AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
8.026

Jag letar efter Z3 coupe 2,8..

Sida 3 av 4
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
anmith
ja där ser man hur olika man ser på saker och ting, för mig är det just det som är en del av poängen med bilen att inredningen har avvikande ton mot bilen i övrigt, jag tycker det ser elegant ut mot om det hade varit svart, för mig mörkt och dystert och hela bilen fått en och samma mörk ton, men inget fel på svart om man gillar det och det har ju modet visat i flera år nu med påföljd att att få bilar valts med den ljusa inredningen
Uffe/bildock
Monobike; Trivs du med min gamla bil - har det varit några bekymmer!? Saknar den som f...n men det får bli en m den här gången! Ser att du har lagt på toning igen - jag tog bort den gamla =)
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Mycket som talar för att jag inte hade köpt UTJ864 bilen...

Endast bytt blinkers där fram och på sidorna och inte där bak, varför? Tog pengarna slut? Eller är det bytt därfram pga av krock el liknande?

Varför byta till en ful växelspak knopp när den som satt där original är hur fin som helst. Och hur har dom satt fast denna, liten sak men ändå...

Ser inte pedalerna jättebra, men lite väl slitna för 6700 mil??? Och den bilden är tagen för två år sedan så anta att bilen vi den tidpunkten hade rullat runt 4700 mil om man slår ut milen på alla år. Och då tycker jag helt plötsligt pedalerna ser väldigt slitna ut, vet inte men kan ha fel.

En del ändringar i motor utrymme som kan skvallra om att bilen har haft ett tufft liv....bilden talar för sig själv.

Vet att jag kanske låter gnällig men det är ändå en del grejer som gör att jag inte hade gått vidare med denna bil utan att kolla upp den riktigt ordentligt.

//Kristoffer

Bilen =)
Länk
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Bildock: Samlarex är väl att ta i för denna bil....som sagt, maila nytagna foton innan man åker och tittar och inte kort som är tagna 03.14.2006...

Bilen =)
Länk
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
compact K
självklart ska bilen vara ärlig med det miltal som anges och framförallt nytagna bilder som bilen ser ut idag, och det utgick jag från, om det är behäftat de saker du anger då är det ingen samlarbil, jag utgick från miltal färg inredning och för mig var det en ovanlig kombination som tilltalade mig så man kan tänka sig att ägaren varit en entusiast som vet vad han äger och hanterat bilen därefter, men som spekulant måste man självfallet undersöka varan på ett helt annorlunda sätt än bara via några bilder men 6500 mil låter lite på en sådan bil men skenet kanske bedrog men finns det några coupéer idag som skulle hålla måttet samlarbil?
Uffe/bildock
Visa användare
147
Monobike
535iM -00
Tvesovla: Är riktigt nöjd med bilen faktiskt, inga bekymmer alls.. Tvärtom, den går bara bättre å bättre :)
Tyckte den saknade lite toning, det blev den ljusaste toningen som fanns, ser ganska diskret ut i vanligt dagsljus.
Sedan du hade pärlan så har den fått en ställbar H&R sänkning, ställbara hjulvinklar bak, borrade skivor och lite rejsigare belägg...

/martin

An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Monobike: Hur fixade du ställbara vinklar bak (5 serie grejor?)

Mmm Coupe
Härligt att höra att du är nöjd, Martin! Ja, en sänkning behövde den faktiskt och toningen som satt på när jag hade den, var alldeles mörk (läs. raggartoning) men nu ser det riktigt bra ut ju!
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
bildock: Jag menar inte att svart skulle vara snyggare, men däremot den blå/svarta inredningen! Är inte så förtjust i Beige!

CompactK: Jag tycker inte man kan förvänta sig snyggare pedalgummin efter 6700 mil, det hade varit mer skumt med nya gummin!

Min Z3: Länk
Visa användare
147
Monobike
535iM -00
Anders: K-mac bärarmsbussningar (excentriska).

An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Oki..

Mmm Coupe
UTJ864 låg ute i somras för lite över 130k hos en bilhandlare även då med 18"
är vad jag kommer ihåg
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Om dom pedalgummina är 6700 mil gummin så betyder det att bilen inte har gått någonting på 2 år då bilderna är tagna 2006....

Absolut, håller med dig att det hade varit skumt med nya gummin, alltid en varningsklocka. Tycker dock dessa ser slitna ut för att inte ha gått så långt.

Bilen =)
Länk
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Bilen ifråga är min gamla Coupé.
Import -04 från Tyskland där den pga militärtjänstgöring/liknande stod stilla under -01/02,en ägare,hade vid import ca 4800 mil har jag för mej.
2 ägare i samma familj som körde ca 1000 mil med den till den byttes in mot en ny Chrysler Coupé i Helsingborg/Bilhuset -05 där den stod nästan ett år till slutet på juli då jag köpte den 28/7-06, ca 5900 mil.
Jag beställde det kromade staget i motorrummet från USA samt monterade nya övre lager samt även nya hjullager pga så mkt stillestånd.
Bilen hade H&R coilovers fram samt H&R även bak,Eissenman 4 dubbelt utblås,vita blinkers etc och var i färgkombination en av de snyggaste jag har sett dessutom i princip i nyskick invändigt,utvändigt hade den varit emot någon trottoarkant fram i spoilern=mkt låg samt hade nån enstaka repa i lacken men i övrigt var felfri med utökat läder samt stora H&K ljudpaketet.
Jag bytte in bilen mot en MRoadster sommaren -07 då hade den gått ca 5300 mil,bilen såldes inom 1 vecka hos handlaren troligtvis till nuvarande ägare.
Lite fakta om en bil som iaf innan var i riktigt fint skick och 18" hjulen satt på bilen då jag bytte in den med nästan nya däck på mkt dyra Ronal Splitfälgar 8,5" fram/10" bak.
MVH/Evotek

Ps.Original växelsspaksknopp stals hos bilhandlaren,ny tog BMW 700:- för så den behöll jag dessutom behöll jag även originalcdspelaren då Mroadstern saknade den..........DS.

Min Z3M!
Länk
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Ska givetvis vara 6300 mil när jag sålde den.

MVH/

Min Z3M!
Länk
Visa användare
51
Gad`
330eT G21 -22
525iT E61 -07
316i E30 -90
Min coupé är till salu (blinkers bytta runtom ;)
Länk
Gad; Ser väldigt fin ut men annonsering bör väl än dock ske i powerbörsen..?
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Länk
k0
17
k01lsh
Volco XC70 D5 -07
Håller också på att leta 2.8 coupe och har hittat ett par intressanta objekt:

1. Länk
2. Länk

Någon som känner till någon historia om dessa bilar?
Övriga kommentarer?

/L
Visa användare
58
daneish
523 E61
länk nr ett verkar ha någon annan avgasdämp, lite japan kanske?
enda jag vet att denna verkar ha varit till salu sedan jag startade denna tråd i höstas och har inte blivit såld sedan dess, kanske beror på att den är röd?
båda bilarna har samma prisintervall och lika svårsålda? sammanträffande?
Röd lack är en smaksak... lycka till k01sh!

HD
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.