AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.435

Frågor ang Alpina B3 -01 hos Påarps

Sida 2 av 3
Den här Länk köpte jag hos Bilförsäljningen i Påarp och jag kan inte säga annat än att jag fick ett trevligt bemötande. Fick faktiskt t.o.m. en två kojaksglas som present.

M. Pedersen
Skrev som en kråka. Skall vara "två konjaksglas som present" ;-)

M. Pedersen
Var det Alpina-glas eller vad hade konjaksglasen för relevans i bilköpet?

M.Pedersen: satan vilken fin alpina du köpte där.....

Billy aka Fantômas
...och jag köpte nedanstående bil i Påarp...och har inget att klaga på...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Värt att kolla upp med tidigare ägare hur mycket olja den drar. Min drog ca 1 liter/100 mil. Min bror hade en likadan och den drog ännu mer... Alpina erbjöd sig dock att gå igenom motorn på garanti men då skulle den ut ur bilen skickas till Buchloe o.s.v... Sålde den billigt och informerade den nya ägaren om bekymret, så fick han åtgärda det...
Är det mkt vanligt med oljtörst på dessa motorer ??
Hur är det med vanosen på dom är det ngt som brukar strula ??

På min gamla alpina jag hade B10 3,5 -92 tog den lite olja men endast om man körde den hårt dvs inte vid vanlig vardaglig körning.....

Billy aka Fantômas
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Verkar inte vara helt ovanligt med högre oljeförbrukning på dessa motorer även om de fall jag läst/hört om handlar om mindre volymer än [MaNgE] hade på sin. En något hög oljeförbrukning gäller ju även för en hel del av BMW's vanliga 3-liters sexa.

___
//Ulf
Ak
136
Ake Persson

BMW 728ia -97
Har samma erfarenhet med min B10 3.2 som billy hade med sin B10a e34.
Och ca 1 liter / 200 mil.
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Robert Lundberg: hade åkt 80 mil enkel resa så ja ville inte åka hem utan bil... Skicket på bilen var fint, men tyvärr så var d ju småfel på den, dock gick det att fixa för inte allt för stor peng... Men om ja frågar försäljaren om det inte finns några fel på bilen å han svarar att d inte finns d, då skall det väl vara så?! trasigt dimljus å växlare mm e väl fel? rätta mig om ja har fel...

///MVH Johan
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

lalle83. Jag fattar vad du menar men det såg så kul ut att du först skrev att de var oseriösa bara för att i nästa mening berätta att bilen var fin och att du köpte. Just de fel du räknar upp tror jag är väldigt lätt för en säljare att missa om han inte brukar och kör bilen själv.

"när ja kom ner så funkade inte cd-växlaren, dimljuset h. fram var trasigt, centrallåset funkade inte"

I mina ögon skitsaker och du skrev ju att de fixade detta. Så nja, jag håller inte med dig om att de verkar oseriösa - tvärtom.
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
jo klart d var skitsaker, annars hade ja inte köpt bilen...Men enligt min mening, ska man sälja en bil så tycker ja att man ska gå igenom objektet som säljare så man vet vad man säljer...

///MVH Johan
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tja för inte allt för länge sedan sålde en auktoriserad BMW handlare en importerad/mätarskruvad 530D (backad typ 10.000) utan att ta reda på vad han sålde innan.

///MVH Hasso
Länk
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

De är kända för att dra mycket olja, det ska dock inte vara någon fara enligt Alpina, lite pinsamt att köpa en liter olja varannan gång man tankar bara, folk tror det är allvarliga fel på bilen... Och dyrt blir det i längden... Rolig bil annars:)
Min drar ca 1 liter olja per 250 mil och det tycker inte jag är så farligt.
Min M3 E46 drog en hel del också......

När ja köpte min bil hade den gått straxt under 10000 å då drog den typ 1 liter på ca 100 mil när den gått över 13500 så drar den 1 liter på ca 350 mil... Va d beror på har ja inte den blekaste om??
Ok , ang oljetörst i måttlig mängd ca 1 liter på 100 hårda mil tycker jag är ok...

Men skulle den ta 1 liter på 100 lugna mil kan man juu börja undra.

Billy aka Fantômas
Helt rätt Billy. Min bil har aldrig gått några snälla mil å d kommer inte nästa bil göra heller hehe. Alpinor ska gå hårt hehe
Påarp är ok köpte min 1:a M3:a där -98, det var en diamantsvart -93:a i utmärkt skick, den hade ingen 250 spärr och toppade ca 275 Km/h.
Tyvärr så kvaddade jag den i en tegelmur, tror den rullar i Dalarna nu.

Ggp
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Själv är jag försäljare..

90% av mina kunder tycker att vi är trevlig och de e nöjda

10% tycker inte det.. det beror inte på oss.. utan kunderna är tröga. Har svårt och fatta. Okunniga...

Vad ska man då göra...

Och här händer det samma sak..

10 tycker att de är serösa och 2 tycker inte det..

Jonas M-power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.