AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
30.079

Inför 335-köp - finns flera spoilerpaket förutom standard och sportpaket?

Sida 1 av 3
Jo
14
Jonas L K
330i Sedan -01
Hej BMW-vänner!

Har varit på gång att byta ut min "gamla" 330 sedan ett tag nu och ju tänkte slå till på en 335 coupe inom kort efter att ha drägglat mig till söms under ett antal månader. Man kan ju ibland undra varför man är beredd att lägga så mycket på en bil när man kör drygt 1000 mil per år, men å andra sidan, om man även räknar in tiden man tänker på bilen så kanske timkostnaden blir låg :-)

Nåväl, jag har idag ett sportpaket och tyckte det gjorde mkt på nuvarande designen, men är inte 100% säker på den nya coupen. Då så mkt ingår i 335-an och jag inte alls gillar klädseln på sportpaketet har jag funderat på att skippa det. Men...., man börjar ju redan vänja sig vid std-modellen.

Jag tycker bilen har väldigt eleganta linjer och vill behålla elegansen så att den inte börjar se ut som en rallybil. Jag skulle vilja bolla lite tankar med er kring 1. Sportpaket/aerodynamikpaket (ej möjligt längre enskilt aero-paket väl?) ELLER ej? 2. Jag har för mig att jag igår såg en som hade en standardakter men en aningen snyggare tuffare front - finns något annat spoilerpaket/alternativ än std och sportpaket? Är nästan säker på att denna var annourlunda och det såg inte ut att vara något "icke BMW-original".

Gillar som sagt sportpaketets front och sidor (kan inte se så stor skillnad på sidorna dock), men tycker den plastiga bakdelen förfular och tar bort lite av elegansen. Vad tycker ni och vet ni även om det finns någon som tagit många bilder på sportpaketet.

Hade i övrigt tänkt mig följande (utan att ännu gå in på hela utrustningslistan än):
*335 coupe
*Safirsvart metallic
*Creme beige läder
*Svarta Individual Pianolackade interiörlister
*Eventuellt tacklucka och eventuellt sportpaket

Tacksam för lite råd och tankar inför detta livsavgörande beslut.... :-)

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag såg en 325Ci för en tid sedan som hade cremebeige läder, safirsvartmetallic och svarta pianolackade interiörlister. Det var en klockren kombination. Oerhört snyggt tyckte jag.
Jo
14
Jonas L K
330i Sedan -01
Kul att du också tycker det! Du har inga synpunkter på spoilerpaketen?

No
5.161
Nockenwelle
Nej, jag har faktiskt inte tänkt på dem och är lite osäker på hur de ser ut. Har du någon länk där de lätt kan jämföras?
När jag såg den nämnda 325Ci såg jag till att byta lister i min 330i (Svart med beige läderklädsel).
Jo
14
Jonas L K
330i Sedan -01
Det finns lite bilder på auto motor å sport och på bmw siten, men jag har inte hittat så många andra bra bilder och har sett lite olika varianter i verkligheten så vet inte vad jag skall tycka än. Letar efter bra bilder själv.

M-paket är ett måste, skulle aldrig köpa en bil som 335i E92 utan M-paket.
Tänk bara på hur mycket enklare det är att sälja en BMW med M-paket.
Jo
14
Jonas L K
330i Sedan -01
Till More: Har du ngn länk till bra bilder med det rätta M-paketet exteriört? Jag är lite tveksam till baken, lite plastig och tar bort elegansen. Finns andra kjol/frontspoiler-alternativ?

No
5.161
Nockenwelle
Frågan är om det verkligen kommer att bli så mycket lättare att sälja en bil med M-paket i framtiden. Vad är det som är så mycket bättre med M-paketet till E90-serien?
Dessutom tror jag att BMW, allt eftersom försäljningssiffrorna stiger, kommer att attrahera delvis annorlunda köpargrupper än vad vi varit vana vid tidigare.
Jo
14
Jonas L K
330i Sedan -01
Hittade följande bilder som jag tror är på sportpaketet längre ned på sidan, vit bil. Den svarta plasten syns i och för sig mindre om man som jag skall ha en svart bil.

Länk

No
5.161
Nockenwelle
Just den här bilden:

Länk

visar på ett bra sätt vad jag tycker är patetisk design. Den svarta plasten sitter (om jag gissar rätt) där för att efterlikna den bakre diffusorn hos en racerbil. På en sådan har nedre delen av bakpartiet getts en utformning som skall åstadkomma aerodynamisk downforce. Detta försöker man efterlikna på en standardbil, men bara i form av estetiskt lurendrejeri. Någon aerodynamisk downforce åstadkoms inte av den svarta plasten (den sitter tvärtom i vägen).

Jag skulle önska att BMW inte fjantade så mycket med M-paketet. Det borde innehålla "riktiga" saker, till exempel en diffbroms värd namnet, ställbara hjulvinklar (eller åtminstone mer aggresiva hjulvinklar), aerodynamikkomponenter som verklgien ger påtaglig downforce, osv. Nu är det mest en massa kosmetiskt trams.

