|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Såg på bilderna som du postade danne. Så funderade jag varför de har gjort m-"baken" så ful. | |
|
Nej det finns ingen bakvinge på M-paketet. Aero-dynamik kan du köpa till i efterhand och kostar lackat 13000:- sen tillkommer ju montering. M-dynamik kostar 11000:- fast det är nog bara grundmålat då, får låta det vara osakt med jag tror det. ///Danne |
|
|
Seal Det är en diffuser som ska trycka ner bilen i marken vid höga farter. Så lite nytta gör den. Dessutom så tycker jag personligen att den är mycket snyggare än aero-baken, om man nu vill ha den sportig som sagt. Annars är nog original bäst. ///Danne |
|
| Att den diffusern skulle trycka ner bilen i marken i höga farter tvivlar jag på. Ur aerodynamisk synpunkt har den(såvitt jag kan se av bilderna) ingen likhet meden diffusor på en racerbil (som verkligen tryckern ner bilen i vägbanan). | |
| VHdanne: jag vet att det är en diffuser, men som nockenwelle också sa så tror jag knappt heller den har någon funktion. | |
|
Det som jag tycker är pricken över i med M-varianten, är den snygga kurvan på sidokjolen. Den lilla uppåtknycken gör mycket i mina ögon. M- fronten är också den som ser bäst ut och fuskdiffusern syns ju inte så mycket på en svart... /J Surf Or Die!!! |
|
|
Seal & Nockenwelle Det är i alla fall vad min åf sa. Jag har inte själv legat på alla fyra och kollat med som jag sa "lite kanske den gör" Den som lever får se! ///Danne |
|
| Tyvärr tror jag inte att de tekniska kunskaperna alltid är så höga hos personalen. | |
|
M-paketet är så förbaskat snyggt att det är värt varenda krona. Jag gillar allt med hur det ser ut, stör man sig på det svarta så går det att lacka eller att byta ut mot kolfiber. Jag kommer förmodligen söka mig till en 335i med M-paket om 1-2 år och då kommer bilar utan M-paket inte ens att tänkas på. Tycker allmänt att BMWs modeller ser ut som stryk utan M-paket, min kommandre 120d har M-paket, iofs var det gratis men jag skulle definitivt lagt till 34k kr att få det. Men självklart, är man som min farsa i senare ålder så vill man inte ha något som har med sport att göra, men som sagt det är smaksak. |
|
| Well, jag vet inte hur gammal din farsa är, men jag har fyllt 43 så det kanske inte skiljer så många år mellan mig och honom. I vilket fall gillar jag verkligen sport, men för mig är sport en fråga om köregenskaper, inte styling. | |
|
Sport för mig är köregenskaper och aerodynamik. Enligt mig får bilen en sportigare och en mer 100% look för att inte tala om den sköna inredningen. Men en bil som 335Ci är snygg även utan M-paket, allt jag säger är att hela bilen blir mycket mycket snyggare med M-paket och att man definitivt ska lägga till det om man har råd. |
|
|
Ja, eftersom aerodynamik kan påverka köregenskaperna kan det vara sport även för mig. Men aerodynamik är en fysikalisk egenskap, inte en utseendefråga. Det som BMW kallar aerodynamikpaket har, i bästa fall, ytterst marginell inverkan på bilens köregenskaper. Jag funderade på M-paketet när jag beställde min 330i, men valde bort det eftersom det i vissa avseenden förfulade bilen. |
|
|
Jag vet att inte alla säljare har full koll. Som jag sa "den kanske gör LITE nytta" i alla fall Ska jag inte köra Hartge bak med dubbelblås så lackar jag diffusern till BMW:s solidsvarta färg, blir nog snyggt till den alpinvita lacken. Blir mörkare och mindre plastig. Att välja bort M-paketet pga den bakspoilern tycker jag inte är själ nog. Men som tur är så tycker inte alla lika Själv vill jag ha den åt det sportiga hållet och mindre gubbig. ///Danne |
|
|
