AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.272

Nytt reportage - AutoPower på Frankfurtmässan

Sida 1 av 2
Nu har vi varit i Frankfurt igen! Stort reportage om BMW och Alpinas nyheter på en av världens största mässor. Håll utkik efter kompletterande småreportage som läggs ut efterhand.

Länk

AutoPower crew
bmw verkar vara väldigt starka iår och undrar hur bmw-aktien stiger nu med tanke på alla fullträffar
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Mycket snyggt! Sticker kanske ner fredag eftermiddag i bil, och går på mässan lördag :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Mycket bra bilder och trevligt reportage - som vanligt skall kanske tilläggas! Hade tänkt att åka ner i mitten på nästa vecka (då det är lite folk), men hinner tyvärr inte pga jobb. Tråkigt med tanke på att det verkar hända en hel del intressant i år.
Mycket bra reportage, som vanligt :)

X6 ser ut som en Pontiac Aztec på steroider.
Mycket trevligt som vanligt.

Erik:
Vad hade du för optik på kameran, har du kvar din 350D?

///Micke
Min cabrio Länk
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Bmw är bland dem bästa kanske rent av bäst kort och gott, OBS inte Ironi!
Kul att ni fick tag på bangle.

Mpower
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Tänkte på följande:

Säkerhet
Samtliga modeller i 3- 5- och 6- serien får aktiva nackskydd standard, vilket minskar risken för så kallade whiplash-skador vid påkörning bakifrån.

Gäller det från och med Modellår 2008 eller?
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
X6:an hoppas jag dem sätter i produktion inom snar framtid..
Var ruskigt snygg.
Mycket bra reportage.

Mvh Markus
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
På den tyska hemsidan står följande angående säkerhet

"Weitere Weltneuheiten sind die Crashaktiven Kopfstützen in allen neuen BMW 5er, BMW 6er, BMW X3 und BMW X5 Modellen "
Kanon repotage!
Alpina är storcheferna på inredning, B6s inredningen i länken skulle kunna få mig att bosätta mig i bilen: Länk

Mvh,
/Wille
Hallåj!

Nyss hemkommen från mässan, och tackar för allt beröm - det värmer! Ni anar inte hur svårt det var att sortera ut godbitarna bland alla de enorma mängder BMW-relaterade nyheter som fanns på mässan. Missa inte Johans Alpinareportage - länk finns på reportagesidan :-)

I övrigt håller jag med Wille - Alpinas inredningar är helt sjukt fina. Känslan i handarbetet, sömmar... det är bilporr på hög nivå!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Länk

Kolla exakt två minuter in i klippet, så ser ni AutoPower Crew yra omkring i montern ;-)

Mvh,
Kalle
___
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
1serie sedan måste ju vara bland bmw:s fulaste bilar någonsin.
Den ser ju hemsk.
Liknar en Honda Civic från 95, från sidan.

Mvh Markus
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Kalle (AutoPower)

Angående följande, gäller det från och med Modellår 2008? Vet du det?

Säkerhet
Samtliga modeller i 3- 5- och 6- serien får aktiva nackskydd standard, vilket minskar risken för så kallade whiplash-skador vid påkörning bakifrån.

André,

Nej jag vet inte, men troligen är det som du skriver från och med modellår 2008. Hör med din BMW-återförsäljare.

Mvh,
Kalle
___
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kul att ni gillar reportaget! :-)

Vi kan redan nu avslöja att det kommer ytterligare mässreportage och bilder inom snar framtid, vi måste bara hinna sammanställa dem.

Micke: Kameran är numera utbytt mot en EOS 5D med 24-105/4L IS + 17-40/4L. En underbar utrustning som jag tog 1200 exponeringar med under mässans två pressdagar. Så gott som alla inomhusbilder är tagna med ISO 800, med i det närmaste helt brusfritt resultat!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Erik:
Där ser man, det är till att ha spottat upp sig ordentligt. :-)
Jag köpte en EOS 30D men upplever att den brusar rätt bra om man ökar ISO eller så har man kanske bara blivit ordentligt bortskämd.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
1-serie coupé är sååå fin. 02, e30 och nu denna. yes. längtar bara efter att se den i annan kulör. har svårt för den de använder hitills.
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Må man spørge (fråga) om det er Johanna Quandt på bilde nr. 206 ?

"Freude am Fahren"
Visa användare
ProPro-medlem
239
Mattias (AutoPower)
E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau
E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau
bmwe9: Ja, det stämmer.

/Mattias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.