|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk | |
| ryssar... | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Något att tänka på när NI som gör era egna höghastighetsfilmer! Tycker synd om passagerarna och de vittnena som fick se detta!!! J***A idioter!!!! Ren tur att inga andra bilar blev inblandade......mer hedervärt att köra rysk roulette på traditionellt vis! MVH Patrik "Nygift!" |
| Jag känner dock ingen empati för någon. Får skylla sig själv. | |
| Det är ju synd om lastbil chauffören faktiskt. | |
|
Tyvärr såg ut som det blev fler bilar inblandade. Bla. ett barn som skadades enligt bilderna. Tragiskt säger jag bara... /L |
|
|
Eller hörde inte bilden på barnet ihop med artikeln? Har ju lite svårt med språket... /L |
|
| Jo det är nog så. | |
|
Nej barnet hörde till en annan artikel. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Personligen mår jag lite illa över att folk laddar upp eländet. Vem f#n vill se bilolyckor med dödlig utgång, oavsett om det är en BMW inblandad. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
GooCart. det kanske skrämmer någon och får denne att tänka till lite. M3 E30Länk |
|
|
GooCart, jag tycker det är väldigt bra skrämselpropagande där det faktiskt visar hur lätt en olycka sker och hur utgången ser ut. Ocensurerat! Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
| Jag tror inte speciellt många blir "skrämda" av den filmen. Snarare förvånanade över hur dumma människor det finns. Med den vårdslösa körningen fanns det väl egentligen inget alternativ till hur det skulle sluta... | |
|
Korrekt, barnet (tillsammans med 5 andra) skadades vid ett annat tillfälle. Som synes körde BMWn om till höger, kom över på motsatt körbana och träffade en tankbil. P.g.a kollisionen åkte tankbilen av vägen och fattade eld. BMWn krockade med ytterligare en utlandstillverkad bil, flög till sin sida av vägen och krockade med tankbilen. Tre personer som satt i BMWn dog. |
|
|
Ja jävlar! Vilka nötter. Att tro att en säkert 15-18 år (säkert något upprostad i karosskarvar) håller i de farterna? Inte ens rejält uppstyvade banbilar är idiotsäkra... Det är vansinne. O andra sidan så vet jag också varje gång jag passerar (helst i mycket låg trafik, torr fin motorväg) passerar 160-170 i E39:an att jag kan dö. Jag försöker göra det med viss förnuft. Men det värsta är att i de länderna med de kassa vägarna kan de skada andra. Det är jag rädd för när jag kör i öst, andra lallare. Polen är ingen lek heller kan jag säga, för att inte nämna Rumänien. Mvh: Zoltan |
|
|
Om vi bortser det idiotiska i en sådan vansinneskörning, Vad tror ni, hade ett antisladdsystem på BMW:n gjort någon skillnad i det här fallet? Vore intressant att veta om det hade kunnat reda upp eländet lite och kanske räddat något liv. Eller är tex. DSP, ESP inneffektiva i situationer som dessa? /L |
|
|
Leffo, Med tanke på att det ser ut som att han kom ut i grus, tror jag inte att ens det modernaste av DSC kunnat rädda honom, i de hastigheterna. Att sedan E30 knappast kan påstås vara den minst sladdbenägna bilen är en annan faktor att ta hänsyn till, samt att just detta exemplar sannolikt fortfarande rullar på originalstötdämpare/chassi som varit med i minst 20k mil, och gissningsvis även på regummerade däck... Inget ont om ryssar, men trafiksäkerhetstänkande är inte deras starka sida. Sorgligt att se, hur som helst. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
GooCart// Som många redan nämnt, "tankeställare". Kör lugnt nu. ;) |
|
| Sorgligt minnesbukett från vännernan, blommor, cigaretter och BMW emblem bl.a! | |
| Länk | |
|
Grodan, det är inte din uppladdning som får mig att må illa. Snarare det faktum att unga människor idag lägger ut all möjlig skit på youtube och liknande. Jag har två småtjejer som tycker det är roligt med internet. Råkar dom skriva "fel" sökord i google kan dom hitta en trevlig liten misshandel av skolans nörd att slötitta på. Man kan väl alltid hoppas att filmen funkar som "tankeställare". Personligen så har jag mina tvivel. Jag blev som värsta moralkillen här, det tillhör inte vanligheterna. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.