|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni , 5 ägare sen 2004 ???? Är den ngt att ha ? Länk Billy aka Fantômas | |
|
Firman som säljer den har väldigt bra ryckte, så det bör inte vara några problem med bilen trots antal ägare. M3 E30Länk |
|
|
Såg den inte väldigt sliten ut i skinnet på förarstol och ratten? Kanske bilderna som är taskiga... Min kärra: Länk |
|
|
Ser sliten ut men jag stör mig mest på att när han skriver om utrustningen så skriver han allt med stora Bokstäver. Det är ganska fjortis att göra så och känns inte så seriöst. |
|
|
Precis , så den firman skall vara ok och ha ett bra rykte ? Billy aka Fantômas |
|
|
Så på grund av att han använder stora bokstäver så är firman oseriös? Kom igen nu. Med tanke på hur många mycket fuskhandlare det finns på blocket så tycker jag att vi ska stödja de som faktiskt bevisat är bra att ha att göra med. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Är det bara ljuset eller är ratten otroligt sliten?? Min ratt är inte i närheten av det slitaget, iof har den rullat 4000 mil mer än min..... |
|
| Jag tycker fotot är så uselt att det inte går att avgöra hur sliten ratten är. Sömmarna verkar ok. Tittar man på andra detaljer på bilden så ser de också skit ut på fotot. Kolla exempelvis inställningsknapparna till stolen, de ser också dassiga ut på bilden. | |
|
Tycker det ser ut som om ljuset är lite för ljust ang ratten.... Billy aka Fantômas |
|
|
Det är syrran som ev är spekulant på den.... Hon hade pratat med dom och enl dom så av de fem ägarna så är det bara 2 brukare och det känns ju iaf bättre. Jarl (alpina) hade visst tagit in denna bmw alpina i sverige och vad jag vet är dom väl rätt seriösa va ? Miltalet skulle vara korrekt (tror det skulle finnas ngt papper på det) annars hur kollar man det ?? Billy aka Fantômas |
|
| Det är garanterat ljuset som spelar ett spratt där, detta grundar jag till största del på att hela bilden tar skada av det & att ratten är "sliten" på väldigt skumma platser. Kolla på instrumentpanel mm så ser man även där att ljusetsreflektioner gör ett mindre bedårande verk. | |
|
Nu blev jag verkligen förvånad Billy... Du har hängt här i fem år och gjort över 2 000 inlägg, men har missat alla trådar om hur man kollar upp mätarställningen?? :O Angående bilen så är Påarps en av de mer seriösa, men det borgar ju inte så mycket för hur just denna bil är, eftersom de inte tagit in den själva. Sedvanlig koll är så klart obligatorisk, d v s mätarställning, servicebok, krockhistorik etc. 189 000 är rätt mycket pengar att lägga på en sju år gammal bil, så var noga. |
|
|
Ja tycker inte att dom e så seriösa på den firman faktiskt. Ringde på en M3a dom hade där för några år sedan å ja förklarade att ja hade 80 mil enkel resa så ja ville inte åka om inte skicket motsvarade va han hade sagt.. Den var mkt fin sa han å INGA fel fanns...när ja kom ner så funkade inte cd-växlaren, dimljuset h. fram var trasigt, centrallåset funkade inte plus att d var nåt mer åxå.. Panelen till ac:n (digitala) hade dom bytt precis innan ja kom dit för den hade slutat fungera så "den fick ja på köpet och skulle vara mkt tacksam" Då e man väl inte seriös? D blev affär ändå för i övrigt så var bilen fin och han åtog sig att betala för dimljuset och centrallåset efter många om och men.. ///MVH Johan |
|
|
Anders N: Nja har inte haft så många nyare bmw modeller.. Så jag har ej brytt mej om att "lära" mej hur man tar reda på om den har "rätt" mätarställning... Billy aka Fantômas |
|
|
Är 189 tusen mycket för den modellen ? Vad brukar dom stå i ? Billy aka Fantômas |
|
| När jag petade in de 7 sista siffrorna i chassinumret fick jag fram att det skulle vara en RR Phantom 2002. Det kanske inte funkar med Alpina i Bmw vin decoder. Någon som vet? | |
|
3D Pinball: Det borde inte funka då Bmw själva inte får fram någon info på dem |
|
|
lalle83 "Ja tycker inte att dom e så seriösa på den firman faktiskt" Och ändå köpte du ;-) |
|
|
Jag känner folk som har handlat på Påarps bilar, jag köpte min där för 3 år sedan, de är seriösa och mycket trevliga att ha att göra med. //Palle |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den här Alpinan kommmer därifrån och den var snuskigt fin. Och jag har sett flera exempel på mycket fina bilar därifrån Jag skulle inte tveka att köpa en bil där, tillhör de seriösaste i södra delen av Sverige. Länk Länk Länk Länk Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Känner flera som köpt där och dom har varit nöjda. Då och då så dyker det upp kritiska röster om firman, har bl a varit ett par inlägg här på forumet men de personerna har aldrig kunnat lägga fram fakta som skulle visa att det deras bilar är något annat än vad som anges. Nu är det ju inte Påarp som tagit hem denna utan Jarl som ligger ett par stenkast bort från Påarp och när det gäller Jarl så har jag aldrig hört att han skulle fuska med sina bilar däremot är skicket inte alltid på topp. När det gäller chassinr så har Alpinor två st...Dels det officiella som Alpina sätter men även det chassinr som BMW satte innan Alpina tog över finns med i bakgrunden. Tidigare kunde man hitta BMW's chassinummer i tilläggsinformationen på vv's fordonssökning. När det gäller priset är det svårt att säga om det är för högt...B3:orna verkar ligga här uppe samtidigt så behöver man inte lägga till så mycket för att hitta en B3s i Tyskland. Fanns nyligen en fin 03:a, 8000 mil för 23'€ men den tror jag är såld. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.