|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Är inte resonemanget ändå lite konstigt, jag kan tycka att man skall upplysa om att en bil varit krockad, alla här i tråden tycker att det är viktigt att veta när man köper en bil, MEN tycker ni samma när ni skall sälja er egen krockade och av försökringsbolaget lagade bil. Tycker ni det är rätt att den skall betinga ett lägre försäljningspris eller inbytespris?? För så borde det bli eftersom många i tråden inte tycker att en krockad bil är lika bra som en som inte är krockad eller omlackad Moa så skall det finnas två marknader , bilar som aldrig varit skadade och en för bilar som varit skadade. Tänk er en sönder repad BMW som blivit omlackad ..hur mycket skall sjunka i värde i förhållande till en som aldrig haft någon skada..?? |
|
|
Ja jag anser att nästa ägare ska ha tillgång till information avseende krockreparationer (jag har föregått med gott exempel). Nej i mina ögon blir en bil inte mindre värd om eventuell skada åtgärdats korrekt (ev. tom en förbättring om äldre plåtdelar bytts ut mot nya), men när den ska säljas vidare finns risken att den bedöms negativt av presumtiva köpare, då måste det även vid det egna köpet påverka priset. Mvh Mikael |
|
|
Highway Star: Sålde den inte till nån privat stackare utan bytte in den med en bra förlust till ännu en aukt bmw-handlare... Möjligt att jag gjorde bort mig i dina ögon men jag har släppt det där lite nu... Har lärt mig min läxa att man ska kolla up mer grejer innan man köper en bil även hos en aukt bmw-handlare... |
|
|
Men alltså... Jag vet ju hur mycket dom kollade på e46an när den fick gå i inbyte hos aukt bmw-handlare i skåne-trakten.... De kikade i service-boken, gick ett varv runt bilen och kikade och sedan var det klart... |
|
| Mikaelodoris: Värre var det med min e46 där dom hade lagat så klantigt att vatten rann in och orsakade rost. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.