|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Han fegade inte ur... Länk | |
| nä, men å andra sidan krävs det mer än en polis v70 för att stoppa en M5:a :) | |
|
Nepp det gjorde han tydligen inte, det är allt eller inget.. Tur att det inte hände någon olycka iallefall. Har alltid undrat varför M bilar är dyra o försäkra.............. |
|
| Så svenska polisen använder spikmattor, det var något nytt! | |
|
"Men BMW:n lyckades att köra ifrån polisen innan man kunde stoppa den." Hur går det till? |
|
|
Amerikanska polisens/Highway Patrols åtgärdspaket mot detta är sk. "Performance cruisers" Trimmade Camaros och Mustanger i Polisuniform. För att göra det extra svettigt för gasglada gangsters så pågår just nu inkörning av Z06 i polisversion over there. Länk Kanske vore något för svenska polisen? /L |
|
|
Det hade varit rätt idiotiskt att jaga en bil i 250Km/h på 45:an bland all annan trafik, för det hade säkert gått i den hastigheten. Polisen släpper hellre en bil, än riskerar att någoon allvarlig olycka inträffar. BMW CS #5206 |
|
| Visst var det rätt att släppa av säkerhetsskäl. Men detta med spikmatta, klarar en ny M5:a med punkteringssäkra däck en spikmatta? Ok, inte i vådare färd med 250 km/h, men det räcker att ha en flygande start i 80-100 för att fö ett försprång. Det andra som förvånar mig är den chans/risk som föraren tar med att försöka smita. Om denne inte redan är kriminellt belastad så är det ganska grovt att dra sådär. Chansen att lyckas smita är hyfsat liten, M5 eller ej. | |
|
Jag tycker den här Z3:an gör ett ganska tappert försök ialla fall.. ;) /L |
|
|
En länk också....Z3:an Länk |
|
|
"Jag tycker den här Z3:an gör ett ganska tappert försök ialla fall.. ;)" Otroligt duktig på att ratta. Var detta verkligen på riktigt eller var det något GIS-gänget filmat? |
|
| Nej den är fejk (ingen riktig polis dvs) men Z3'killen får mina 10 poäng för duktiga ställ. Sen om jag tycker det är så smart att lägga dom mitt bland alla andra är en annan historia men köra kan han. | |
|
Tycker polisen i Sverige är alldeles för mesiga. Visst, ingen genial grej att köra ifrån polisen som killen i M5an gjorde, men att det skulle vara så löjligt enkelt att bara åka ifrån är något hela poliskåren borde skämmas för. Dem vet att det är en röd M5...jaha, vad hjälper det när personen har åkt ifrån dem? Som någon nämnde, i USA hade dem ta mig fasiken jagat honom tills denne är stoppad till varje pris. // Aleks |
|
| Självklart är det bra att vi har någon form av proportionalitetsprincip. Det vore förstås orimligt att polisen i alla lägen skulle jaga bilar. Då skulle vi nog ha fler dödsolyckor i statistiken. | |
|
Ja, inte beror det då på de två förarnas skicklighet att dom klarade sig helskinnade från denna färd! Dom borde tacka sin lyckliga stjärna att övriga trafikanter inte gjorde några oförutsedda kursändringar och att djur, barn, cyklister och andra inte fick för sig att korsa vägen under deras framfart. 200+ på 70-90-väg, körning mot färdriktningen, omkörning på höger sida, körning mot rödljus osv mm. Man får kalla kårar på ryggen bara man tänker på vad som kunde hänt. Per L |
|
|
Per L>>>Huvudet på spiken! Mvh Janne. |
|
| Z3:an och MC:n: vad är det här för människor? Varför är de lösa bland oss andra? Vem släppte ute dem? Varför sitter de inte bakom galler? Det här är helt galet enligt min mening. Och hur kan man beundra detta? | |
|
Extremt omdömeslösa människor som spelat in den filmen. Mvh Mikael |
|
|
Mesiga? Det prejas ju Ferrarisar om så krävs. Ibland är det helt enkelt inte värt att riskera omgivningen för att plocka ett pucko, om inte annat brukar dom ordna det själva tids nog. Vore för övrigt underbart om föraren blev fotad av en fartkamera under en sådan jakt. Registreringsnumret har man ju redan, och fin bild på nunan i tillägg. Då hjälper ingen smitning i världen :) |
|
| Polisen har ju faktiskt, med all rätt, fått mycket kritik för att de har jagat folk lite för ihärdigt i mycket höga hastigheter. Som flera redan har sagt så måste det ju finnas proportionalitet i det hela: Om det är bankrånare eller mördare man jagar så ska de så klart stoppas, men fartsyndare? Är det verkligen värt skyhöga kostnader och risker för allmänheten för att få stopp på dem? | |
|
Detta är ta mig fan inte klokt... Skall det vara vuxna människor som håller på med detta?? Hoppas att det kommer fram vilka dessa är och att någon kan ta och ge dem ett REJÄLT kok stryk. Dessa får bara inte vistas bland andra trafikanter... ///M BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.