingarna på mina bilder spelar ett spratt, men bilen är faktiskt inte svart utan 317 Orientblau. Fast den färgen kan ju variera från kolsvart till djupt mörkblå beroende på ljuset och hur det faller mot karossen. En färg jag verkligen tycker passar denna kaross. Sen så är det väl vita blinkers original på denna vagn då det är en -99. Så det blir inga "apelsiner i hörnen" på denna :-) Jag är inte mycket för styling jag heller, utan det är ett fräscht originalstuk som jag vill ha, med vissa små avsteg som man kan återställa om man vill. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
Scheckheft |
Hej Just ja, Orientblå det står ju faktiskt i din text också. De vita glasen är faktiskt tillval med undantag för M-paketet. Det som skiljer facelift och prefacelift är att faceliften har kristallglas i gult eller vitt. Mvh Scheckheft |
alain |
Här har du en exakt kopia från Bond filmen. M-paket, alufälgar, färgen, dubbelglas, tyvär inte skott säkrad glas, och den inte fungerar med mobil telefon som han görde i filmen. jag är mycket nöjd med den. du kan ser den på min länk. MVH ((Alain)). bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Ok, så det var Bond-fälgarna det. Ja de är snygga, men personligen tycker jag se ser alldeles för sportiga ut för en L som ju mer lutar åt limosine-hållet. På en vanlig eller sportigare sedan så är de helt ok om man vill det. På min tycker jag nog att de som nu sitter på, eller nåt liknande de lång och mångekrade Alpinafälgarna ger rätt lyxkänsla, även om jag inte vill sabba komforten med 18-20" fälgar och "tre varv eltejp..." men snyggt kan det ju vara. Om jag har förstått det rätt så är kod 348 vita blinkers runt om, och kromade detaljer i främre lykthusen? Jag har det på min bil, men jag är lite osäker på om det var beställt direkt från fabrik eller om det tillkom i efterhand nere i tyskland inna bilen levererades till kund eller här i Sverige av en tidigare ägare. Jag har för mig att jag sett nåt papper med den koden på, men jag fick en jäkla bunt med dokumentation med på bilen vid köpet, ända sen den levererades av BMW till Autohaus Reisacher i Memmingen. I princip alla kvitton på allt som skett med bilen, eller köpts till den fanns med då jag kplte den, liksom kvitton och div dokumentation från alla servicar och andra verkstadsbesök och inköp av delar m.m. Jag håller just i dagarna på att sätta in allt detta i plastfickor i datumordning i en egen pärm, och ämnar fylla på med alla kvitton och annan dokumentation som blir under mitt ägande. Det jag kan säga är att denna bil, även om den idag inte är 100% perfekt (finns det ens en sådan bil ny?) så är den i alla fall ompysslad ordentligt då en tidigare ägare var noggrann ja närmast pedantisk. Det har bytts en massa delar och grejats med denna bil innan jag köpte den. Vindruta, kardan, generator, kylare, tre dörrar och bagagelucka, omlackad delvis ett par tre gånger (försäkringslack tyvärr) ny DME, kontrollpanel AC, LMM, hydraulkolv till baklucka, bromsskivor, dimljus, backspegelglas m.m. m.m.... Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
Scheckheft |
Hej 348 = Highlight Exterieur omfattas av vita blinkerglas, kromade strålkastarinsater och kromade njurar i grillen. Säkert beställdes detta av förste ägaren. Mvh Scheckheft |
|
Det är väl kromade "trattar" runt själva reflektorerna det handlar om då, inte så att precis hela insatserna är kromblanka överallt innanför glaset? Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| Mycket clean och snygg :) sobert vacker | |
|
Dr T: Det är alltså plastdetalj nr 3 här Länk som är silver-blank-lackad. Inget är egentligen kromat. Själva huset ser likadant ut oavsett chrome-line eller svart. Detta gäller iaf före facelift, men säkerligen efter också. Lackningen kan man egentligen göra själv med ganska gott resultat, men jag valde att köpa nya för att samtidigt få nya plastlinser. Gör otroligt mycket för bilens "fräschör" med helt klara linser. Du ser inte ut att ha chromeline insatser va? --- Min bil: Länk |
|
|
FEL! Del nummer 4 ska det vara i länken ovan. --- Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.