|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Justja..om du köper en ventilkåpspackning vilket jag gjorde så ingår endast packningen runt toppen, inte dom 2 som sitter runt stifthålen, dessa som man var ute efter hette något annat ( minns inte ) men nåt med ventilkåps... och kostade ca 60 kronor. Väldigt dumt att det inte var som ett kitt tillsammans med packningen. Jag köpte mitt på mekonomen ca 240 kr. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Jag får testa byta spole nr 1 då. Kan en spole från en BMW 525i -90 passa? Tänkte eftersom den också har en m50b25-motor.. /Jonas |
|
|
Ja den passar, exakt samma motor så. Sitter väl Bosch på dom också, så ja skulle köpa en likadan som dom andra alltså Bosch. Kostar annars 795 kr ny. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Glömde fråga.. såg du om spolen gav gnista som dom andra? -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Tar man bort plastkåpan och tittar på spolarna när man gasar, så lyser det lite under alla bosch, men inte under spole nr 1. Så de kanske är nåt fel på den.. Tänkte bytlåna spole av en kompis så får vi se om det är fel på den =) /Jonas |
|
|
Sedär..då har du nog hittat felet. =D -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Joo, man kan alltid hoppas! Men MÅSTE det vara en Bosch-spole? Tänkte om en Beru-spole går lika bra.. för Beru kostar 730:- på mekonomen, eller finns det billigare? /Jonas |
|
|
Nej såklart kan du ha vilken spole som hellst, bara den är till din motor. Bara för att de sitter Bosch orginal så betyder ju inte det att en Behru inte funkar lika bra. Priset ligger runt 700ingen för en ny, tror inte du hittar så mkt billigare. Säljer inte Mekonomen Bosch då ? -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Ring tegnaby bildemontering i Växjö, han tar hem nya Beru-spolar för drygt 400kr om jag inte missminner mig. Har nämligen köpt min ena där. 0470-774378 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.