|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
har du DSP i din menu, då har du DSP. Noah Brown |
|
|
noha: du glönde svara på om den datorn var samma storlek som din?? passar den på samma ställe som du satte din i?? Om jag (mycket om nu:)) köper denna dator och sen dessa saker * Ibus to COM adaptor. (500:-) * USB ljudkort till BMW SPDIF. (1000:-) Då har jag allt komplett och behöver inte köpa eller göra nåtot annat?? TV free kabel måste jag ju införskaffa mej om jag vill använda tv´n medans bilen rullar. rikigt?? Tobmag: Du kan inte fixa lite matrial från ditt jobb och göra en lucka till mej för en slant kanske? var ju väldigt smidigt för att gömma tv´n, har en förmåga att inte få ha saker i fred där jag bor:( Tackar X-MaN |
|
|
""TV free kabel måste jag ju införskaffa mej om jag vill använda tv´n medans bilen rullar. rikigt??"" Du kan koda om din tv modul så den funkar även när du kör, till detta behöver du ett I-bus interface och en program vara som heter navcoder. Finns att hämta här; Länk programmet är shareware och kostar endast 20€ ""Tobmag: Du kan inte fixa lite matrial från ditt jobb och göra en lucka till mej för en slant kanske? var ju väldigt smidigt för att gömma tv´n, har en förmåga att inte få ha saker i fred där jag bor:("" Ska kolla vad som finns...... //Tobmag |
|
|
hej låda som jag vet passar E38 är Länk TV free kabel, barra om du ska titta på TV men om du ska till på data bil i bilen så använder du BACK video in på din TV modulen har du en 4:3 skärm ? Noah Brown |
|
|
hej Jag har nyligen fått installerat skärmar i nack stöd och en dvd, men enligt dom så går de inte att att koppla ihop den med den befintliga skärm som jag har fram kan ni hjälpa mej med detta tack. Har en x5 4.6is med nav och stora stereo |
|
|
Om jag tex skall kolla på film via pc´n i bilen så behöer jag inte ha free cable utan kan "BACK video på tv modulen" eller??? jag har ju ingen digital motagare just nu så e ju ingen ide att köpa det om det inte behövs. Jag har E39 och itne e38 så du nämde. men passar den lådan i min E39 som jag länkade om? Jag har precis samma skärmstorlek som du har på ditt videoklipp du klippte in på första sidan. e dålig på tum:) Om jag nu köper denna dator som ajg länkade om och sen dessa saker: * Ibus to COM adaptor. (500:-) * USB ljudkort till BMW SPDIF. (1000:-) Då har jag allt komplett och behöver inte köpa eller göra nåtot annat?? tackar för hjälpen killar. X-MaN |
|
|
""Om jag nu köper denna dator som ajg länkade om och sen dessa saker: * Ibus to COM adaptor. (500:-) * USB ljudkort till BMW SPDIF. (1000:-) Då har jag allt komplett och behöver inte köpa eller göra nåtot annat??"" Du behöver ett operativ system dvs XP home eller dyligt. Vista funkar nog dåligt. Innan du beställer från USA så kolla här; Länk Blir billigare + att dom finns i Tyskland! //Tobmag |
|
|
tobmag kikade på den tyska sidan du länkade om.. finns det någon där som du kan rekomendera som är bra grejer med. länka gärna några olika. du som vet vad som är bra. tack. jodå XP home har jag liggandes. /X-MaN |
|
|
Det finns ju en configurator där du bygger ihop ditt egen system. Lekte runt med den i morse och du kan bygga en bra dator motsvarande den du tittade på hos MP3car för ca 450€ vad du måste ha: moderkort med TV-out min 1Ghz processor 512Mb minne HDD efter plånbok ;-) men skulle inte gå under 80Gb ~140watt nätdel med shutdown controller //Tobmag |
|
|
man kan väl koppla till en extern HDD i usb porten och köra genom den eller hur funakr det? X-MaN |
|
|
""man kan väl koppla till en extern HDD i usb porten och köra genom den eller hur funakr det?"" Tror inte Windows kan boota från en extern HDD ansluten via USB. //tobmag |
|
|
oki.. då slår man på stor HDD då i datorn. Tobmag haru lite tid över så får du jätte gärna sitta och pula ihop en bra dator till mej på den läken du skicka och sen klippa in här eller länka till mej. vill ju ha nadra åsikter innan man beställer.. du verkar ju veta lite om detta. en annan e ju rookie:) Well blir att dra till vetlanda (speedway) nu så läser ditt svar ikväll.. tack på förhand. /X-MaN |
|
|
Stor ide att åka till vetlanda då. inställt. roligt 37 mil i onödan. tur man åker i skän bil. nog om det. noha du svarade aldrig på detta som ajg skrev igår: Om jag tex skall kolla på film via pc´n i bilen så behöver jag inte ha någon "tv free cable" utan kan använda "BACK video på tv modulen"?? Har ju ingen digital motagare just nu så e ju ingen ide att köpa det om det inte behövs. Har du hunnit kika på någon burk tobmag?? vore gött med ett förslag från dej:) tackar grabbar. /X-MaN |
|
|
