AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.172

Värdering av min 330Ci - 01?

Sida 1 av 2
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Vore intressant att höra expertpanelens utlåtande om min bil : )

Förutom bilden jag har på min sida här då, så är det alltså en 330 2001 års modell med s.k. "MII"-utrustning. Ca 10.000 mil på mätaren nu.

Två ägare före mig, varav den ena servade den förra i egenskap av BMW-mekaniker : )

Har väl all utrustning förutom navi, tror jag efter att ha läst olika inlägg här om vad som ingår i olika paket.

33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Ja, glömde - om det nu har någon betydelse - helt ny s.k. "comfort-vindruta" pga stenskott.
Import?
Skinn?
"MII"? Menar du M-paket II? Inte enl din bild.

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Hey ufo

Ja, helskinn, och trodde iallafall jag menade MII-paket ja. Vad saknas?
Köpt i västra Tyskland.
Hej Mike,

Alla exteriördetaljer som fabriksmonterat M-Sport II spoilerpaket, lackering i någon av de färger som M-SportII levereras med samt att M-SportII levereras med svarta infattningar i strålkastarhuset ( du har titaninfattningar i dina strålkastarhus som en standard 330ci), allt detta saknas på din av bilden du har i ditt galleri att döma.

Länk till en 330ci med M-SportII paket (dock inte orginalfälgar): Länk

Mvh,
/Wille
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Så jag har M-Sport I då?

Vad mer än sportchassi ingår däri, och vad skiljer från "standard"?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns gott om liknande bilar annonserade på blocket för 150-165' så ett en gissning är väl att du skulle kunna få i spannet 140-155' för din. Som ufo och Wille skriver ovan så har den ej M-paket II och det tillsammans med färgen gör den inte till den mest lättsålda 330'n på marknaden.

___
//Ulf
Du har inte M-sport I eller II. Du har en standard 330Ci.
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Titta på andra bilden jag laddade upp på min sida. Tycker det ser ut som svarta insatskanter i strålkastarna där?

Finns alltså sportfjädringen i standardmodellen också?
Ungefär detta: "M-chassi (sportchassi?), M-ratt (tjockare), sportstolar, M-kjolar, Shadowline högglans, mönstrade interiörlister (alu black cube?), innertak antracit, vita blinkers, exteriördetaljer i bilens färg, fälg dubbeleker 68M..."
Denna info plockade jag från modellguiden här uppe till vänster, men den gäller dock sedan-modellen. Jag hade inte M-sport på min (enl. ovan), men däremot M-paket-II-spoilers, se bild nederst i detta inlägg.

Du har möjligtvis inga bilder på interiören?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Hittade denna tråden som innehåller bilder på "standard", "M-sport I" och "M-sport II":
Länk

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Fler frågor om din bil:
- är det 18-tummare du har på?
- vinterhjul?
- både cd-växlare och HarmanKardon?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Jag har sportchassi, multiratt, sportstolar, mörkt innertak, vita blinkers, lackade exteriörer, ......har jag ändå inte M-sportpaket alltså??

Jösses vad komplicerat det var : )
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Nu har jag lagt upp en halvdan interiörbild också där lacken ser hur märklig ut somhelst pga solreflexionen : )

Ja, 18-tums fälgar, vinterhjul, samt Harman Kardon med CD-växlare.
Du vet väl att du kan lägga upp flera bilder under en bil-presentation...?
Nu ser det ut som om du äger 3 st röda 330ci... ;)

Bilen är ju automat-växlad (step-tronic?) !

Min prisgissning blir 130-140'...

Precis som Programmer/Ulf skrev här ovanför, så kan det bli svårsålt utan M-paket, och med en så pass "udda" färg...och jag tror också att en automatare är mer svårsåld...men å andra sidan är den välutrustad med 18-tummare, sportstolar i skinn, cd-vxl, HK...mm.

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Min uppfattning är att E46 i coupéut6förande har sjunkit rejält i pris, särskilt de senaste månaderna. Lanseringen av nya E92 har starkt bidragit till den utvecklingen. Dock tycker jag fortfarande att en välvårdad E46 coupé särskilt i 330 utförande är en sällsynt lyckad bil erbjuder oerhört mycket bilglädje/känsla för pengarna. Bilens skick, utrustning och mil är avgörande samt uderskatta inte annonsens utförande.

Skulle tro du kan räkna med ca 140' SEK om allt är i sin ordning. Om du haft M-paket II så hade jag trott ca 150'. För egen del kan jag tycka det är intressant att veta vad som så småningom blir avslutet. Har en liknande bil men ännu inga planer på att sälja! Lycka till!
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Jag är bara nyfiken på om jag med den utrustning som nämnts då:
Sportchassi, multifunktionsratt, 18"-fälgar, mört innertak, lackade exteriördetaljer, Karman Hardon, Sportstolar, vita blinkers, svarta insatskanter i strålkastarna, helskinn, osv. alltså INTE är något M-sportpaket?

Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Nej, du har inte något komplett M-paket, vare sig I eller II.
330-mike:
Om du inte har en komplett utrustningslista så kan du beställa en sådan om du går till en BMW återförsäljare med regnummer/chassinummer. Har för mig att det kostar några hundralappar, men du får du den exakta specen på vad som levererades från fabrik, inklusive vilka paket som beställdes/levererades.

Lackade exteriördetaljer, sportchassi är standard på 330ci.
Vita blinkers är utökad svensk standardutrustning fr.o.m. 2001 (tror jag årtalet var).
Varken helskinn eller Harman Kardon levereras med M-sportII.

Mvh,
/Wille
"Varken helskinn eller Harman Kardon levereras med M-sportII."
..men kan såklart beställas utöver M-SportII (mot betalning är all möjligt:))

Mvh,
/Wille
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Interiörbilden visar också att bilen saknar M-sportratten samt fotstöd och instegslister av M-modell.

Detaljer som sportstolar, vita blinkkers och i viss mån 18" är ju vanliga tillval även för de som inte har M-paket. Skinn och stereo är helt oberoende av M-paketet.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.