|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Skall åka och kolla på en Z3 M på lördag och behöver lite akuttips om vad man skall kolla på, förutom servicebok allmän skick och utseende. Vågar man köpa en sådan bil. En ägare i SE i två år och 6500 mil på mätaren. Tacksam för lite synpunkter. Länk | |
| värkar vara en fin o välskött vagn.gå in på modellguiden,här på power finns lite o läsa om den... | |
|
Ser väldigt fin ut! På bilden bakifrån ser bakluckan skev ut tycker jag, den glipar mer på vänster sida än på höger. Kan förstås vara bilden som ljuger eller att den inte är riktigt stängd, men ändå värt att kolla upp. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Masten har helt rätt, bakluckan ser definitivt lite skev ut. Jag skulle nog ringa till Förenade Bil's verkstad i Malmö och kolla om de har någon servicehistorik på den. Annars ser den finfin ut. Skall du byta namn till 3Z3 om du köper den? Kan förstå att du har några stycken eftersom du spelar golf. För man får inte ner speciellt mycket golfpackning i dem. Jag har lyckats med 2 bärbagar en gång, men drivern får inte ha stiffskaft, för man måste böja den lite för att få in den i bagaget :) /Clas |
|
|
Tjena. Jag håller med de övriga i att bilen ser fin ut på bilderna, men som vanligt kan det ju vara bra att göra ett M test det gjorde jag innan jag köpte min och det kändes inte fel. Det är ju ändå ganska mycket stålar för en 10 år gammal bil. Kolla själv så att karossen ser bra ut så du slipper få en krockad. Kolla när den skall servas hur däcken är osv då sådant kostar en slant på en z3m. Lycka till |
|
| Bakluckan är inte stängd ordentligt. Den ser kalasfin ut för övrigt. | |
|
Ser ut som bakluckan är stängd nertill och även uppe vid rutan, skumt. Kolla och prova fler bilar för att bilda dig en uppfattning om skick och körkänsla, finns ju en del till salu i skåne. Försäkringen brukar vara högre om bilen inte varit i Sverige så länge. Kolla upp service/garanti service gentemot tyskland. Tror att BMW kan kolla mätarställning i DIS-enheten på den årsmodellen. Annars ser den fin ut på bilderna. |
|
| Kolla vad försäkringen kostar för en M innan du slår till! | |
| Försäkringer för en Z3M ligger på samma nivå som en Z3 3.0 och aningen högre än en Z3 2.8. För att vara en M är den dock billig. | |
|
Hej och tack för tipsen, Jag håller med att det ser lite skumt ut med bakluckan, det såg jag inte förränn ni påpekade detta. Jag har hört tidigare att det kan vara problem med infästningar till bakvagnen på de här lite motorstarkare varianterna. Är det någon som vet och isf hur man kollar detta. Magnus |
|
| Nu tror jag ni målar f-n på väggen grabbar! Jag menar vad beträffar bakluckan. Bilden är inte tagen rakt bakifrån, utan aningen vänster om "centrallinjen". Då får man ju automatiskt en viss förskjutning av perspektivet som kan ge den effekten att luckan ser skev ut. Visst, en fysisk besiktning av bilen avslöjar ju hur det verkligen är, men jag tror faktiskt att det är just bara en väldigt fin bil! | |
| Om bilen är såld på Autoeuropa så är betyget ofta bra...säljer nästan bara bilar i miljonklassen och uppåt. en av återförsälarna av Maseratti och Ferrari i Sverige, sen kan man ju aldrig veta vad som har hänt efter det. Den ser dock jäkligt fin ut, nästan som man blir lite sugen..... | |
| Och ett väldigt bra pris är det också! Det är ju en 00:a och för de pengarna brukar det annonseras ut 98:or. | |
|
Tack igen för alla kommentarer, Det blir inte denna bilen, samtliga fälgar ganska kantstötta. Plåten runt bagagerumsöppnaren lös, någon skärm omlackad, spricka i kofångaren fram, samt ganska kraftigt oljud från bakaxeln. Vi får kolla vidare. Trevlig söndag på alla. |
|
| Importskräp alltså ... | |
|
Är inte alla importerade? Min bil: Länk |
|
|
Huvet på spiken. En slutkörd svensksåld är alltid bättre än en import? ;-) |
|
|
Känns skönt för en annan att det inte var en pärla för dom pengarna.... :) |
|
|
Nej alla är inte importerade och inte heller är det så att alla importer är skräp, men tyvärr är alltför många det. Alltför många av de billigaste M-bilarna på mobile.de som säljs endast för export eller till mindre nogräknade handlare plockas in. Jag tänker inte starta någon diskussion import vs svensksåld igen, det finns alltför många av dem redan. Generellt gäller att en svensksåld bil är ett bättre köp i flertalet aspekter, that's it. |
|
|
Hmmm och den skulle vara "pedantiskt välskött" enligt annonsen...Vissa lägger ribban lite lägre..? |
|
|
"Generellt gäller att en svensksåld bil är ett bättre köp i flertalet aspekter, that's it." Kan du vara snäll & utveckla påståendet? Är det inte så enkelt som hur mycké bil man får per krona? Mmm Coupe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.