|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. Tänkte ha spacers bak på z3an.Var hittar jag sådana? Tacksam för svar | |
|
De flesta däckfirmor brukar ha, vet att biltema har nu förtiden men vet ej kvalitet på dessa. Tänk på att det kan bli större slitage på bussningar o.s.v men det kan nog nån som vet bättre föklara mer om alt prova sök. Mvh Christian |
|
| Tack för snabbt svar WeEeE | |
| Inga problem, ska skaffa själv nästa gång det är dags att byta däck så man får på nån storlek bredare tror jag | |
|
Hej ! Har ett par 15 mm spacers liggande Hör av dig på min mail vrod@bredband.net TopazBlå Gbg |
|
|
Köp rätt fälgar istället för att montera spacers! Min bil: Länk |
|
|
Säger killen som definitivt behöver spacers bak =) Kasta inte sten i glashus. Mvh Henrik |
|
|
Hmmm? Varför behöver jag spacers??? Spacers har man väl om man har fälgar med fel offset? Min bil: Länk |
|
|
Jag har spacers bak på min för att fylla ut de sista millimetrarna som saknas för att fylla hjulhuset helt. På bilden du länkar till så syns det tydligt att du har gott om plats kvar i dina hjulhus. Antar att du inte kör med BMW:s orginalfälgar utan kopior anpassade för att passa E36/E46/Z3/Z4. Dessa fälgar brukar vara anpassade för att passa alla modeller utan att ta i skärmkanterna, varför det inte ser något viadre ut när man monterar dem på en bil som har gott om plats bak, t.ex Z3. Mvh Henrik |
|
|
Jag vill inte ha lacken blästrad så det är bra som det är för min del.... Min bil: Länk |
|
|
soda: Om du jämför 7 tum breda fälgar med 47mm offset mot 8,5 tum breda M-fäljar med 41mm offset så lämnar 7 tummarna 26mm mer luft till skärmkanten. Jämför däckbredd 245mm mot 205mm. BMW original finns i båda utförandena och några däremellan. (17 tum diameter) Inga av dem behöver spacers på E36, E46 eller Z3. Se Länk mvh Tomas |
|
|
Jag är väl medveten om vilka olika kombinationer som finns till BMW. Men det blir mycket snyggare om man fyller hjulhusen helt tycker jag. Finns inget fulare än en bil med fälgar som inte fyller hjulhusen. Ännu fulare blir det om man kör med stora eftermarknadsfälgar som dessutom har fel offset. Mvh Henrik |
|
|
soda Synd att du inte gillar mina 19" fälgar ( som heter style 135 Länk ) alla andra har berömt dom! Skulle vara kul att se en bild på DIN bil med otroligt snygga fälgar! Min bil: Länk |
|
|
Istället för att ta till sig av det som skrivs med lite ironi så tar man det som ett eprsonligt påhopp. =) Visst kan du få se en bild på min bil om du vill: Länk Mvh Henrik |
|
| Soda vad har du för fälgar samt däck?Riktigt snyggt. | |
|
Hej! Kul att kolla på fälgarna, men stämmer det är det style 135 du har? Är väl en M-fälg som görs upp till max 18" storlek när man kollar på informationen. För dina är väl 19"? //Z3Kent Min bil 2007 Länk |
|
|
Annars så är det mycket välgjorda kopior av style 135, den lilla M loggan finns i alla fall. Eller så är det fel info på den ryska fälgsidan! Men jag vet inte säkert eftersom fälgarna satt på när jag köpte bilen! PS soda dina fälgar är också fina! (o; Min bil: Länk |
|
|
Anmith, Smaken är som baken och tur är väl det, annars hade varje Z3 sett likadan ut. Vissa föredrar 2,8, rundslagningsbågar osv. Röd bil förknippar jag med Ferrari, mao skulle jag köpa en Ferrari så hade den säkert varit röd om jag skulle köpa den. Och nu har jag valt en Z3, och silver tyckte jag var fint. Men visst, det man har är ju det man "håller på" och är förhoppningsvis jättenöjd med det. Tycker dina fälgar är kanonsnygga, oavsett om det är style 135, eller något annat :-) /Janne Min Z3. Länk |
|
|
anmith, jag kanske uttryckte mig oklart. Fälgarna du har på bilen är mycket snygga. Bara att jag hade monterat spacers på dem för att fylla hjulhusen, samt sänkt den. Men som sagt smaken är som baken. Inte alla som vill åka omkring i ett strykjärn heller. Katzi: Fälgarna är RH Phönix 8,5x18 fram med 225/40 och 9,5x18 bak med 255/35 samt 10mm spacerplattor (och något masserade skärmkanter) Otroligt nog går det fritt fram fast man inte ens får in ett finger mellan däck och skärmkant. Bilen är sänkt 50mm fram och 40mm bak. Mvh Henrik |
|
|
Kan bara hålla med soda, har man breda hjulhus så är dom ju till för att fyllas ut. Sitter 255/40-17 bak på min som jag upplever att det fyller ut helt OK. P.S Då jag är nybliven Z3-ägare och inte lossat på däcken ännu, så är jag osäker om jag har några spacers bak. Men upplever att däcken fyller ut hjulhusen, vilket kanske är det viktigaste i denna diskussion. /Janne Min Z3. Länk |
|
|
Jadu soda..nu lurade du mig köpa spacers oxå...blir ett expriment du jag har samma däckdimension, du har 9,5" fälgar bak medan jag har 8,5" du har ett försprång där på 12.7mm på varje sida (tum=25.4mm) nu vet jag inte vad du har för ET mått? Jag har ET35 de breddar ju bra utåt jämfört mot original ET41. Min bil är M-chassie sänkt medan din extrasänkt. Nu jag köpt 15mm spacers och du 10mm spacers vi får se vad de hamnar kan vara i bredaste laget får i värsta fall svarva av dem kanske till 10mm. På bilden gör sig inte det hundra till sin rätt med bilens hjul bak då det taget i motlut. När det är helt plant då är det näst in till strykjärn kanske skulle kunna plocka 10 mm till på höjden bak...men å andra sidan slipper jag nog det med att valsa kanterna istället. Sen inga mera hyss..tack. //Z3Kent Min bil 2007 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.