Jag skulle också kunna leva med bakspoilern, men däremot inte med svart innertak. Tyvärr kunde man inte slippa det om man kryssade för M-paketet. Det var den grejen jag hängde upp mig på. De delar av M-paketet som förhöjer sportigheten följde med Dynamic-paketet. Dessutom kostade M-sportratt + växelspaksknopp bara 1000 SEK extra har jag för mig. När man väljer bland paketen bör man kolla hur de påverkar priset på andra optioner. T ex blev navi lite billigare i kombination med komfortpaketet. Klimatkomfortruta blev också billigare i kombination med komfortpaketet. Läderklädsel blir lite billigare i kombination med M-paketet, osv. |
|
|
Jag fick till slut provköra en manuell 335 coupe igår vid BMW segelstorp/kungens kurva (sthm). Måste erkänna att den var rätt trevlig att köra, man hetsas dock att varva hela tiden. Det kändes som om den vill att man skall växla vid 6-7000 varv, även om den drar bra tidigt. För mkt trafik dock, men motorn inget fel på. Svajar lite möjligen vid kraftiga inbromsningar. Det står en alpinvit 335 coupe med sadelbrun klädsel och 19-tumsdäck (ej sport) i hallen där. Trodde inte jag skulle gilla den kombinationen (miami vice etc, 80-tal, modefluga....), men måste erkänna att kombinationen var brutalt snygg, såg riktigt klassig ut samtidigt som den var sportig. Hade även borstad alu som lister. Fick även se en svart cab med röd klädsel och svarta lister, även den brutalt snygg. Vet nu inte om jag skall ha svart + creme beige med pianolister. Är det för snällt/klassiskt (desssutom känsligt för smuts?). Kollade med handlaren om tillbehör: Man kan köpa både aerodynamik och M-aerodynamik paketet (endast det exteriöra) separat för runt 11 000 inkl moms + montering. Jag gillar ju inte inredningen i M-paketet (ratten inte lika snygg som std eller skön, växelspaksknopp inte så snygg, ej snyggt med svart tak till creme beige klädsel) Anna fråga: Har ngn av er kört den med 19-tums däck (ej sport). Hur stötigt blir det? Tappar man all bekvämlighet (skiullnad långsamt/hö hastighet?) |
|
|
Svårt val när du inte gillar det invändiga i M-paketet. Då återstår väl egentligen bara att byta ut det utvändiga i efterhand i så fall. I mitt tycke så är M-paketet värt varenda krona, både utvändigt och invändigt. Till en början tyckte jag inte att det utvändiga gjorde så stor skillnad men ju mer jag tittade på dom så insåg jag hur mycket snyggare det är. Det enda jag stör mig på är att det inte gick att välja svart pianolack invändigt.. Min kärra: Länk |
|
|
Jag har beige klödsel i min 330i och har två barn som rätt ofta åker med i bilen. Visst får man dammsuga då och då, samt torka av lite med en duk, men det är inget stort jobb. Skinnklädseln bör man ändå göra ren och smörja in med jämna intervaller, oavsett färg. Även min förra bil hade samma färg på skinnklädseln och den var mycket fräsch när jag sålde den. |
|
|
Nockenwelle: Körde du läderbehandling på exv Mr Cap när du köpte den? Behövs det med tanke på jeans etc? |
|
|
Nej, jag har inte kört någon särskild läderbehandling. Ett par gånger per år smörjer jag in klädseln med BMWs medel. Något problem med fläckar från jeans har jag aldrig haft, vilket i och för sig kan bero på att det var c:a 20 år sedan jag senast ägde ett par. |
|
|
Jonas L K Kul beskrivning av den Alpinvita 335:an med sadelbrunt läder =) Jag har valt den kombon med M-paket, både jag och säljaren tänkte och sa samtdigt att det påminde lite om Lambo och Miami, dessutom ska jag faktiskt till Miami om två veckor på semester med flickan =) Finns den med bild på nätet? ///Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.