AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
8.309

Polisen frånkörd av BMW vid jakt

Sida 2 av 4
Att köra så som killen i Z3 visar prov på otrolig omdömeslöshet och brist på ansvar som bilförare. Att köra så bland andra trafikanter och riskera liv och lem för dom borde ge ett riktigt långt fängelsestraff.

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Killen i Z3:an (känd från TV, månne?) kör ju tekniskt händigt, men inte alltid så taktiskt. Han bjöd upp till fina prejningslägen på ett par ställen. En 180 kanske inte är så smart ändå, även om det ser tufft ut på film. Inte särskilt förvånad dock, bara själva idéen ger ju en klar indikation på hur det är ställt med intelligensen.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

hehe filmen med z3an ær ju från ghostridenfilmen och ær ingen riktig polisjakt.......

snubben i bilen ær ju rætt skicklig på att ratta måste jag sæga <:D

Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Jag vänder mig fortfarande mot alla former av försök till glorifiering av denna förares "skicklighet"!

I den miljö han valde att utföra sina konststycken är han allt annat än skicklig!
Han skall tacka sin lyckliga stjärna för att hans medtrafikanter lyckades undvika att han hamnade i tråkigheter!
För själv jobbade han hårt på att försöka orsaka en större eller mindre katastrof!

Per L
Synd att BMWförarnåker och glassar med breda uppställ i stället för att köra fort, och tvåhjulingen måste vara en otrimmad moped som inte kommer ikapp.Måste vara fejkat. Bästa Hollywoodstil./ Kör så det ryker!
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Kul Toomas. Jättekul.
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Det är från filmen Ghostrider.
Idioti enligt min mening, jävligt coolt enlingt vissa andras =(

Mvh Markus
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Polisen här i halland prejade ifs en ferrari av vägen under en vansinnesfärd.
Men vad hände?
Jo, den "skyldige" polisen står nu åtalad för vårdslöshet i trafik.
också ett sätt att tacka polisen för att ha hindrat en eventuell katastrof.
Hur hade det sett ut om han bara följde efter och ferrarien körde ihjäl ett barn och en mormor vid ett övergångsställe?

Mvh Bjerser
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Åtalad eller pågår förundersökning?
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Polisen fick ju rätt i rätten vilket är rätt... :P
Jag är helt inne på Per L:s linje! Det spelar ingen roll hur skicklig föraren är när han utsätter andra för fara. Skicklig är inte lika med begåvad. När man utsätter andra för fara för lite uppmärksamhets skull är man inte begåvad. Då är man ren ut sagt en liten töntig idiot som måste hävda sig genom att göra något som får uppmärksamhet.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Det verkar som att polismannen friades - i vart fall i tingsrätten. Vet dock inte om detta har överklagats, se länk:

Länk

Det är flera faktorer som spelar in när vakthavande befälet på polisens länskommunikationscentral, LKC, avgör om ett efterföljande ska få fortgå. Hastighet, trafikintensitet, vilket brott den man jagar är misstänkt för och inte minst, hur stressad låter konstapeln på radioplats. Om han är långt ner i stresskonen kan man befara att detsamma gäller föraren och då är det avbryt som gäller. Det sista man vill är att någon oskyldig ska komma till skada, man kan alltid ta dom nästa gång.

Personligen tycker jag att Ghostrider & Co är pajasar. Finns inget coolt i att köra som dom gör ute i allmän trafik.
Transocean
Huh huh, man borde skjuta ghostridern. Ja , egentligen så räcker det med det.

Juha
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Är det nån här på AP som tycker att det finns nåt cool med ghostrider och liknande skit? Om det nu är så skulle det vara intressant med en motivering.

mvh Magnus Melkersson
Sextrettifemman: Länk
JS
304
JSR
BMW 2002 -73
BMW 750iA -92
BMW M5 -92

För att hålla oss till topic så var bilen som var inblandad en M5 e60. Ägaren var inte helt okänt namn inom ett av de större kriminella gängen i GBG.

"Vi går på stigen som går till..."
Cl
44
Clutch
630i Coupe -07
JSR: Ja, det är nästan enda möjligheten, en Svensson-ägare som blir stoppad med spaden stannar. Att busköra fort är en sak, det gör nog många, men att dra från polisen, ja då har man klivit upp en division i vad man är villig att riskera.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag är beredd att satsa en slant på att majoriteten av folk som "hatar" ghostrider hör till dem som blir arga om de blir omkörda av någon som kör 20km/h fortare än de själva, dvs de käner sig lite förnedrade och manligheten blir skadad. Men detta kommer ingen av dem att erkänna.

JAg ställer mig frågan, på vilket sätt är en ghostrider på MC farlig för oss bilister, kör han på någon skadar/dör bara han själv och vi bilister får typ plåtskador, spelar roll??? han utsätter inte oss för någon större fara, dessutom är han skicklig på hojjen och det kanske är det som sticker i ögonen på folk?? svenska avundsjukan, vi ska alla vara likadana, ha lika mycket pengar, se lika vackra ut osv. Ok en sak är vid tätbebyggelse och 30-50 begränsning med dagis osv, då är man inne på farligt vatten.

JAg lovordar inte sådana som ghostrider och säger cooolt, men jag förstår att man vill ut och mosa lite på dagens ofta fina vägar men för låga hastigheter med kamera övervakning överallt. Klart man blir rastlös och uttråkad.

Har vänner som kör precis likadant (både med bil och MC), med många filmningar där "farbror blå" blir förnedrad och det är inget att bråka över tycker jag, till största delen bus vad jag anser och man bör inrikta sig på kriminella saker istället, men det verkar som om man inte kan bli mer kriminell än en notorisk fortkörare i detta landet?

Det blir kul till nästa vår, då blir vi flera som kommer att köra riktigt
fort, den egna hastigheten är en rättighet i många lägen, kameror och förbud ger bara mer bus, men det är väl så de vill ha det för då får ju polisen mer att göra, så vi ger dem bara mer jobb och det borde de vara glada för.
Cl
44
Clutch
630i Coupe -07
FRIFART, du har nog missuppfattat det där med "körkort". En motorcykel på +200 kg med förare som träffar en bil i 120 km/h. Tror du att bara motorcykeln blir mos?
Tror du att kostnaden för samhället bara belastar föraren?

Sure, köra ruggigt fort är skitkul, men bara för att det är kul med älgjakt så pangar man inte mitt inne i stan även om man anser sig vara en "mästerskytt" som inte framkallar fara för andra.
Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
För att illustrera en mc och bil-kollision Länk

JJ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.