du behöver inte ha ett digital tv module, all TV moduler från MK2 och fram har en ingång för back kamra "Video in" och om man koppla (jag tro) pin 7 till jord så avtivaras den video ingång i min E38 fick jag den att swicha när jag valde Carx helt utan något extra knappar! tobmag lösning är bilig, jag var inte ut efter att spara panger jag vill ha en instalation som fick plats i CD växle fack och ver diftsäker jag hadde ingen problem över två år körde från -25c till +40c boot tid (från hibernate) 15 sekunder! men CD ljud kvaite Filmer med CD Ljud kvaite´ trådlös LAN för att ladda in filmer och musik larm får fartkamra allt i en låda har du en 4:3 eller 16:9 skärm? Noah Brown |
|
|
Xman; För att fortsätta så tycker jag du ska läsa igenom installationen som finns beskriven under mek tipsen här på forumet. Gå in på CarX hemsida, ladda ner mjukvaran och kolla hur den funkar. Här finns ochså en installations beskrivning, dock på engelska. Kolla på forumet där, finns massor av bra läsning. Någon dator vill jag inte konfigurera, lite får du göra själv ;-) ------------------------------------------------------------------------------- jag vill ha en instalation som fick plats i CD växle fack och ver diftsäker > Min dator har ochså fått plats där med en mindre CPU kylare, dock ville jag ha kvar minCD spelare! boot tid (från hibernate) 15 sekunder! > Har inte kollat men min bootar på ca 20-30 sek från avstängd , har inte kollat i hibernate. men CD ljud kvaite > beror mycket på MP3 kavaliten (kopmrimering) bör tilläggas Filmer med CD Ljud kvaite > samma här, beror mycket på komprimering trådlös LAN för att ladda in filmer och musik > extern hdd via usb2 larm får fartkamra > Ingår i CarX allt i en låd > har 2 lådor då jag har gott om plats :-) //tobmag |
|
|
hehe.. noha jag har 16:9 skärmen:) Vad är hibernate?? Kan man om man vill koppla till ett tangentbord tex trådlöst och sen använda det i bilen?? utan att behöva göra en massa konstiga inställningar varje gång. Är det krångligt att byta ut cd vexlaren mot datorn? tänkte om man skulle sälja bilen utan datorn. eller e det gjort på en kort stund? Jag har för mej att jag läste att det fanns typ 3st okika program typ CarX, e dom andra något att ha eller är CarX det ultimata?? Tobmag: det där du satte över din skärm. hur gjorde du med dom 2 knappar man skrivar på. dom sticker ju ut typ 2cm utanför. enligt din bild så värkar det vara slätt runt om? Tackar /X-MaN |
|
|
Xman Vad är hibernate?? datorn "nästan" avslagen > djupsömnsläge :-) dock drar datorn viss ström i detta läge! Kan man om man vill koppla till ett tangentbord tex trådlöst och sen använda det i bilen?? > Japp det kan du men behövs endast medans du konfigurer datorn, sen styr du datorn via knapparna på displayen. Är det krångligt att byta ut cd vexlaren mot datorn? tänkte om man skulle sälja bilen utan datorn. eller e det gjort på en kort stund? > ?? Noah kanske vet? Jag har för mej att jag läste att det fanns typ 3st okika program typ CarX, e dom andra något att ha eller är CarX det ultimata?? > Bara CarX som är gratis :-) Sista frågan; bilden ljuger, skivan ligger emot dom nedre "vrid" knapparna //Tobmag |
|
|
Jag tänkte mest på att om man kanske kan surfa med daton och då e det ju bra att ha ett tangentbord, var typ så jag menade. kanske inte är så lätt att surfa med knapparna vid tv´n skriva in massa adresser och så. Var nere och rotade lite i bilen idag och var inga konstigheter att byta ut cd´n mot en dator. men dom 2 kablarna som går in i CDväxlaren skall dom användas till datorn något? men även om dom andra programen inte är gratis så kanske dom är bättre, vet du något om det? eller e CarX det bästa? Jag skruvade loss den där smala plattan bakom sätena i bagageutrymmet och där under hittade jag 3 st saker. vad e vad? Längst till höger var det en stor silvrig låda I mitten såg lådan ut som en HDD typ Och längst till vänster är det en liten svart sak i plast. vad e vad? Tackar. X-MaN |
|
|
hejsan grabbar. har ni övergett mej nu? hehe.. vore trevligt att få svar på mitt sista inlägg:) Tackar. trevlig helg /X-MaN |
|
|
Xman ""Var nere och rotade lite i bilen idag och var inga konstigheter att byta ut cd´n mot en dator. men dom 2 kablarna som går in i CDväxlaren skall dom användas till datorn något?"" >Vet ej då jag använder AUX. beror nog mycket på om du har DSP eller inte. ""men även om dom andra programen inte är gratis så kanske dom är bättre, vet du något om det? eller e CarX det bästa?"" >Har bara testat CarX och dom andra är väl likvärdiga? ""Längst till höger var det en stor silvrig låda I mitten såg lådan ut som en HDD typ Och längst till vänster är det en liten svart sak i plast."" >Ingen aning då jag åker touring. I sedanen sitter väl allt intressant i bagaget vid vänster hjulhus? //Tobmag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.