AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
11.927

Varning för denna Z3 Coupe!

Sida 1 av 4
Min gamla Z3 Coupe -99 är åter till salu, Reg.nr UEG 278

Säljaren annonserar den som Sv.såld -00 på 17.000mil och med full servicebok för 165.000:-
När jag sålde den i vintras hade den gått 18.000mil och skitdåligt stämplad servicebok.
Bilen är dessutom importerad 2004.
Han påstår sig ha kostat på den massor, dock var allt redan gjort när JAG sålde den för 120.000:-

Av någon anledning står det hos vägverket att bilen EJ är importerad, dock står det att den är tagen i trafik i Sverige 2004, men när jag ägde den så stod det klart och tydligt att den var importerad!!??
Är detta den senaste tekniken för bilskojare, att kunna trolla bort import-stämpeln hos vägverket??

Jag vill tillägga att bilen är egentligen ganska fin, lite ful i lacken bara, det som jag irriterar mig på är att den annonseras som Sv.såld när den är importerad!

Jag kanske borde köpa tillbaka bilen nu när den är Svensk, är omlackad och har gått mindre och har full servivebok..... ;-)
Borde man (du?) kunna polisanmäla som bedrägeri... Vilka idioter det finns... Finns den på blocket?
Lo
67
Lovemachine
BMW Z3 2.8 Coupe -99
Den finns på blocket nu....

Länk
Hans förklaring är att den är importerad 2004 av en auktoriserad BMW-handlare och därför klassas som Sv.såld av vägverket....
Men den är privatimporterad!!

Man slutar aldrig förvånas!
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Är den krockad oxo?
Ser ut som att det är bytt front till den som sitter på 4-cylindriga.

/Magnus
www.snajdarn.se

Länk
Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Ser ju riktigt fin ut på bilderna. F*N vad svårt det är att ge ett omdöme om skicket när man kollar på bilder.

/Bo-Erik
Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Fronten är utbytt. Sitter ju strålkastare med gula blinkers på samt en spoiler från en 1.8 eller 1.9. Den där tar man inte i med tång ens.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Delvis mitt fel, det stog ju bara M-utrustad i annonsen och det inkluderar ju nödvändigtvis itne vita blinkers.
Visa användare
233
Magirus
Z3 2,8 -97
6:e föreg. ägare
förvärvad 2003-12-03
556574-3662
AUTO CENTER HISINGS BACKA AB
Aröds Industriväg 3
42243 HISINGS BACKA

Detta är den första ägaren på bilen enligt bilregistret. Frågan är om det stämmer? Och är det någon som vet hur import-stämpeln försvunnit ur bilregistret???? Rätt så obehagligt!
Om vi alla, som nu tycker att annonsen är olämplig, anmäler den för blocket.se, så försvinner den där iallafall:

Länk
Det är ju helt klart falsk marknadsföring då bilen är importerad, skruvad och nu helt plötsligt har den "full servicebok".
:)) Han skriver att den har "*Hamann twin sportavgassystem +25hk"

Ägaren före mig plockade bort slutburkarna, satte raka rör och oval slutpipa från Microbildelar...., kostnad totalt 500:- som mest, +25hk... nja.....
Den låter förj***igt.....
att bilen tidigare klassats som importerad men nu helt plötsligt klassas som svensksåld har en enkel förklaring. bilen är importerad av Auto Center Hisings Backa AB som då (2004) inte var av vägverket auktoriserad bilimportör. när trådskaparen ägde bilen var firman inte heller auktoriserad. efter att trådskaparen sålt bilen så ansökte firman om att bli auktoriserad, och blev det. detta innebar att bilen sedan klassades som svensksåld i bilregistret (som alla andra importerade bilar som tagit in av auktoriserade bilimportörer).

att vägverket klassar den som "ej importerad" innebär ju inte att den är svensksåld, och absolut inte att den importerats av en aukt bmw-handlare. detta är ren lögn. Auto Center Hisings Backa AB med org.nr 556574-3662 har enligt bolagsverket gått i konkurs dessutom.

kanske var detta en lite invecklad historia men hoppas den bringar lite klarhet. jag hade personligen aktat mig för den bilen, verkar inte vara mkt som stämmer....
När annonsen fortfarande fanns kvar, mailade jag honom angående att jag tidigare sett samma bil som just svensksåld samt tillade att jag tyckte priset var lite väl i överkant - i var fall till priset som utannonserades i våras... Fick tillbaka ett svar "skit på dig din luffare" . Grymt seriöst säljare/luffare...

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Ja, den bilen behövde verkligen kostas på när min vän köpte den av AutoCenter i Göteborg 2004. Krockad fram och v.sida kunde lätt konstateras vid verkstadsbesök (sido-airbag bland annat taffligt lagad). Behövde även lackas vad jag kommer ihåg.

Tråkigt att den ännu en gång kommit i oseriösa händer...
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Nu är annonsen borta från blocket :)
Han fick väl dåligt samvete... =)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Eller som kontaktade blocket.se honom efter alla anmälningar
Han har mailbombat mig och varit skitförbannad.....
Trots att jag faktiskt skickade ett mail till honom och talade om hur läget var, för jag trodde att det var han som hade blivit lurad, men icke.....

Trist när somliga förstör marknaden så.
De
2
Dennis H
Z3 2.8 ROADSTER -98
Den här killen är en bilskojare. Hittade det här
Länk

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag har också haft lite mailkonversation med killen. Han kallade mig för h_runge och allt annat möjligt fult trots att jag bara berättade läget för killen :). Han verkar stabil som en klippa ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.