AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
11.929

Varning för denna Z3 Coupe!

Sida 4 av 4
Jag jobbar i direkt närhet med Polisen, ej som Polis men "parallellt" kan man säga ;-)

Jag har diskuterat detta ämne med dem.
Att göra en anmälan om bilen är lite svårt, han har ju sålt den "i tron" att allt är ok med den, dessutom har man som köpare en s.k. undersökningsplikt.

Däremot "hot" är en helt annan sak, jag har varit klar med en anmälan länge men på inrådan väntat tills dom går över gränsen, vilket dom nu har gjort!

Dock kan jag väl tillägga, precis som jag har skrivit tidigare, det är inget egentligt FEL på bilen, den är ganska ok, det som gjorde mig irriterad var den falska marknadsföringen.
Av respekt för den nya ägaren av denna bil kanske hela detta inlägg borde raderas från forumet!!

Någon som håller med mig?
Skalon - Varför skulle den tas bort?? Menar du att bilen helt plöstligt blivit OK och att ingen behöver varnas för den i framtiden? Det låter mycket märkligt, minst sagt. Den är ju fortfarande mätarskruvad med falsk servicebok, fullagad efter krock etc.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag tycker definitivt tråden ska ligga kvar.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Den nya ägaren blir väl inte så mycket gladare för att tråden tas bort?
Tanken var aldrig att smutskasta någon, bara att varna för en oseriös annons, nu är bilen såld och jag tyckte att det var taskigt mot nya ägaren.
Om den däremot skulle annonseras likadant igen så förtjänar bilen all uppmärksamhet igen!

Men det var bara ett förslag, tråden får ligga kvar.
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Vet inte vad reg nummret var men bara att knappa in nr här: Länk så ser man om den är importerad!
(Vilket i och för sig inte behöver vara negativt) T.ex. om bilen är vinterkörd så är det sämre att den rullat i Sverige! Varför denna fobi mot importerade bilar?

Min bil: Länk
Anmith: Denna bil var importerad, men enligt vv var den inte importerad.. Det står om det tidigare i denna tråd..
Le
17
Lectus
BMW Z3 3.0i 2001
Eftersom jag var lite sen att läsa denna tråden, kan någon tala om vem denna oseriösa säljare är så man håller ögonen öppna i fortsättningen!?
Le
17
Lectus
BMW Z3 3.0i 2001
Tack! :-) Upptäckte detta efter jag skickat tidigare meddelande. Bra iaf att jag fick läsa detta. Kom fram mycket värdefull information och jag tycker tråden bör vara kvar som info/varning till andra så dom eventuellt inte råkar illa ut.
Kan det var han som köpte den? från Kalix samma fälgar, och utbytes detaljer från bilen som har vita lampor och kromade gälar nu

Länk
hur har det gått med anmälningarna? rings det fortfarande?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.