Ursäkta att jag kräktes lite …
Buspelle
Skippa M-paketet och satsa precis som du tänkt på safirsvart, beige (eller svart) läder, pianosvarta interiörlister + svarta högglans exteriörlister + möjligen 19" fälgar så har du en kanonbil.
Buspelle
...skippa för övrigt även takluckan och sätt ditt navi + BT ör att det ska bli riktigt komplett.....
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Jag har M-paketet på min 335 cope och skulle aldrig välja bort det, det passar perfekt till safirsvart metallic och bakdelen är helt okej på min bil enligt mig, och 19 tummarna i M-paketet (tillval ca 7200:-?) älskar jag och M-ratten e grymt skön. Har även creme-beige inredning men valde ädelträ till den för jag tyckte det passade perfekt... och svarta högglans exteriörlister passade perfekt... osv osv...

Har tyvärr inga bilder på den än men det finns massor på e90post.com

//Rolle...
På e46an var m-paketet helt nödvändigt för bilens utseende (och uppträdande). Tycker inte detsamma gäller för e90. Tveksamt om det är värt pengarna. Fanns det inte ett dynamikpaket i början?! Har för mig att det var snyggare!
menade förståss aerodynamikpaket
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Hej Jonas!

Trevlig bil du ska ha!

Jag har beställt min med M-paket, men är inte heller överförtjust i bakspoilern på M-paketet. Jag kommer relativt snabbt byta den emot en ifrån Hartge med större hus för deras dubbelblås.

Se: Länk

Vill du inte lägga så mycket pengar så kan du ju alltid lacka diffusern i samma färg som bilen. Aerobaken är enligt min smak inte snygg, ser ut som en Saab eller nått baktill då. Både M-fronten och Aero-fronten är snygga som satan

Vad menar du att du inte gillar klädseln med M-paket? Du väljer ju till helskinn ändå och då drar de ju av så det blir ett mindre tillägg om du går ifrån en bil med M-paket.

Dessutom är M-ratten skön och snygg som aldrig förr.

Safirsvart med beige läder är assnyggt.
Glöm inte alla andra härliga tillval! Ta det som känns rätt.....

Svårt med kul =)

///Danne

Jo
14
Jonas L K
330i Sedan -01
Hmmm....är fortfarande tveksam. Ingen av er som sett andra kombinationer än standard eller sportpaket. Som jag skrev först såg jag igår på en svart 335 coupe en front som jag tyckte liknade sportpaketet med en akter som såg ut som standard, vilket jag tyckte var en sjysst kombination - tuffare front med mer karaktär men fortfarande en genuin elegant bakdel (jag talar fortfarande om en bil....).

Kan det finnas andra alternativa fronter eller kombinationer?

Jo
14
Jonas L K
330i Sedan -01
Till Danne:

Måste erkänna att det var en grymt snygg bak med Hartge, men då ökar du alltså till 4 pipor där bak och det blir väl lite att härma en M3.... :-). Vad är det de egentligen ändrat förutom att öka antalet pipor och lagt en spoiler där uppe? Ser ut som en std med 4 pipor, vilket jag i och för sig tycker ser assnyggt ut. vad kostar en sådan bak och annars tänkte själv på att lacka plastdiffusorn, men tror du det kan bli snyggt??

Du nämnde "både aero- och M" - finns det alltså olika fronter/paket eller syftar dy på Saabs aero?

VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Jepp!

Här har du Aero fronten: Länk

Här har du M-fronten: Länk

Här har du Aero baken: Länk

Här har du M-baken: Länk

Vad tycker du?

Jag är kluven om jag ska köra dubbelblås, vi får se. Jag vill inte likna M3:an jag vill bara ha en snygg häck på min bil. Thats all!

Jag hade gärna tagit M-paket med original bakspoilern men detta går ju inte tyvärr.

Tips! Glöm inte navi så du får din Idrive.

///Danne

Jag är också en sån som inte gillar plast diffusorn. Men m-paketet passar så grymt bra till. Jag tycker du ska satsa på det och lacka den i bilens färg istället.
Har ingen efarenhet av lack så jag vet dock inte hur resultatet blir men det kanske någon annan här kn svara på.

mvh
Jo
14
Jonas L K
330i Sedan -01
Tack Danne för dessa bilder!

Min spontana känsla när jag såg bilderna var:
1. Båda fronterna snygga, möjligen M-fronten lite snyggare även om de var otroligt lika. På en svart bil kommer man knappt se skillnaden.
2. Lite annorlunda med aeroaktern, men blir kanske lite plottrig med dessa"hål" och tappar elegans (även om det såg hyfsat ut på bilen). M-aktern lackad kan nog faktiskt vara OK. MEN, ser jag en spoiler på bakluckan däruppe?? Det är ju bara uteslutet i så fall. Tappar elegans för mkt då tycker jag.

Jag har aldrig sett ett aeropaket i utrustningslistan. Går det alltså att köpa separat? Kan man köpa endast fronten på aeropaketet (och i så fall behålla aktern)? Det är BMW-original väl? Vet du ngt om pris?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.