|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
kan gps modulen läsa något annat än gps skivan ? tex divx xvid eller kanske dvd ? skulle vara kul att använda skärmen till något annat än gps. för nu när marksänd tv slutat att fungera är det bara myrornaskrig. skulle var kul om någon kunde ge mig några tipps hur jag kan få ut mer av min tv. tac på förhand / Andreas | |
| Nej navin kan bara läsa kart skivor men det går ju att ansluta samma saker till bilens skärm som till din tv hemma så det är bara att välja! | |
|
Vart ansluter man det till skärmen? har en 530 -01a har iochför sig itne tittat jätte mycket ibak köpte bilen häromdan. men om ni kunde svara på det så vort det kanon.. tex omajg vill koppla in ett tv spel eller något eller en vanlig dvd spelare. vart ansluter jag det då? kan jag koppla in ljud så det kommer ut i bilens högtalare enkelt på samma ställe? Tackar på förhand |
|
| Detta kanske kan vara något Länk | |
| Allt finns beskrivet på detta forum så använd sök funktionen så hittar du hur man gör. | |
|
Denver DVD-40 650:- på teknikmagasinet. iofs ej styrbar över monitorn, men en irmottagare med 5 meter sladd medföljer och fungerar fantastiskt bra. Sök i forumet så hittar du monteringsanvisning. /Andy |
|
|
Hej Lånar tråden lite Jag är ute efter en kontakt så jag kan stoppa in en tv-modul till den vita kontakten bak i bilen "bmw ska ha en typ adapter som man stoppar in och får en exta kontakt" mvh Robert |
|
|
eller Länk |
|
|
noah det var grymt. precis den övertygelsen jag behövde för att fixa det i min bil. Har du gjort det själv i din bil eller? Vad blev den totala kostnaden för allt ihopa? Hur många timmar har du laggt ner på det när du instalerade allt?? Tackar /X-MaN |
|
|
Hej jag har inte kvar min E38 med jag hadde bilen med dator i över två år och var rikig glad med resutat total kostnad för en BMW utan DSP 7500:- (med 100gHD) 950:- till om du har DSP (usb till BMW SFDIF) instalation tar ca 2 tim krav är din bil har nav med TV minst MK2 jag har nu en E65 som jag ska försöka bygga in en PC :-) |
|
|
finns det någon dvd rom i datorn? kommer man åt den lätt elle? Det som står här under gör det själv "bygga in pc i bilen" är det så man gör exakt? och är det dom sakerna som står där som man kan köpa elelr kan du skriva upp vad det är som behövs och vart man köper det elle? Det är vbäl smidigt att ha en USB så man kan koppla in någon liten exten HDD med nya saker och flytta över det till pc´n i bilen? eller kommer man åt dvd romen om den finns lätt? blev jätte sugen på att börja så fort som möjligt nu hehe.. blev arbetslös nu en vecka så måste sysselsätta mej. Några tipps du kan ge mej. Tackar. X-man |
|
|
i gör det själv så är de bandsplare ingång, jag vill använda den digital ingång CD växel ingång men hadda jag inte 10m till min bil hemma så skulle jag ochså köra med ett exten HDD men jag hadde trålös LAN :-) Noah Brown |
|
|
hehe.. nej har inte 10 m till bilen kanske snarare 100m och 10m neråt bor på 3e vånging. vad e det för skollnad på att ta kasset eller cd vexlaren? e cd´n digital och kasset inte det elle? vore väl bra att ta kassetten för då kan man ju använda cd´n oxå elle?? X-MaN |
|
|
