|
Sida 2 av 9
|
|
|---|---|
|
"Med myten kanske han menade att efter filmerna mellan s60 steg 5(som går förövrigt som en s60 05a med steg 3) och caben m3a tror varje volvo fantast i sverige att en s60 minnsamm med chip och lite avgas förnedrar en m3a på motorvägen." Där träffade du huvudet på spiken cado. Precis så jag tänker, med tanke på att alla volvofolk pratar om det direkt när dom ser att man har en M3:a. |
|
|
Hej då cado *vinkar*. Du har fel igen. FrederickG, hade ni någon video? Annars är det inte mycket till bevis du har att komma med. Ska man ta död på en väl dokumenterad "myt" så ingår det liksom att man dokumenterar minst lika bra själv. |
|
|
Här är för övrigt en snutt av den omtalade "myten": Länk Avstånd och annat får ni bedöma själva ... |
|
|
FredrickG Kan du inte köra igen och filma är du bussig så blir det pannkaka av det hela hos dali och såna som han,! |
|
| Om någon vill bli förnedrad av en betydligt billigare bil som är steg 1-trimmad (kanske 2?) är det bara att säga till ;). Porsche 944 Turbo is teh shit! | |
|
cado, dali skriver: "Den enda myten hittills är väl UTTALANDET "varje volvofantast i sverige [tror] att en s60 ... osv". Det om något är en myt. Det finns ganska många volvofantaster i Sverige och det är försvinnande få som ens bryr som om en S60 åker ifrån en M3 eller inte." På vilket sätt skulle FredrikG kunna göra filmer som får detta att bli pannkaka? |
|
| det jag menar är, fredrick ut och kör igen filma det hela och så lägger du upp filmen här så får vi det avklarat en gång för alla! | |
|
A Lind: Har du en Porsche 944 turbo? Jag ägde en förut och drog ungefär jämt mot en BMW M3 CSL när vi körde på Mantorps raka. Mer prestanda för pengarna får man leta efter :-) Ps. min var chippad (steg 1 trim?) |
|
|
Det är brorsan och min pappa som har en tillsammans. Vet inte hur man räknar steg egentligen men den är mappad och wastegaten och något smått är bytt. Ger nog 320hk+. Innan det sista gjordes och den hade ett annat chip (knappt 300hk då) drog den jämnt med en E36 M3:a bänkad till 350hk och även en Carrera 4 S (allt enligt min bror). Men mkt prestanda för pengarna som sagt. Kanske inte lika praktisk som M3:an eller volvon men vafan ;P |
|
|
cado, vadå avklarat en gång för alla? Att en E46 M3 Coupe under normala förutsättningar kör ifrån en (relativt) billigt och enkelt trimmad S60 T5 är nog de flesta överens om. Det förändrar inte att Flåklypas filmer visar att en E46 M3 Cab har stora problem med en trimmad T5 och t o m blir frånkörd i vissa intervall. Måste vara jobbigt att ständigt vara rädd för att någon ska köra ifrån en. Som Conan skriver, det finns alltid någon som är snabbare ... inse det så sover du bättre. |
|
|
cado att du ens årkar lägga tid på sånt här trams, vem bryr sig. låt de tro vad de vill. FredrickG har väl sagt sitt och har enligt min mening förnedrat den där myten. det var helt otroligt vilka skillnader det vart :) |
|
|
dali köp en riktig bil som är packat och klart redan från fabriken så slipper du ha ont i huve hela kvällarna om vilka steg du ska ha för att köra ifrån en M3. enligt mig så lägger ni mycket mera tid och pengar på era bilar än vad M3 ägarna gör. |
|
| dali du fattar tydligen inte vad jag vill ha sagt en s60t5 från 05 och framåt med steg3 är samma grej som en s60 t5 03 med steg 5 alltså tungt modifierad, och ändå tungt modifierad så får de däng av en ORGINAL m3a så det skriker om det, jag är verkligen inte rädd å bli frånåkt jag skiter i det, men vill bara att sanningen ska fram och inte en massa påstående! | |
|
"Monster Femma", du gör mig trött. Här är de uppenbara hålen i dina genomtänkta inlägg, vi börjar med det första, riktat till cado: - Du skriver att du inte bryr dig, i nästa stycke så motbevisar du dig själv. Imponerande, du skulle kunna ha en debatt med dig själv. Du bör vinna, men säker är man aldrig. - FrederickG:s siffror är uppskattade och overifierade. Till skillnad från den s k "myten", som är seriöst genomförd och väl dokumenterad. Ändå tycker du att de är bevis nog för att "myten" ska vara "förnedrad". Självmål ... Dags för det andra mästerverket, riktat till mig: - Jag äger ingen S60 och skiter således fullständigt i om en trimmad S60 kör ifrån en M3 eller ej. Jag är dock jävligt trött på korkade påståenden från märkesblinda - oavsett bilmärke - som uppvisar uppenbar strutsmentalitet. - Du skriver att man ska köpa en "riktig bil" som är färdig från fabrik, i din signatur står det "M5 E39 Kelleners". Ridå. Om du inte orkar tänka så kan du väl göra oss andra en tjänst och strunta i att skriva också. |
|
| cado, se filmen. Stick sedan huvudet i sanden, jag bryr mig inte. | |
pg_ice |
hur moddarna på det här forumet kan stänga ner en vanlig tråd där en person söker fräscha M3or och låta det här jävla tjaffset vara igång fattar jag inte. det kanske ni som sköter forumet kan förklara. gillar Moddarna sandlådor fortfarande eller :)? |
|
dali oj, nu har du tänkt till lite grann där :) forskar du mina inlägg nu också? haha om det är någon som inte kan sova om kvällarna så är det DU, utav att bedömma från dina inlägg som du postar här. angående min så är den fortfarande orörd i motorn. om du inte visste så har inte kelleners någon trim på E39 M5 utan bara lite smått och gått runt omkring, och en Vmax jag tycker att du borde lägga ner snacket nu när FredrickG har säkert förnedrat den där myten. |
|
|
Dali De folmerna har jag sett för länge sen och åter igen en cab m3a som går som en 286hk m3a ungäfer det vore väll skam om en volvo med mindre vikt och 350hk inte skulle åka ifrån den en m3 cab med luftmostånd som en suv nästan, så stick dit huve i sanden DALI! |
|
|
Märkligt, enligt deras hemsida Länk så finns ett kit med bl a nya kamaxlar: K.sport Engine Kit KS 5 Stufe 1 ( E39 only) performance increase ca. 33 kW (45 HP); conversion: four sport camshafts,two sport airfilter two stainless steel-rear silencer, modification of electronic (max rpm. 7200 U/min.), top speed 303 kph; fitting incl. and documentation of performance on the rolling dyno Du kanske inte kallar det trim, men resten av världen gör nog det. |
|
|
Tack cado, äntligen erkände du att T5:an på filmen körde ifrån en M3 Cab. Det tog lååååååång tid att erkänna något som trots allt har funnits dokumenterat på video hela tiden. Då kan vi äntligen lägga ner det här tramset om att det är en myt och då är mitt mål nått. Det enda som FrederickG har gjort är att jämföra äpplen med päron, eller i detta fall coupe med cab. Nu väntar vi bara på att någon ska spräcka "myten" att en E36 M3 3.2 med chip kör jämt med en E46 M3:a genom att testa en M5 E34 mot en M635 CSI. Borde bli spännande, hur många meter uppskattade kassörskan på ICA att det var på slutet? ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.