|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
Hmmmm.... Jag tror nog att jag har rätt iaf. Gjorde själv denna procedur på min E39 hösten -07 och även om jag är lite alkoholskadad så var det så jag vill minnas det. |
|
| Vilken procedur har du gjort? Tvinnat ihop kablarna? | |
|
Nix. Isolerat dem var för sig. Kör utan varnare bak. |
|
| Du har fel tobson ! | |
|
tobson: Jättebra om det funkade för dig. På E46 fungerar det precis tvärtom. |
|
|
Vet inte om ni besvarat føljande i eran diskussion med tvinning av kablarna men behøvs det verkligen att byta slitagevarnaren innan bromsbelæggslampan tænds - ergo, går slitagesladden sønder vid demontering eller kan man återanvænda den (och spara 500kr?) |
|
| Blev så att jag lämnade in bilen då jag behöver bilen och inte har riktigt tid att göra det själv, fick ett pris på 1370kr komplett fram då, inte vet jag men jag tyckte det lät överenskommet. | |
|
Warfarin: Du kan återanvända slitagevarnaren om inte lampan har tänts. Men de är ganska sköra, allttid bra att ha en i reserv om du återanvänder den gamla. |
|
| Underbart, tack för infon : ) | |
| Bilteam har samma leverantör som ex vis Autoexperten - spanska Roadhouse på sina bromsbelägg för den som är intresserad av den kunskapen... | |
| Men man har ju ingen aning om beläggen kommer från RH eller nån annanstans. | |
| Har nu mer volvo bromsar (tjutande) på min BMW! köpte som ni vet klossarna från Mekonomen, typ 900kr för allt. | |
|
Bluff-företaget mekonomen ska man undvika. Helt sanslöst att dom kan ha priset högre än "original" på väldigt mycket. Och högre prser lär vi se sedan de köpte en del av Micro bildelar. |
|
|
Mekonomens prissättning är märklig - påtalade att ett par bromsbelägg var billigare "orginal" än hos dem och fick till svar att "så ska det ju inte vara". Man undrar omdet bara handlar om bondfångeri och ta in godtrogna kunder som aldrig kollar priser någon annanstans.... Är det någon som testat skruvat.se?? |
|
|
Jag har en kollega som köpte en uppsättning bromsar till V70 inga problem. Mekonomen har haft det lite för bra de har levt på verkstadskunder under väldit lång tid. Sverige komer knappast gå framåt när jag kan beställa olja över nätet från tyskland billigare och få det leverat till min dörr eller hämta ut på posten. Det skulle vara nåt helt annat om man fick service i butiken. Det är skillnad på mekonomen och mekonomen. |
|
|
BT funkar ju kanon, har använt dessa på flera märken utan större skillnad men lite meck blir det ju ibland... å andra sidan 30% av kostnaden o snarlik prestanda... Någon vänlig själ i sthlms området som mot en liten slant har lust att byta bromsbeläggen på min Europa racer E39? Farsan gamla verkstadssnubbe har kastat in handduken så om ngn vill o kan :-) //Jay |
|
| det finns en fras som heter "gör det själv" :) | |
| För allas info, dom bromsbelägg ja köpte genom mekonomen dom har slutat tjuta ;) | |
|
Gör det själv, absolut om jag hade haft tid :-) Ok får erkänna, är okunnig inom området och är helt 100 på att det finns massor som skulle göra jobbet bättre än mig ;-) Motornord blev det iaf för inköpet med bra priser, kändes bättre än BT, vet inte varför.... |
|
|
jag köper alla mina delar på www.meca.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.