Avslutatde min PC installation föra helgen. Att det bara skulle ta 2 tim är en klar underdrift. Att bara få dít bitarna i bilen på ett vettigt sätt tar betydligt mer. Sen ska du räkna med att det tar ett bra tag att konfigurera PC'n. Jag har en e39 -03 utan DSP och skall du köra med tape ingången så måste du bygga dig en pre amp. Du kan INTE lägga ihop tape ingånges båda - (minus) kablar!! Använd istället om du har en nyare bil AUX ingången, blir klart mycket bättre ljud. Mjukvaran heter Car X och finns att ladda ner gratis. Om du nu bara har en vecka så se till att börja omgående ;-) men jag skulle nog ta det lugt och inte tro att det går så fort. Mitt projekt startade i Mars med inköp av TV modulen:-) Jag har i dag lagt ner ca; moderkort 500Skr (uATX) Prosessor 250 Skr (beggad Celeron 775) CPU fläkt 100Skr DDR minne 512MB 250Skr HDD 160GB 650SKr Grafik kort med TV-out, hade jag sen förut. Shut down controller 50 USD (MP3-car) TV Modul 500Skr (från skroten) Kabel för efter inst. av TV modul 50€ (e-bay) Inverter 12V till 220V 300W, 400Skr(teknikmagasinet) komponenter till I-Bus interface + installations material 300Skr Med andra ord betydligt billigare än 7500Skr !! Skulle jag starta om mitt bygge idag så hade jag nog valt ett mini ITX kort med TV-out. Betydligt enklare med ALLT, dock blir det dyrare! Kolla på USA sidor som säljer färdiga bil PC'n (typ MP3-car) då dollarn är billig så kan man göra kap, såvida grejorna inte fassnar i tullen :-( //Tobmag |
|
|
skicka bilder! hemma pc delar är bilig 3,5 tum 160gb kan man få för runt 500kr 2.5 tum 100gb kostar runt 1000kr ATX moder kort runt 500kr mini ATX 2500kr DVD läsare 250kr min DVD läsare 1000:- pc chassi (mini tower) 200:- mini ITX låda 1000:- (samma mått som BMW CD växlare E38) Inverter 12V till 220V tro jag inte är en bra lössning, den tar plats och måsta koppas bort när du lämnär bilen , de kan du lössa med en reläy men varför de finns 12v mini pc nätdel funker från 8-18v med remote shut down. att bygga små är dyr men om man har plats och vill ha en mini tower låda i bilen så spara du en hel del Noah Brown |
|
|
tack för svaret tobmag, har ltie flrer frågor då jag e helt ny med att äga bmw och koppla saker och så i en sådan, har alltid varit volvo trogen i 8 år men kändes som ett byte nu när den förra skar ihop. Vet inte om min bil har AUX ingången, har itne kikat så jätte mycket där bak. men har en E39 530d -01 du kanske vet om jag ahr det eller om du vet vart jag kan hitta den? vad är Shut down controller 50 USD (MP3-car)??? Inverter 12V till 220V 300W? e det något jag behöver ha oxå? den e väl till för att datorn skall få 220volt eller? kopplar väl den direkt på bilbatteriet där bak elle och sen till datorn? Det måste väl vara någon speciellt tower som jag skall sätta in allt i elle? för kan ju inte ha något stort tower?. DU har ingen länk på någon färdig datorn från usa eller något annat ställe? kikade lite på google men fann inget direkt som jag tyckte passa. jätte tacksam för all hjälp man man få här på forumet. tackar X-MaN |
|
|
om man måste koppla bort Inverter 12V till 220V varje gång man lämnar bilen så e det ju ingen bra lösning. Noah skev att man kunde lösa det med en reläy vad är det för något?? jag e beroende av mitt bagageutrymme så bygger gärna smått, det får kosta någon eller några lappar mer 2 - 3 ingen fara. det skall bli bra. |
|
|
"om man måste koppla bort Inverter 12V till 220V varje gång man lämnar bilen så e det ju ingen bra lösning." Det är det man har shut down controllern till. Den styr av/på av dator mm. MP3-car > sök deras hemsida. Kör man mini ITX så finns det nätdelar med inbyggd controller. //tobmag |
|
|
Noah. Ville du se min installation "skicka bilder" ?? //tobmag |
|
|
ja tack, alltig kul att titta :-) Noah Brown |
|
|
tobmag om du inte lägger in bilderna här så skicka gärna till mej oxå. X-MaN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.