|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tja...ska vi prata konstruktionsmissar på E39 så är jag t.ex. redan less på "fågelbadet"(utrymmet bakom tanklocket),är väl bara en tidsfråga innan jag har rost där...farsan parkerade ofta(i princip alltid) bilen i garage och var iofs också noga med vaxning osv så han "klarade" ju vagnen från rostangrepp där(faktiskt rostfri bil totalt också, så vitt jag kan se).. Även annan ansamling av vatten på karossen pga ej genomtänkt passform.. bl.a. kofångaren fram under grillen osv...Får ju torka bilen "in absurdum" för att den ska hålla sig "torr"....Irriterande! Faktiskt nästan än mer FÖRVÅNANDE att BMW tillåter sig att göra dessa missar....men det "blir väl så" när man nuförtiden enbart skall sälja så många bilar som möjligt utan större omsorg om div. detaljer :( Jag får ju börja modifiera dessa missar(fixa egenhändiga dräneringshål,rostskydda osv) när jag får "garaget ledigt",och lusten innfinner sig :/ Mvh Janne. |
|
| Och vad tror ni hände imorse efter ca 100 meters körning...? Hmm.. Sänka ljudet på stereon, "tyst barn, pappa måste lyssna", ner med sidorutan... H-ete, inte nu igen. Back/fram/back/fram och borta... Pust! Det är inte så coolt att rulla in på dagisparkeringen med en bil som låter som att den inte har fått service under det senaste decenniet.... | |
| Janne du har rätt i dina påpekanden om andra missar BMW verkar ha gjort på modellen. Jag har även samma tur som dig när det gäller fågelbadet än så länge. Jag gav upp med sämskinnet till slut och köpte en fin siliconskrapa från autosmart. Den tar lätt hand om vattensamlingen på kofångaren men inte i tankluckan, där man får torka en bra stund innan det blir torrt. Ett tips är även att man låter luckan stå öppen ett tag efter tvätt, så man får lite ventilation där. Har klarat mig från stenar/grus den senaste veckan trots att jag har kört på en del kortare grussträckor. I och med att jag skriver detta så kommer det antagligen att fastna nåt i morgon på väg till jobbet :) | |
|
hahaha.... stenen försvinner när man backat ett par 100 meter !!!??? "premium-bilar" !!! host, host |
|
|
Håller med om att "sten i bromsen" är ett tråkigt problem. Bor dock 500m in på grusväg och haft bilen ganska prick ett år och har bara fått in en sten en gång - bak och inte ens på grusväg (gick väl 90 och det blev att "bända" loss stenen med en pinne). Däremot har det aldrig hänt på grusväg, trots att bilen går minst 1 km grusväg i stort sett varje dag. Förklaringen kan vara....att min bil inte går mer än 30 på grusväg (principfråga :) ). kom till denna insikt efter allt jobb jag hade med min förra e34 att hålla rosten borta från skärmkanter och framkanten på tröskellådan..... Bara en liten reflektion... ;) |
|
|
Hallå Jag tror att typ av fälg kan påverka risken att få in sten/grus. Jag har noterat att när man kör med vinterhjulen - plåtisar med original kapslar klara man sig ganska bra. När sommar hjulen åker på då jäklar blir det liv i luckan. Mvh Johan |
|
|
jo,det kan stämma, MEN det ska väl för f-n inte spela någon roll, nu åker dessa j-a sköldar av...!!! skit med ER BMW-"ingenjörer" och BMW-Sverige, som inte bryr sig trots att man VET om en FELAKTIGT konstruerad produkt !!! |
|
|
Oj, oj nu händer det saker. Håller med att man från tillverkarens sida ta tag i ett problem av denna art och se till att det blir ett icke problem. Super-dan: Har du hittat någon krockad 325 tåring åt mig? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.