|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Okey folks. Låter som köparen beställde extrautrustning för nästan lika mycket som ett M-sportpaket skulle kostat då : ) Bilen kostade förresten, med denna utrustning, ca 400.000 kronor när den levererades. Har kvittot kvar. |
|
|
Så kan det absolut vara. I sverige är vi ju inom BMW kretsar väldigt vana vid paketutrustning men så behöver det inte alls vara. Som jag förstått det så utomlands bl.a. i Tyskland är det vanligaste att man plockar fritt ur listan av det man vill ha. Sedan så är många på Autopower nästan löjligt upphängda på det där med M-paket. Det hävdas att bilarna är 30-50 tusen billigare om det saknas, rena domedagstongångarna osv. Det är naturligtvis starkt överdrivet och det finns gott om köpare som inte kräver detta. Många köper BMW för status skull och har inte alls någon aning om att bilen "saknar M-paket och är därför värdelös". Själv är jag inte alls förtjust i den håriga Alcantara som nästan alla M paket bilar innehåller så jag skulle mycket väl kunna vara en sådan som är spekulant på din bil. Automat gillar också vilket väl närmast gör mig till en utböling här... ;-) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Oavsett då vad som är bra eller mindre bra med M-sport eller att ha det som tillval i mitt fall, så hamnar alltså prisbilden någonstans mellan 130-150K? |
|
|
Här är ett urval av vad bilhandlare begär på BytBil (och som vanligt ligger PaulssonsBil i topp...): Länk Och här är privat-säljare på Blocket (de dyraste längst ner är dock cabbar): Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Tja, jag får väl - om jag nu skulle erbjudas ett skäligt pris - skriva att jag har det mesta, fast enligt beställningslista och inte i paketform : ) | |
|
Ska du byta in den mot ngt annat? Eller sälja den privat? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Säljer till rätt pris, som alltid. Inga direkta planer på att annonsera ut den. Kanske uppgraderar jag mig till M3..eller kompressor. Den som får se lever. |
|
|
Lövet: Du är inte ensam. Jag skulle tänka mig att lägga till ngn hundring för den snygga ratten, men helst av allt en med uppvärmning. Vitsen med M-paket förstår jag nog inte (och jag skulle bortsett från ratten inte betala extra för det) och automat är det självklara valet. Det viktigaste för mig är hur bilen ser ut invändigt där jag sitter och på den punkten är E46/E39 mycket fina. Utsidan är mindre viktig. Mvh Mikael |
|
| Jag håller med dig Mikael. Spenderar nämligen mycket mera tid i bilen än att stå utanför och titta på den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.