AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.860

Vad tycker ni om att byta upp sig till en E46 nu?

Sida 1 av 2
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Tjena.
Jag och frugan har funderingar på att byta upp oss till en M3 e46 nu till våren som kommer.
Tycker ni det är läge eller ska man vänta ett tag till.
Det jag menar är att priserna på e46:an kommer förmodligen raseras ganska mycket dem närmsta 3 åren.
Så vad tycker ni.
Köpa eller vänta?

Mvh Markus
priset på coupen lär väl rasa nu när den nya kommer... caben håller nog sitt pris lite bättre tills den nya caben kommer... hade du tänkt köpa cab eller coupe?
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Kommer bli en coupé i så fall då jag tycker att cabben e lite "sladdrig" i karossen/chassit.

Mvh Markus
Kollar man på blocket så har ju även cabbarna börjar sjunka rätt ordentligt.

Vad tror ni om att försöka fynda i vinter eller vänta till våren??
Dessa bilar brukar ju höjas några kr på våren men då har ännu fler nya modeller hittat till svenska vägar......

20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Tänker ni inte köra med M3an på vintern så är det bäst att vänta till våren det är mitt tipps.Då är ju bilen en årsmodell äldre med så då har den sjunkigt lite till i beg listan.
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Det jag tänker på är om man ska vänta ett eller två år och sen köpa.
Kommer ju kunna få en fin E46:a för under 200 om ett år.

Mvh Markus
te
303
ted81
BMW M3 E92
bilar rasar ju alltid i värde .... skall man tänka på när det är rätt å fel så blir det ju jobbigt...

bil köper man på känsla ;)
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
M3 e46 lär prisdyka ner mot 150k ganska fort när nya M3 kommer på marknaden precis på samma sätt som M3e36 när M3 e46 dök upp... det kostar att ligga på topp ...
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
ted81-

Klart man köper med känsla.
Men för oss vanliga människor är det ju alltid plånboken som styr, dock menar jag inte att man ska köpa de billigaste man hittar utan att man kanske vill vänta tills man har råd med drömbilen.

Highway Star-

Det var ju lite så jag tänkte med.
Därför undrade jag lite hur människor runt omkring som kanske går i köptankar av en e46:a tänker.
Jag skulle mycket gärna kunna köpa en idag om det skulle vara så bara för att ha, men jag tycker att det skulle kännas lite dumt att köpa en nu för kanske 250 och sen när man kanske säljer om ett år så får man inte mer än runt 170.
Känns lite halvtaskigt.

Mvh Markus
Fr
68
FredrickG
M3 coupe -03.
När en riktigt fräsch m3 e36 tingar ett pris på ca 140-170k.

Så lär det ta måånga år innan m3 e46 går ner under 200k. För ett fint ex i rätt årsmodell menar jag såklart.
Markus_M3:
Har du tänkt att endast ha M3:an en sommar är det nog bättre vänta till våren och se vart det lutar, personligen tror jag de kommer landa ett tag tills nya M3:an tagit sitt första ras.

Det kostar att få en fin bil och jag tycker att man ska göra det man känner för när man har möjlighet, inte kul att sitte på ålderdomen och ångra allt man inte gjorde när man var ung.

Det är lite konstigt att alla "vrak" jag tittade på förra våren när jag köpte min M3:a blir sålda men min ringer ingen på ens för att skambjuda trots att den förmodligen är en av de finaste i landet.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
te
303
ted81
BMW M3 E92
Micke169.... folk vill bara köpa billigaste möjliga bilen...

flera polare som har varit på mig om hur fan jag kunde betala så mycket pengar för min bil då det står en för 260 eller vad det är på blocket.

men jag orkar inte ens titta på en sådan bil.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
highway_star>> ehhhh 150' då lär du få vänta ett tag....En fin sv.såld 01:a med hyffsade mil och utrustning får du inte under 230 000 idag....som sagt man får vad man betalar för, det finns säkert billigare än så om man vill ha en tyskimport med 10-15000 mil knepiga mil i bagaget därtill ett skick som matchar prislappen.....

själv har jag en sv såld 03:a i nyskick m smgII med endast 3900 mil på mätaren...Idag vet jag att jag får mellan 310-320 för den som förstår sig på ngt om bilar...

För övrigt finns den nya m3:an redan på marknaden för den som vill hosta upp c:a 800 000 kungakronor....
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag gissar om dryga 2 år får du en importerad M3 e46 med högre miltal för runda slängar 150k. En svensksåld lågmilad kommer självklart kosta mer.
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Jag förstår ju självklart att dem inte kommer rasa extremt mycket.
Men att betala 170 för en E36 det hade jag aldrig gjort hur fin och svensksåld den än hade varit =)
Min e en import i mint condition med alla papper + lite till med 13500 mil på mätaren och jag gav en bra bit under 170.
Jag tror att vi under dem närmsta 2 åren kommer se en tendens på prissänkningar på e46:an.
Jag kommer självklart inte köpa något vrak vilket i sin tur inte kommer vara jättebillig heller.
Men samtidigt kommer jag inte ge över 250 för en fin e46:a om ca 1-2 år

Mvh Markus
ted81:
Samma sak för mig när jag köpte min, "varför betala typ 40` mer än billigaste på blocket?"
Om jag visste att jag skulle sälja den efter ett år hade det varit bättre att köpa en risig billigt, dessa går det ju att sälja när priset är det viktigaste, det var inte det viktigaste när jag köpte min utan att den var fin och med fläckfritt förflutet.
Jag släpper inte min för mindre än 250` och det är den garanterat värd annars åker jag väl 200 mil nästa sommar också, tråkigt att inte ha tid att använda den mer men 250` är nog smärtgränsen nu, får se hur priserna utvecklar sig fram till våren.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
ja
5
jazz
m3 e46
Micke169:
absolut inte läge att sälja e46an nu antar att folk tror att priset ska sjunka mer än det kommer göra så bara behålla så får du nog dom penagrna nästa år när intresset ökar

Länk

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jazz>> du har helt rätt! Och den stora värdeminskningen blir för den som köpt en ny m3:a!! Sen handlar det alltid om hur desperat man är att bli av med bilen...jag kommer sälja min till nästa försommar och får jag inte det pris jag vill ha så behåller jag den...så enkelt är det...
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Klart att bilarna kommer sjunka i pris..
Frågar är bara hur mycket dem närmsta 2 åren.
Tror inte att det finns många som är villiga att lägga mellan 250-300 för en sv-såld 01:a t.ex om 2 år..
Bilen är ju då nästan 9 år gammal.
Ska isåfall vara för en entusiastbil med typ 3k på mätaren.

Mvh Markus
Var inne och tittade på din bil bomis, otroligt fin.

Jag skulle hellre betalat närmare 300 hundra för en i det skicket,
än 250 för en som har gått längre och bara är okej och inte mer.

Vore väl inte helt fel med en svart M3a Markus_M3 =)

Mvh Jens
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
gordon blixt>> tackar :-) för övrigt så kommer den ev bli till salu inom kort då jag inom snar framtid kommer byta upp mig till en porsche 996 turbo....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.