AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.196

Ständigt slaktad 525:a, vad göra?

Sida 2 av 2
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Det vad fyra år sen nån skrev i den här tråden så han har kanske inte bilen kvar ens.

Men angående kofångare då. Jo, är man snabb går det nog på 5-10 minuter att plocka loss den. Jag har visserligen bara tagit bort min i bak, men det gick på nolltid. Vad jag sett så är det ungefär samma princip i fram, så det bör gå rätt fort där också.

Får man bara upp huven så tar du väck båda strålkastarna på några minuter. BMW är nästan FÖR lättmekade ibland.

Sen är det ju så att ju fräckare man är, ju större chans att man kommer undan med det. Det är väl ingen som tror att killarna som står och skruvar på en bil mitt bland trafiken är tjuvar? Så troligtvis var det massor av folk som såg det, men ingen misstänkte nåt skumt.
Jag skulle inte reagera om nån stod på min parkering och skruvade isär en bil i alla fall. Såvida det inte var min bil då förståss...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Gammal tråd, men problemet kvarstår säkert för flera andra.
Bt skruvar mot skruv med specialskallar.
Det finns lite uddavarianter, tex torx med en pigg i mitten som kräver att man har verktyg med ett hål i torxgreppet. Inte omöjliga att få tag i men de flesta har dem inte iaf. Sen finns andra udda varianter.
Skruva gärna fast med olika skallar på samma detalj, försvårar ytterligare.
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Nån sa här att "vem bryr sig om ett larm idag" jag gick ju CRAZY med signalhorn på min gamla E34 och hade 24st sammanlagt. Och när det larmet gick så kan ni tror att folk gick ut och kollade :) lät som ett tåg ungefär, med sirener som tjöt hela tiden och signalhornen med blinkrelä signal. Sen går ju allt att larma med, som någon skrev att den tjuter inte för kofångaren. Bara att sätta en tunn sladd som går av när man tar av den och koppla in den på larmet.
Tror till 100% på ett bättre larm. sen dra slinga till ljus o stötfångarbultarna o sen mega horn som nån nämnde ovan
Lo
55
LordGoder
525iA -94
Skulle också tro att ett larm med en slinga dragen via dom delar som är attraktiva att stjäla och ett rejält hålligång när någon pryl tas bort är det bästa alternativet.
Angående att limma prylarna så har Sika ett lim som heter Sika MoveIt, används till att limma bilrutor idag, men funkar kanon att även limma plast detaljer och dylikt med, sålänge man mattar detaljerna med ett fint sandpapper eller liknande där dom ska limmas och sedan skickar på en speciell primer för plast, vänta 15-20 minuter sedan limma prylarna, härd tid cirka 1 timme mitt i sommaren och sedan 3-4 timmar för att det ska vara helt igenom härdat och då ska det till mycket jobb för att få loss sakerna.

Jag bränner mer än gärna det bränsle du försöker spara
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.