AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
8.029

Jag letar efter Z3 coupe 2,8..

Sida 1 av 4
Visa användare
58
daneish
523 E61
Hej, har varit intresserad av en svart z3 coupe ett tag nu, letat på blocket och autopower nästan dagligen. Har provkört och sett följade objekt:

Länk.

Serviceboken ifylld fran till 9000 mil,nu 11300 och gul lampa nyligen börjat lysa, börjar bli dags för inspektion II, tror jag. Enligt ägaren privat oljeservice nyligen. Skicket är enligt mig hyfsat med några små stenskott på huven och en buckla på höger c-stolpe efter lossnad gasdämpare (bortskjuten vid byte?)
Tidig import (2000), bra eller dåligt?

Negativt är kanske att det är eftermonterat slutsteg och liten baslåda samt att det sitter oranga blinkers runt om, gör mig personligen inget just för tillfället med kanske svårare att sälja i framtiden.

Någon som vet något om bilen , tror ni att det är något att satsa på ?
har förhandlat lite på priset...
Jag tycker den ser fin ut. Är det samma person som äger bilen idag som importerat den?

Varför det skulle vara negativt med orangea blinkers förstår jag inte, det är ju original!! Detta och baslåda/slutsteg går ju att åtgärda om du inte gillar det.

Gul lampa innebär att det är hög tid för service, ger dig prutläge.

Som jämförelse fick jag 130.000 för min 2.8 Roadster -97 som gått 9500 mil ca. Med 17" hjul då.

Kändes det bra i magen när du provkört och du känner att priset är vad du kan tänka ge så slå till.
Du kan be säljaren teckna en Blocketförsäkring, det ger dig en hel del extra säkerhet.
Kostar inte mycket och är bilen fräsch lär han inte ha något emot det.

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
Glömde.

Kolla efter sådana uppenbara fusksaker som att serviceboken är tryckt långt efter bilen tillverkades och ändå ifylld från början. Då är det dags att leta efter en annan bil.

Min bil var fö. oxå importerad, av mig 2002. Inget jag upplevde att spekulanterna tyckte var negativt.

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
Visa användare
58
daneish
523 E61
Enligt vv 6 ägare i sverige, kan tyckas mycket men många jag pratat med ang coupe är det en övergångsbil pga bristfälligt utrymme, kanske därav det höga antalet ägare.

Fälgarna gör ju bilen, men visst bbs lemans kostar ju 30tskr, om man räknar bort dem så kanke det är rimligt pris för denna iaf.

Nämen, tjenare Henreich! Kul att du tittade in! =) Klart du ska ha en "zäta", synd bara att du inte köpte min - var ju klart mkt råare! =) Tycker priset är bra - INKL lemansen. Skulle i vart fall aldrig ge mer än 140 tkr för allt...

Kan hålla med "Fredrik M" angående att coupén i många fall är en "övergångsbil - själv hade jag ju min i 5 månader men så länge inga kids eller djur är på ingång så är det väl lugnt... 6 ägare får mig därför inte att reagera jättemycket men jag tror att det kan ställa till problem i framtiden då bilens ska säljas...

Sedan är gula blinkers, enligt mig (!), skitfult - men smaken är som... Kostar ju inte överdrivet mycket att byta...

Lycka till, H tveka inte att ringa mig om du vill ha lite tips!

/Antonio...

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Nämen, tjenare Henreich! Kul att du tittade in! =) Klart du ska ha en "zäta", synd bara att du inte köpte min - var ju klart mkt råare! =) Tycker priset är bra - INKL lemansen. Skulle i vart fall aldrig ge mer än 140 tkr för allt...

Kan hålla med "Fredrik M" angående att coupén i många fall är en "övergångsbil" - själv hade jag ju min i 5 månader men så länge inga kids eller djur är på ingång så är det väl lugnt... 6 ägare får mig därför inte att reagera jättemycket men jag tror att det kan ställa till problem i framtiden då bilens ska säljas...

Sedan är gula blinkers, enligt mig (!), skitfult - men smaken är som... Kostar ju inte överdrivet mycket att byta...

Lycka till, H tveka inte att ringa mig om du vill ha lite tips!

/Antonio...

Lo
67
Lovemachine
BMW Z3 2.8 Coupe -99
Jag hade tänkt och sälja min 2.8 Coupe nu denna månaden. Den är oxå Cosmosvart, -99:a och gått 12.000 mil. Svensksåld och full sevicebok.
Och jag hade tänkt o begära 135-140k för min.
Dom ligger ungerfär dom flesta vid det priset.
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Håller med Fredrik!
De som har kvar orange original blinkers kommer att ha samlarvärde i framtiden! (o:
Förstår inte varför vita blinkers skulle vara så snyggt, det modet är ju standard på vilken skitbil som helst nuförtiden!

30.000:- extra för 19 tummarna är väl lite magstarkt om dom är begagnade?

Min bil: Länk
Visa användare
58
daneish
523 E61
Visst är det saftigt med 30´ för le-mans, med ligger tyvärr i de prisklasserna beg på tex blocket. Säljaren behåller de hellre än att få lägre.

cl
34
clasf
z3 Roadster 2,8 -99
Bry dig inte alls om de oragea blinkersen, det är redan nästan så att man är ovanlig om man har orginal istället för vita blinkers och lexus-baklyktor. Vill Du vara som alla andra så är det inte jättedyrt att byta. Personligen tycker jag att man skall hålla en klassisk bil som Z3 så nära orginal som möjligt och absolut inte som den här:

Länk

Blir nästan mörkrädd när man läser den annonsen. Citiat

"Framljus från honda accord. frontstötfångare i S2000 Veilsidestil avsedd för Peugeot 206"

Huaah.

Sen är ju fälgar alltid en snygg "styling", skulle heller lägga pengarna där än på blinkers och lampor om jag vore som dig.

Clas

"Real men dont eat sushi"
Ja, där var det väl än dock lite mer än blinkersen som var bytta - har han behållt något överhuvudtaget..? Haha...

Visa användare
58
daneish
523 E61
Lovemachine: Du kan väl skicka lite bilder och med info om det nu är aktuellt med försäljning?
Visa användare
58
daneish
523 E61
Självfallet inget för riskokstyling, enda tanken kring blinkersen var att de kanske var del i det hela varför bilen inte såldes snabbt och om hur kräsna köpare i framtiden är. Jag är med för den cleana orginallooken, såsom sänk,fälgar typ.
Det sura med stora fälgar är ju bla att däcken inte är billiga!

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Vadå han har ju sveriges snyggast Z3 påstår han ju så vad pratar ni om det måste ju vara världens kap :). Kolla in passformen mellan frontspoiler och huv, samt huv och framskärmar ...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den där Z3an var nog bland det vidrigaste jag har sett! Hur kan man stå ut med att åka runt i något så fruktansvärt fult?

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Bromsok i guldflake. Måste ha. Var köper man?

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Z3:an var mycket inspirerande och gav associationer till den stackars kinesen som nyligen fick en gigantisk tumör bortopererad, i detta fall tycks motsvarande utväxt ses som en tillgång. Fast det ska erkännas att det verkar vara snyggt utfört, smaken kan dock som alltid diskuteras.

Mvh
Mikael
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

30´ för BBS-fälgarna lät vettigt. Jag köper dom gärna.

Fin bil för övrigt, som synes på bilderna iaf.

Min kärra:
Länk
Henke,

Du har pm!

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bilen är såld. Fick ett sms av säljaren då jag var intresserad av fälgarna.

Min kärra:
Länk
av
167
ave
520dAT -12
Vad var det som inte lockade med min bil? Bara kul att veta :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.