|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Re 42 320I -- 325E e30 -87 skrotad
Mercedes 190 (w201) 2.6l -- 3.0l -89 såld Audi S4 2.2T -93 såld Ford Transit Husbil -73 såld |
båda är ifrån GE Motorsport. Antingen 60/40 eller 60/60 båda är med kortade dämpare . ? |
| det där är ju en smaksak men jag föredrar 60/40 | |
Mercedes 190 (w201) 2.6l -- 3.0l -89 såld Audi S4 2.2T -93 såld Ford Transit Husbil -73 såld |
Det blir majoriteten som avgör vilken sats jag köper |
|
jag köpte 60/40 från GE har ej monterat än men tror detta kommer bli bra. Den är redan så pass låg i bak. Satsa på 60/40 mitt tips. Mvh. |
|
|
Om du vill spara bakdäcken så mycke det går med dom bägge alternativen ska du nog välja 60/40. Med en 60/60 sats blir bakdäcken väldigt snedslitna om du inte har någon bra lösning för hjulvinklarna bak. /Simon |
|
|
60/40 ser klart bäst ut... Mvh Anton |
|
Okey eftersom alla som svarat här tycker 60/40 så får det bli det =) . Blir beställning på måndag då . hur lång tid brukar det normalt ta tills man får paketet från GE? mvh |
|
skriv gärna sen och berätta hur du upplevt sänkningssatsen efter montering är sugen på att beställa därifrån men vill veta om det är skit eller ej. ska du byta fjädrar och ben eller endast fjädrar? mvh kim |
|
|
Jamex hade en 80 sänkning för många år sedan vet dock inte om den finns kvar! Mvh Danne |
|
klipen = kan jag göra om du vill. Daniel.F = Vilka är återförsäljare till Jamex? Mvh Dennis |
|
köpte en 60/40 sänkning där till min förra vinterbil (325-E30) å blev riktigt nöjd, både med kvalitet å leveranstid... bilen blev lite som en gokart. Fast klart, beställer man en dyr sats ex koni så tror ja dom e bättre, men som sagt, d ja använde bilen till dög satsen riktigt bra! ///MVH Johan |
|
| Jag har 60/40 på min och jag tycker det är alldeles för högt åtmistonde bak, med 17" så jag har köpt 60/60 som jag ska sätta på här i dagarna, kan ge bild sen | |
| 60/40 är lagom | |
Jag har monterad 60/40 nu och är hel nöjd änså länge väghållningen är utmärkt och han är riktigt hård nu =) |
|
Okej, nu är den sänkt 60 bak. Att åka själv är inga problem, med 2 passagerare får man passa sig rejält :) får inte in fingret under skärmkanten. Största nackdelen jag känt är att jag inte har lika bra grepp bak, konstig camber? Och vad jag förstått så går det inte och ändra cambern bak, utan tex coilovers med sånna inställningar? Någon som kan bekräfta? Så om det inte går och ändra den så kommer detta va däckslitage rejält.. :) BILD: Länk |
|
|
mmm mer än 60/40 vill jag inte sänka, har för tillfället 60mm sats med bilstein ben i bak men tyvärr så är den bondkapad ifram och har ingen som helst fjädring i fram så är rätt trött på det stucket men den ser ju så jävla rå ut på det visset men bilen tar stryk av det. så funderar llite på en 40/35 sats, men har man nån fjädring i fram med 60/40? måste fan bestämma mig fort nu den 25 blir det att beställa sänknings sats och ventilerade och borade skivor och belägg fram. mvh kim |
|
Fjädring och fjädring . ;P hehe är väl hårdheten man är ute efter när man sänker helst ialla fall jag. min bil blev rätt så skapligt hård när jag satte på väghållningssatsen ifrån Ge Motorsport med 60/40 fjädrar och kortade och hårdare dämpare runt om . . fast som det ser ut nu så ville jag haft 60 bak också just för att den är lite för hög bak enligt mig men hårdheten har den garanterat. Men KLIPEN du ville ju inte ha den så hård så då vet jag inte hur du ska göra om du inte vet om nått ställe som har lite mjukare fjädrar o dämpare. MVH Dennis |
|
Jag har 60/40 väghållningsatsen från GE. Monterade i helgen och bilen är helt underbar nu. Inte för hård och inte för mjuk, perfekt för min smak. Enda är väll att den inte vart så låg som jag hoppats på i bak, men det är skitsamma, bilen är en dröm att köra. Älskar e30!! Mvh. |
|
|
oj nej menade inte riktigt att jag ville att den skulle va så mjuk som du tror; Real_Performance jag vill att den ska vara hård och ungefär lika låg som nu men för tillfället har jag ingen som helst dämpning i fram vilket börjar bli jobbigt (känns som att bilen ska slå runt när man kör över en sten) men som sagt den måste va låg jag kör nog på en 60/40 sats det JIMMYE skrev räckte för att övertyga mig.;) mvh kim |
|
haha okej då misstolkade jag det du skrev ;P sorry . har du en coupè, sedan, touring eller cab? |
|
Klipen: Du kommer inte bli besviken. Jäkligt bra grejjer för det priset. Vet ju dock inte hur länge prylarna håller, men det kändes som att det höll en ganska bra kvalite. Slutar jobbet om 1 timme, längtar tills jag får köra henne igen :D Mvh. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.