AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.878

Saab 9-5 Aero Maptun vs M3 E 46 cab?

Sida 6 av 8
sk:

Startar killen som kör M3 på 3000varv eller? låter dessutom inte som att han varvar ur på första växeln i första racet.

Mvh Per
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Neeeej det där är video redigerat!!! =)
Hälsningar från en opartisk BMW ägare!!! =)

MVH Patrik

"Nygift!"
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Hej !

P3r

Killen som kör Bmw heter Flåklypa här på forumet och om det är någon som kan hantera Bmw så är det han faktiskt.

Saaben har samma hårdvara som min ,fast 18T istället för 15T samt Etanol konverterad.Ligger på 373 bänkade hkr .

Mvh
Hej,
Det var inte mycket att göra emot den Saaben, den går riktigt fint men vad skall man vänta sig med 373hk på 1400kg? Klart sleeperaktig bil! :-)

Flåklypa
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Och jag kan instämma med att Flåklypa inte spar på varvtalet vid växlingarna! =)

MVH Patrik

"Hellre en BMW i garaget,än en Ford på verkstaden"
Körde på tvåan från 70 och trean från 100km/h. Varvar alltid närmare 8000 rpm vid race, den klipper där. Det är inget fel på bilen heller då den med god marginal presterar de tider den skall.
Finns inget att skylla på, Saaben är snabb som satan och loggades till 10.5 sekunder mellan 100-200 utan att ens köra isolerade intervall. Skulle tro att den är god för 10 blankt mellan 100-200 om man går in för det.

Flåklypa
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Ja den SAAB:en rörde på sig riktigt fint den.

///Micke
Saaben rör på sig riktigt fint och detta på E85. Nytt test på BF98 kommer att göras när tid ges. Kanske finns det då hopp för Flåklypa att kunna köra jämnt.

Anledningen som många ställer sig varför det är intressant att jämföra med M3:or är att dessa är hyfsat vanliga och av rätt förare så ger dessa väldigt bra tider som är hyfsat lika från gång till gång. Även så är det fortfarande idag inte många bilar som rår på en 321HK M3.a. Vet att många trimmade bilar ink en hel del Saabar med effekt har fått känna på hur denna tysk biter ifrån.

För mig är en 321HK M3 den perfekta bilen att mäta sig emot. Kör man ifrån en vet man att man har effekt för att fortsätta leka på motorväg.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
sk, ditt inlägg borde fler läsa. Det skulle kanske göra att en del "BMW vs vässad turbobil"-trådar hölls renare från pajkastning.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Håller med Nockenwelle!

Okej då ber jag om ursäkt! :) Vartifrån kommer SAABen? Skulle vara kul att testa mot!

Mvh Per
Tw
160
Twalle
BmwM3 -94
Pg_ice: är du säker på att min körning gick fortare? har försökt klocka filmerna så gott jag kan men får ungefär samma tider, kanske växlingen som gjorde det? verkar som jag drar i från precis efter växlingen!?

Länk
Tw
160
Twalle
BmwM3 -94
btw, hur gör man för att få in filmen direkt på sidan? aja det blev en länk iaf
Härligt att det inte spårade ur, var lite orolig innan jag lade in filmen. Men Flåklypa vet hur sugen jag blev på något bakhjulsdrivet igår när jag fick åka med på lite drifting. Så han kan inte bli allt för grinig heller att den kom upp.

Bilen brukar fiska lite race runt Gävle.

pg_ice
Twalle: jo du drar ifrån vid växlingen.

det ser ut som att du på nåt vänster behåller farten vid växlingen medans på min så stannar axet upp ett tag.
hur fan gör du :)?

köpte Bosch tändstift för nästan 1000 spänn igår.
ska prova att sätta dit dom istället för Denso sen blir det att riva insuget och byta några bränsleslangar.
bottenvridet är det inget fel på men det är den där extra kicken på toppvarv som saknas
pg_ice
länka filmen hit funkar bara om du reggar dig på youtube.com
ladda upp en video och vänta tills den är live sen kopierar du bara hela Embed koden hit
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Hej !

Ingen 321 hkr och M3 cab än som vill ställa upp ??

Mvh
jimmy/bmw
Ingen som vågar ?
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Fick min diesel-räcer i dag med ny mappning. Ska lägga på andra sulor och testa några repor och se vad den går för.
Jag ställer gärna upp om det är någon som vill testa prestanda och vill känna hur en modern diesel-brännare går. En som fick myror i skallen var en ny Corvette c6, som inte hadde en chans att hänga av mig. Nu är det bara 320 emblemet som fattas för att det ska bli en riktig sleeper.

//Stefan
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
StefanL:Klockrent! Vi gissade prestandan i din bil i en annan tråd fyll i resultatat sen när bilen är klockad så ser vi vem som gissat bäst...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.