|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Vh Danne blrev lite konfunderad när jag såg den gråa bmw med m-sport bak spoiler? Ska den inte se ut så här? [länk:Länk Lärnk] Det ska gå att få den svarta plasten lackerad i samma färg som övriga karossen direkt från fabrik. |
|
|
Blev plötsligt lite förvirrad. Fråga 1: Är inte M-dynamik som tillbehör samma som det man får med M-paketet? Fråga 2: Har ni ngn känsla vad det skulle kosta att montera i efterhand-måste BMW göra ellert är det enkelt och kan göras av vilken firma som helst? |
|
|
Jonas L K Hör med din åf! Det finns en tillbehörskatalog som du kan få med alla prylarna hos din åf. ///Danne |
|
|
Anders N:son Den ser lite annorlunda ut på 335:an iom att du har 2st blås bak. Annars ser jag ingen jätteskillnad mellan dem. ///Danne |
|
|
VHDanne Skillnaden jag tänke på gäller bakluckan ser ut spm nån csl variant?! men kanske är det dags att besöka optikern för min del eller? Vad tror ni om att få det svarta plastpartiet lackat i bilens färg? |
|
|
Anders N:son Ja, ja den är ombyggd eller utbytt emot en annan baklucka. Jag ska nog lacka den till solidsvart, blir nog bra till den alpinvita lacken. ///Danne |
|
|
Personligen förstår jag inte riktigt vad lackering i bilens färg gör för bättring. Det är ju liksom lite därför den sitter där, för att bryta av så att säga. Tycker inte att de som gjort detta ingrepp har gjort några framsteg. Men smaken är som baken... Min kärra: Länk |
|
|
Jag kollar upp av en ev eftermontering av M-aerodynamik kostar inkl lackering i safirsvart |
|
|
Jonas LK@ Köp bilen utan M-paketet om du inte gillar det. Sen köper du aerodynamik front dvs man byter ut den undre delen av fronten till en med lite hjupare luftintag / aggressivare uppsyn. bild här tex Länk Personligen gillar jag ju M-paketet med m-aerodynamik men smaken är ju som ni vet. Kör min med 19". Det är ingen skillnad mellan en M-utrustad bil och en standard coupe (335 iaf) då dessa couper till skillnad från sedan/touring redan från början har sänkt fjädring/sportchassi. Den går utmärkt. De nya Runflat är ljusår bättre comfort och ljudmässigt jämfört med fjolårsdäcken. De har däremot inte lika bra "sidogrepp" vid vått väglag. Hoppas det ljusnade lite grann. Om du bor i stockholm så kan du få se min RÖDA!! coupe... :-) //Marcus Livet börjar vid 9G... |
|
|
HARM Intressant iakttagelse faktiskt. Innebär det att bilen har RunFlat 2 ? Hur kommer du fram till den slutsatsen så snabbt? "De nya Runflat är ljusår bättre comfort och ljudmässigt jämfört med fjolårsdäcken. De har däremot inte lika bra "sidogrepp" vid vått väglag." |
|
|
André: Min far köpte en -06 325 M-sport sedan i somras (NY, men lite ovanlig utrustning, därav svårsåld men jag lyckades deala till mig ett bra pris åt honom) Den har 18" RF däck, Bridgestone fjolårsdäck. Min har 19" men ändå går de både tystare OCH mjukare över skarvar och spår. Körde hans bil 100 mil ungefär och kört min nästan 300 nu... Jag ville ju själv inte ha RF däck när jag beställde men min ÅF garanterade mig att den nya generationen (årets däck) skulle vara betydligt bättre och fria från de barnsjukdomar som följde med de första. Han hade rätt som i mycket annat . (Leif på Englunds!) Hoppas det var ett tillräckligt bra svar ;-) Livet börjar vid 9G... |
|
|
Vet inte, men jag tycker nog att mina runflat är riktigt bra, visserligen 17" på nu. Varken spårar eller brummar. Men det kanske är dieselknattret som tar bort det sistnämnda... :) Min kärra: Länk |
|
|
HARM Vad har du för DOT märkning på dina 19" Bridgestone Potenza? |
|
|
vecka 25 år 07 tror jag det stod... ska kolla imorgon igen Livet börjar vid 9G... |
|
|
HARM Det måste alltså röra sig om RunFlat 2 |
|
|
Är "Runflat 2" ett begrepp eller? Min kärra: Länk |
|
|
nej runflat 2 är inte ett begrepp. Mina däck (årets alltså) är ju vidareutvecklade från fjolårets såklart. Istället för att ha skrivit nya generationens skulle jag skrivit det senast utvecklade eller årets däck så hade det inte blivit så många frågetecken. Hursomhellst, jag har haft många bilar med stora/små/breda/smala fälgar och däck och jag tycker absolut inte att det är ngt fel eller att årets runflat skulle vara högljudda eller stötiga. Tycker det spelar i samma liga eller högre än de Continental som satt org på min förra M3 mm. //Marcus Livet börjar vid 9G... |
|
|
HARM "Tycker det spelar i samma liga eller högre än de Continental som satt org på min förra M3 mm." Continental utan RunFlat antar jag. Det låter dock bra att RF däck utvecklas kontinuerligt med tanke på att reservhjulet saknas. |
|
|
HARM Låter som ett bra alternativ med arodynamikfronten. Körde en 335 m m-sportpaket i helgen med 19 tum. Förvånansvärt mjukt och stabilt. Har beslutsångest om sportpaketet.... När du nämnde ang din fars bil "lite ovanlig utrustning....", vad menade du då? Vilken utrustning kan göra denna bil svårsåld tror du? Har du nav? Är det värt det verkligen? |
|
|
Har inte nav. Tycker det är alldeles för dyrt för vad du får. Finns massor med trådar här om det, köp en bra handhållen. M-sport ser jag som nästan obligatoriskt idag! Körde nästan 300 mil med min bil första veckan och min flickvän tyckte att den gick otroligt skönt, vilket jag oxå tycker givetvis. Lite ovanlig var i detta fall att det var en -06 som ej blivit såld, saknade bla rattknappar, men det gjorde att det gick att pruta ordentligt. Dock ghade den fullt M-paket inkl 18" fälgarna, dock med ett år "gamla" runflat. Har inte bestämt mig om jag ångrar mig att jag inte köpte blåtandförberedelse. Köpte en lös HF-sats från ericsson med display som jag verkligen gillar och bla monterat in i förra M3an. Den gick på 1200 spänn, orginal 8000:- Sen tycker jag du ska tänka på skinn gentemot alcantara som ingår i M-sport. Skinn är iskallt på vintern och tokvarmt på sommaren. Spelar ingen roll att AC är på för fullt, det blir ändå toksvettigt i ryggen tex. Mockan ser fräch ut och beter sig som tyg. Lätt att hålla rent om du inpregnerar det. Ångrar inte att jag köpte det igen efter att ha haft skinn i min förra. /Marcus Livet börjar vid 9G... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.