|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Jadå det hade jag :) | |
Verdi |
Då hade de väl rent mjöl i påsen, eller hur? De försökte ju inte sätta dit dig för nåt du inte hade gjort. :) |
|
BMW-Båstad: jag förmodar att de kostnader du nämner att du hade är väl advokatens arvode (?) För som jag fått det förklarat för mig så har man fri prövningsrätt i både tingsrätten och hovrätten när det gäller trafikförseelser Dessutom verkar det orimligt att du skulle betala rättegångskostnader när du blivit friad....sen är det väl ganska så betydande summor, totala kostnaden för en sådan rättegång ska väl ligga på bortåt 20kkr, har jag hört Mvh Ferenc |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
M3 Frasse ja det är mina egna advokatkostnader men hemförsäkringen täcker ca hälften. Man måste lägga ut dom och betala innan man får ersättning från försäkringbolaget för rättskydd! min bil: Länk |
|
Det jag inte riktigt förstår är när man först "omoraliskt" bryter mot lagen för att sedan hävda att man bör ha en viss moral om man blir stoppad av polisen. Jag tycker det är inkonsekvent. Frågan i det här fallet blir ju följdaktligen om Verdi bromsar vid fartkameror eller om han stolt tar blixten i ansiktet? :) Personligen skulle jag använda de medel som tillåts för att undvika böter. Det innebär att jag försöker bromsa in vid en kamera eller poliskontroll. Har jag en chans att komma undan i TR så tar jag den, tycker inte det är konstigt. Får väl passa på att nämna att jag aldrig fått fortkörningsböter... :) |
|
|
Verdi, Nej dom hade inte rent mjöl i påsen, för dom påstod att dom hade klockat mig för fortkörning fast när det kom till kritan så bluffade dom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.