AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.100

Ny arbetskamrat, "hobby meckare" BMW = dåliga toppar.

Sida 2 av 2
kamelkungen klaga inte finns många volvo motorer som rasar innan dess så bmw är ingen dålig kvalite.

Om den killen kan ge 50 extra hästar så lovar jag er alla att gå o köpa minst 300 sånna bilar så han kan chippa dom
Är på samma linje som Fredrik M, Bristande underhåll är garanterat orsaken till att toppen slår sig, lågt vatten t.ex och mycket tokkörning utan vatten & oljebyte etc, etc. I längden överlever ingen motor denna behandling. 525ans yngre ägare antar jag har en förmåga att köra bilen som en m5a och serva den som en cykel, typ fylla på luft i däcken... Detta är ingen absolut sanning utan självupplevt då jag träffat några ägare som haft övertro på BMWs förträflighet.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Kan hålla med till viss del att M20 har ett visst problem med topparna (tänker på nedslitna kamaxlar samt "poppande" topplocksbultar)...Sen om det beror på vansköttsel av tidigare ägare eller allmän "tokkörning" kan man diskutera, förmodligen en kombo av båda...Sedan är det ju "allmänt känt" att en rak sexa är känsligare för kokning än en rak fyra (oavsett fabrikat), detta pga att topplocket är så långt...En välskött M20 håller, punkt.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Det är som att säga att det är dålig kvalitet på ett glasbord, visst det är inte lika hållbart som ett massivt träbord. Men det var inte ett sånt man skulle ha.
Och glasbordet har fördelar i design och känsla till skillnad från träbordet.
Med ordentlig service och hantering håller en BMW motor längre än "normalt", det är i alla fall min uppfattning

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Hahaha, glasbord.

Min boxer fyra har havererat två gånger på fyra år och den har garanterat INTE kokat och trots oljebyte var 3:e månad men eftersom jag kört som en idiot så håller inte grejerna, annars kan en bubbla motor gå hur länge som helst.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Visa användare
20
westerbmw
Bmw 318i -89
Jag har en 318i -89 som är lite småtrimmad.. Iallafall i vintras var ja ute o körde lite o märkte inte att kylarröret gick av på övresidan jäms med slangen förrän det började bli dimmigt inne i bilen. så jag stannade o bilen fick ryka av sej en en stund med tvärorange grenrör.. resulterade i att topplockspackningen åkte men inte ens lite skev vart toppen:) tycker ja talar för att dom kan hålla endel. Dock byter jag ju olja i den efter körstil så det blir nog 5-6 ggr i året och motorn kollar ja över rätt ofta..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.