AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
13.747

Jag vill slå hål på en myt... M3 e46 vs. S60 T5 -05.

Sida 9 av 9
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det stämmer Nockenwelle. Tack för upplysningen.

Vi ska mäta upp effekten både före och efter trim. Siffrorna jag skrev om är enbart spekulationer. Men sanningen bör inte vara så långt borta.

//Stefan
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
StefanL :För enkelhetens skull gissar jag på liknande Acc rakt fram som Cados M3 a på sidan innan här runt 12-13 från 100-200 sen en 0-100 tid på 4,9 sek.
Kul med film!
Softman kan ju köra i volvon och filma perfekt bakifrån när dieseln drar iväg :-)

Mpower
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
13 och 13,5 sec mellan 100 till 200 och 4.8sec 100-150 skulle jag gissa på, det kommer vara drag i den oljebränare den saken är helt klart ;)
betan
"Softman kan ju köra i volvon och filma perfekt bakifrån när dieseln drar iväg :-)"

Min går som den går med enbart programvara så öser jag på prylar för samma peng som StefanL har gjort på sin bil så kan jag säkerligen filma honom framifrån också... :-)

/J

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
betan, Allt under 5s för en oljebrännare vore fantastisk kul.

softman, du slog huvudet på spiken.

Det finns säkert möjlighet att ses på någon träff framöver. Vi kommer att
arrangera någon kul aktivitet, var så säkra. Ni får självklart en inbjudan då.

//Stefan
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
softman: kan tänka mig det :-) har varit på bilsportstrippen ett par ggr och vet att det inte är bilmärket det hänger på utan effekten och pengarna som är nerlagda i bilen.
Just när det gäller diesel så är tyskarna långt framme och det lär väll dröja innan man ser en volvo s60:2,4 D VS 335 D trådar här på autopower...

StefanL:Snabba på lite, vi är nog många som vill se resultat nu!
Fattas bara ett 320 D emblem sen är det klockrent...

Mpower
betan
"Just när det gäller diesel så är tyskarna långt framme och det lär väll dröja innan man ser en volvo s60:2,4 D VS 335 D trådar här på autopower..."

Ja, det kommer säkert dröja...
Jag tycker dock att det är trevligt att BMW börjar tillämpa sin turboteknologi i sina bensinare..., laggfritt dessutom... :)

/J

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
betan, har några sifferkombinationer i garaget, bra tips det där med 320d

//Stefan
FredrikG >> Har din jobbarkompis även bytt spridare på T5an eller är det endast avgas plus programvara som bytts?

T5 -05 / T4 -99
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Hämtat min diesel. Fantastisk på alla vis. Nu när man har både en 335ci och 335d kan man verkligen göra en utvärdering av bilarna. Första intrycket är mycket possitivt.

//Stefan
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
StefanL: Trevlig bil låter det som,klart du ska förbrylla lite folk vid rödljusen med ett 320D emblem :-)
Vad tror du själv den kommer ha för prestanda 0-100 0-200 och 100-150?
Någon som vet vad 335D gör original?

Mpower
Gti-Mannen:

Vad heter du? Jag är uppvuxen i hallsta..

Mvh Per
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
betan,

jag hoppas på 5-5,5s 0-100 och 100-150 4,5-5s

//Stefan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
I går var det en volvoägare som låg och tryckte i baken innan ha blåste om mig, tyckte att det inte var någon ide att rejsa i detta läge, bilen har bara rullat 4 mil.Bilen som försökte pressa mig var nya s80 v8, ägaren kör som en dåre det har jag sett tidigare, han bor i samma område som vi. Kul med folk som vågar gasa lite i alla fall. Inget om om volvoägare från min sida, jag har ialla fall fått några att byta märke efter att fått provköra någon av våra bilar.

//Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.