|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Nu får ni fan ta och ge er!!! De skickar först och främst ut en skev fälg. När han monterat dessa som man ska, så skakar det i bilen. När han efter det ringer till gummihuset för att fråga vad detta kan vara så säger dem att han ska montera plastringar för att slippa besväret. Det är f-n inte ovanligt med ringar, men de ska givetvis användas till rätt fälgar, vilket gummihuset ska ha koll på. Detta är en grov miss av gummihuset enligt mig. De ska fan förutse att det är Rut 90 år eller en apa som ska montera dem. Rätt information är det minsta man kan begära framför allt på ett företag som har tjänat pengar på en. En fet ursäkt, och en hygglig kompensation ska du ha!!!! ///Danne |
|
|
Annars kan man ju ta fälharna när de kommer på posten och åka ner till den lokala gummijocken, pröjsa honom 200 spänn för montering och se glad ut. Detta problem uppkommer för att vi i sverige är så jävla snåla. Varför köpa på gm om man inte vet hur man gör. hur mycket billigare blev det totalt mot att köpa hos den lokala handlaren. Nä, skyll er själva - snåljåpar! Livet börjar vid 9G... |
|
|
Rut 90 år ska inte montera sin hjul själv, hur bra monteringsanvisning hon än får. Monterar sina hjul gör man om man VET vad man håller på med. Och jo, man ska räkna med att något KAN vara fel när man får sina grejer. Det är därför någon som vet vad han eller hon håller på med ska montera något så väsentligt som hjulen. Varför står det i alla instruktionsböcker att saker och ting (de mest larviga grejer) bör utföras av en bmw-verkstad? Jo, för att inte alla har kunskapen att göra det själv. Min kärra: Länk |
|
|
Vi kan iallafall konstatera att om man inte i förväg redan vet hur man ska montera (och då alltså inte behöver någon monterinsanvisning) så ska man inte montera något alls, oavsett om man får en KORREKT monteringsanvisning ; ) Ja, inte enligt mig då..... |
|
LeifM |
"Varför står det i alla instruktionsböcker att saker och ting (de mest larviga grejer) bör utföras av en bmw-verkstad? Jo, för att inte alla har kunskapen att göra det själv." Nej, det står så därför att så många som möjligt skall anlita BMW-verkstad av den anledningen att så många kronor som möjligt skall kunna debiteras kunden. Alltså endast ekonomiska skäl. Helst skall vi bara tanka själva och allt det "svåra" som däcktrycket, spolarvätska, smörja lås o gångjärn, byta luftfilter etc skall utföras fackmannamässigt på BMW-verkstad. Nästa BMW en diesel... |
|
Uppenbarligen så klarar inte alla att göra det där "svåra". Så personligen tycker jag inte att det är en dum rekommendation. De som känner att det klarar av kan göra det själva, andra gör vad som rekommenderas. Visst handlar det om att knyta kunden till märkesverkstaden, men till största del skulle jag säga att det är för att slippa missnöjda och reklamationer då kunder som monterar luftfiltret på tvärsen eller häller olja i kylarbehållaren inte är alltför ovanliga. 330-mike, Den icke korrekta monteringsanvisningen bestod i detta fall av en miss på telefon, det trodde jag vi var överrens om. Skulle du montera för långa bultar på dina hjul om dom var felskickade, bara för att firman i fråga skickade det? Hjulen verkar inte sitta så bra men det ska nog vara så här... Kan han ha skickat fel grejer? Är jag säker på att hjulen sitter bra? Vad händer om inte hjulen är monterade på rätt sätt? Har jag en riktig monteringsanvisning någonstans eller ska jag lita på att killen på andra sidan uppfattade mitt problem till hundra procent. Sunt förnuft trodde jag alltid tillämpades. Min kärra: Länk |
|
|
Nej Anders, inte om jag förstod att de var för långa. Om jag däremot inte visste det, skulle jag säkerligen gjort det och fått upptäcka det den hårda vägen. Sunt förnuft bör alltid tillämpas, men om man inte har kunskapen och då dessutom får en felaktig anvisning (oavsett på papper eller muntligen via telefon), är ansvaret helt och hållet den säljande partens. Anser denne att det krävs mer än en bruksanvisning för att kunna utföra arbetet korrekt, ska det upplysas om. Vi kan hålla på och dribbla frågan fram och tillbaka hur länge somhelst, men man måste kunna vara säker på att en anvisning oavsett vad det gäller, ska vara korrekt. Om inte - ja, då kan vi bara utföra sådant vi redan kan UTAN anvisning. Jag tycker t.ex. att man enkelt borde kunna konfigurera en W2003-server, men det innebär inte att alla tycker så. Om jag skulle skriva en manual för det, vore jag tvungen att skriva den så enkel att min gammelfarmor kunde förstå den tillräckligt bra för att kunna konfigurera det hela på egen hand. (det är förresten en ganska ofta använd anvisning till de tekniker som ska dokumentera just anvisningar - skriv den så att din farmor kan begripa ; ) |
|
|
Och anvisningen var inte på papper, den var via telefon vilket bör göra en ännu mera uppmärksam. Saken är ju att distanserna som skickades INTE ENS passar. Som sagt, vi kan dribbla hur länge som helst. :) Men jag tycker inte att felet är jätteallvarligt utan jag tycker (fortfarande) att det var en ganska mild sådan. Det hade lika gärna kunnat vara någon på lagret som plockade fel. Det måste också FÅ hända även om det är tråkigt. Felet ligger i att kunskap saknades över huvud taget. Och kunskap anser jag är nödvändigt när man ska göra något liknande. Du kan tex inte be din farmor byta bromsar och räkna med att hon ska klara det med hjälp av anvisningar. Det krävs mer. Det är min ståndpunkt, det krävs mer av den som gör det. För monteringen ansvarar den som utför den, inte den som levererat grejerna. Min kärra: Länk |
|
ASA racing |
Som sagt trist att Gummihuset gav dig fel instruktioner. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.