AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
13.753

Jag vill slå hål på en myt... M3 e46 vs. S60 T5 -05.

Sida 5 av 9
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Lite mer saklighet vore nog på sin plats Monster Femma. Jag misstänker att en hyfsat skicklig förare kör fortare genom en rondell än vad du gör med din M5.
Att en S60 inte har lika bra väghållning som en M-bil är väl en sak, men skillnaden i farter genom kurvor är inte som natt och dag.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
softman skriv i ett forum där de bryr sig om din MUPPIGA volvo hur grymm den är osv, föresten så UTMANAR jag dig på en duell RAKT fram från 90 till 250 eftersom det verkar vara din favorit område, vi filmar det lägger upp film här och skratar hur förnedrad din MUPPIGA volvo blir.
... och så undrar folk varför BMW-förare har dåligt rykte.
No
5.161
Nockenwelle
Jag är böjd att hålla med.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Nockenwelle
skicklig förare med vilken bil menar du? en volvo? ja sa ju att den kommer välta om man kör mer än 20 i en rondell så det spelar ingen roll hur skycklig man än är.

dali
och så undrar man varför du kör en v50? hahaha svara inte, jag vet, komfortabilitet? haha

i vilket fall som helst, så är det bevisat att fredrik har krossat volvo s60 steg3 05.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
jag ringde till Bmw Sverige häromdan och frågade varför BMW är snabbare än trimmade bilar som tex volvo/saab när de har lika många hästar.

deras svar, 1 volvo/saab hk= 1.5 BMW hk

och det verkar stämma i det här fallet hahaha
No
5.161
Nockenwelle
Monster Femma, du vet nog lika väl som jag att man inte välter med en Volvo i en rondell. Vad är det för vits att sitta och skriva sådana inlägg?
Dessutom, om nu verkligen någon på BMW Sverige hävdar att 1 volvo/saab hk= 1.5 BMW hk så måste ju den personen vara lite bakom flötet. Räkna själv så får du se, för i så fall skulle mina 258 BMW-hästar bara motsvara 172 Saab/Volvo-hästar, dvs min 330i skulle bara med yttersta möda hänga av en Volvo S60 170 hk.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
ursäkta mig det vart fel det jag skrev.
jag menade 1 volvo/saab hk= 0.5 BMW hk eller 1 BMW hk= 1.5 volvo/saab hk. därför har de svårt att hänga på sa han.
& enligt monster femmas nya resonemang så skulle hästarna i min 523 motsvara ca 255 volvohästar så då borde jag kunna köra ganska jämt med en V70 T5 iallafall! Gött... Jag hoppas att du inte tror på vad du skriver själv för då tycker jag lite synd om dig.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
GE
nej din BMW är undantag, detta gäller bara M modeller enligt BMW Sverige :)
"softman skriv i ett forum där de bryr sig om din MUPPIGA volvo hur grymm den är osv, föresten så UTMANAR jag dig på en duell RAKT fram från 90 till 250 eftersom det verkar vara din favorit område, vi filmar det lägger upp film här och skratar hur förnedrad din MUPPIGA volvo blir."

Tack för all vänlighet och ditt belevade svar cado..., imponerande...
Jag antar din utmaning med min "MUPPIGA" Volvo vs. din M3:a i det ovan nämnda intervallet så vi äntligen får ett svar på hur mycket snabbare en M3 E46 är i jämförelse med en enbart chippad S60 T5...
Givetvis skall denna förnedring av min S60 videofilmas och läggas upp här efteråt. :)

Var bor du? o vilken typ av låda har du i bilen? (ren nyfikenhet)
När?

/J

cado
"softman skriv i ett forum där de bryr sig om din MUPPIGA volvo hur grymm den är osv"

Jag fick faktiskt intrycket att tråden faktiskt handlade om "MUPPIGA" Volvo S60 T5 vs. M3:an...
Forum är väl just en plats där man delar med sig av sina åsikter o erfarenheter "Freedom of speech you know" ;)

I annat fall blir det ju bara en klubb för inbördes beundran där alla redan "vet" att dom är bäst och vill höra det om o om igen...

Messa mig om tid o plats (om vi nu inte bor oskäligt långt ifrån varandra)

/J
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har en film när jag hade min förra M5 3,8 och kör mot en 319 hk S60 T5. I början av racet, på 3:an var det riktigt bra tryck i Volvon. Körde även mot honom i stan och på 2:an och där drog han ifrån mig litegrann. Filmen är i intervallet 100-240 km/h, dock är jag om på 4:an. Har även kört mot S60 R, men den gick inte lika bra som den med 319 hk. Har tyvärr inte kört mot någon starkare S60.

Länk

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Blev fel på länken. Då provar vi igen:

Länk

//Schnitzer
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
softman

Jag bor i västerås, manuell låda och du är hjärtligt välkomen å köra mot mig, nu vill jag inte vara taskig längre utan vill verkligen köra mot dig, och jag lovar jag bjuder på glass efteråt ;)

944 hade väl en hel del VW-grejer i sig om jag inte minns fel, dock ej motor! Hur som helst är det en väldigt bra och underskattad bil (lätttrimmad o bra väghållning). Dessutom sålde den väl väldigt bra (läs tex Länk!

Ser fram emot filmen mellan softman och cado! :)
B.
41
B.T
BMW 325 (ALPINA B6 3.5 clone)
BMW ALPINA B10 Bi-Turbo
BMW 525 M-sport 04
BMW 740iLa -99
BMW 530 -89
BMW M635-86
"1 volvo/saab hk= 0.5 BMW hk eller 1 BMW hk= 1.5 volvo/saab hk. därför har de svårt att hänga på sa han."

Det va de dummaste jag hört på länge! Har Personalen på BMW uttalat sig så? Barnsligt...
Även denna tråd kommer med stor sannolikhet att raderar. Synd att ni inte kan diskutera saker som vuxna männinskor!!
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Hej !

Jag tror faktiskt att S60 T5 05 med Steg 3 ska gå ungefär jämnt med en M3 E46 Coupe,1 billängd hit och dit ,nu menar jag 100 uppåt.Så jag tycker att i denna intervallet verkar det vara nåt fel.

PS Säger bara vad jag tycker.

Mvh
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
enligt flåklypa så gick hans s60 bättre än en s60 t5 05 steg3, och flåklypa fick i sin tur sämre tid än e46 mellan 100 till 200 med en halv sec.

ps. välkomen till det kalla vädret :) maptun :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.