AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
11.930

Varning för denna Z3 Coupe!

Sida 3 av 4
Nu har vi ju svart på vitt att just denna bil är importerad men man ser det lätt om man har lite koll på bokstäverna. Min bil som är svensksåld och är en -01'a har ett S som första bokstav. Z3'an som jag importerade -02 fick oxå ett S som första bokstav. Denna bil är en -00'a och har ett U som begynnelse bokstav. Så som jag fick lära mig alfabetet så är följden "S T U". Hmmmm... något är skumt här.

Ibland ploppar det upp bilar med återanvända kombinationer men i det stora hela kan man gå på begynnelsebokstaven. Vet inte om det finns något register någonstans, hade ju varit rätt bra.

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
bilen låg för 144k igår nu uppe i 179k haha

Mkt bra att ni varnar och säger till om sånt här
LeifM
Han har tagit bort den röda prislappen ja............
Lika bra han ligger lågt ett tag.

Nästa BMW en diesel...
Fredrik M: Regnr är väl inte alltid att lita på? På mitt jobb (BMW) så har vi enbart 07/08:or som demobilar men alla har olika, en bil har RZM en annan har TUS... Och bägge bilarna är som sagt var helt nya, med helt nya regskyltar...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Numera återvänds gamla nummer, det gjorde man inte förut.

Vi gick från P till R till S till U till W till X och sedan började man återanvända nummer. (små undantag från detta finns dock)

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Nu är den bortplockad igen :). Är ganska säker på att han läser med jämna mellanrum vad vi säger om bilen här på forumet.
Jag blev uppringd av en bilfirma i Jönköping häromdagen, dom ville bara kolla så att bilen var betald, dom hade bjudit 100´ för den i inbyte.... :))
Haha, så han fick aldrig sina begärda 179 tkr..? =)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Ze
93
Zebulah
330i Touring -04
Vet inte vad han fick men enligt rykten är den såld till Norrbotten och kommer snart ut som "Norrlandskörd" för han som köpte den kollade aldrig upp bilens historia men han läste det här forumet för någon dag sedan. Låt mig säga att han känner sig lite blåst men han har sig själv att skylla.
Cr
135
Crille_B
528i -97
325i Coupe -93
Vad är det för skitsnack om att den ska komma ut som "Norrlandskörd"?????
Vem är du Zebulah????
Ze
93
Zebulah
330i Touring -04
Hörde ett rykte om att en hemifrån varit ner och köpt en sån bil och sen läste han den här tråden och upptäckte att det var den bil han hade köpt. Kan inte garantera att det stämmer men det känns lite konstigt att han säger "fan det är ju min bil". Skall kolla det lite mer under veckan.
Cr
135
Crille_B
528i -97
325i Coupe -93
Vart bor du då Zebulah och av vem har du fått höra detta?

/Crille
Ze
93
Zebulah
330i Touring -04
Bara att skicka sms till vägverket så får man se vart bilen finns.

Har hört det på byn som man säger.
Cr
135
Crille_B
528i -97
325i Coupe -93
Ja det är ju väldigt lätt att få veta vem som äger den, men jag förstår inte varför du inte vill berätta vartifrån du är? Kan det vara Arvidsjaur???

Eftersom att han som äger bilen inte har berättat det till så många så är det ju väldigt konstigt att det kommer ut här helt plötsligt... Och ja Bilen är i Kalix som säkert många här redan vet... Det var en miss som han gjorde men eftersom han själv är en ärlig person så hoppades han väl på att Fabian också var det eftersom han verkade vara seriös.. Livet går vidare och det är bara pengar det handlar om.. Det är ju dock VÄLDIGT synd att det ska finnas såna här idioter..

/Crille
Stackars krake...

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Ze
93
Zebulah
330i Touring -04
Visst tycker jag synd om han som köpt bilen. Vill bara att de som håller till på autopower skall vara medvetna om att det kan komma ut en norrlandskörd Z3 eftersom det kan vara svårt att koppla en bil med den här tråden med tanke på allt bilen flyttat en bit. Att man själv gjort en dålig affär innebär inte att man med gott samvete kan göra samma sak själv mot andra om man är medveten om fifflet. Sen hoppas jag förstås att han på något sätt kan få tillbaka lite pengar av den som sålt bilen men chanserna lär väl inte vara så stora. Att saker sprids fort är väl ingen hemlighet. Ju mindre ort desto snabbare och dessutom är nätet stort och snabbt.
För er information kan jag berätta att jag har emottagit en hel del hot via telefon från säljaren ifråga.

Jag har nu tröttnat och därför idag gjort en polisanmälan mot honom.
Om fler har upplevt detta så föreslår jag att ni gör detsamma!!
Cr
135
Crille_B
528i -97
325i Coupe -93
Mycket bra Skalon...Min polare ringde och snackade med polisen så fort han fick reda på vilken miss han hade gjort..Dock fanns det väl inget direkt som dom tyckte vart värt att göra...Men han har ju fått sina rekommendationer av polisen men det tänker jag inte gå ut med här eftersom att förmodligen svinet sitter här och läser...

/Crille
Det går till en viss gräns, sen tröttnar man!
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Det är olagligt att sälja en bil under falska premisser. Nu vet inte jag vad denne Fabian har sagt och utlovat om bilen vid försäljningstillfället men om han inte upplyst om bilens korrekta skick /historik eller milställning så är det bara att lämna in en polisanmälan om bedrägeri. Han kan ju inte komma och påstå att han inte visste något om det då vi rä ett flertal här på forumet som upplyst honom om det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.