|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag använder i regel inte min bil som bruksbil utan det är bara en hobby. Absolut onödig ur vissas ögon men vilken hobby är inte det? Jag cyklar, åker tåg eller samåker annars så mitt miljösamvete (vilket iofs inte är så stort) är relativt rent. Men jag bryr mig inte i första hand ifall folk köper SUVar eller inte utan jag stör mig bara på bilklassen. Eller snarare att det blivit en populär bilklass och därför görs det mkt skit som folk köper för att det är inne. Så jag kanske inte ogillar SUVar egentligen utan bara dåliga bilar som av någon anledning verkar vara överrepresenterade inom SUV-klassen? Eller så är jag bara en insnöad nörd som blankt skall strunta i! =) |
|
|
Skönt att veta att min gamla bil som saknar avgasrening inte prioriteras bland de där neandertalarna, eller vad de nu var... /Olof |
|
| Eller trädgårdarnas gräsklippor och alla mopeder... | |
| Sätt katalysatorer på gräsklipparna | |
| SUV:ar går att göra miljövänliga, det är ju RAV4 och X3 2.0d tydliga bevis på... Det som gäller är att få bort bensinslukarna. Men att släppa luften ur däcken på en bil som kanske behövs brådskande en halvtimme senare är inte rätt väg att gå. Varför inte sätta ledsna löv på vindrutan som en mildare aktion/protest? Betydligt skonsammare och väcker garanterat sympati snarare än uppgivenhet, hat och förakt hos bilägaren... | |
|
Draven: Det kanske är att ta i att kalla X3 2.0d för "miljövänlig" :-) På pappret har de relativt låga siffror för sin storlek men de förbränner likafullt fossilt bränsle, visserligen mindre än bensinaren men avger istället rejält med kväveoxider jämfört med motsvarande bensinare. |
|
|
Hade väl varit en bättre idé och bättre miljötänk om de hade åkt runt och FYLLT PÅ med luft i däck på bilar som kör runt med för lågt tryck och släpper ut mer avgaser än nödvändigt? Men då mättas ju inte skadeglädjen såklart... // MVH Jocke |
|
|
Läste i GP imorse att "smittan" har spridit sig nu i Göteborg! Polisen har fått nån/några anmälningar o bl.a. en läkare blev sen till akuten pga detta. Har man inget jobb så skaffar man sig ett, eller? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Grabber: Har du en länk? |
|
|
Sökning på internet i ca:5sek gav detta..... Länk ibland går det för fort..... |
|
|
Förbannade ligister! Med deras resonemang kan man tro att de är 11-12 år gamla på sin höjd. Ni som är medlemmar på Facebook (www.facebook.com) får gärna bli medlemmar i min grupp "Växthuseffektens Vänner" som jag har startat där - upp till kamp! /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
...och nu har de varit i Malmö också: Länk /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Undrar om man skulle börja släppa lufen ur däcken på små miljövänliga bilar..? Brev med texten "Din snik-miljöbil kör oljebolagen i botten!"..? hmm... =D |
|
|
Länk kanske har det redan givit effekt...måste ju kännas uppmuntande. |
|
|
Hade varit riktigt gött att parkera en ny Range Rover och diskret koppla några tusen volt ström till ventilerna. Då får de se på en stadsjeep som "dödar." MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Idioterna slog till i Gävle förra veckan! Bland annat tömde de luften ur hemtjänstens bilar, så gamla och sjuka fick inte sin medicin eller vård i tid! De bad om ursäkt i tidningen och motiverade handlingen med att de visste inte att det var hemtjänsten bilar, det syntes ju inte på bilarna!!!! Länk M3 E30Länk |
|
|
Abbe: Vet du vilka bilar som hemtjänsten har som går under benämningen SUV? |
|
|
Jag väntar fortfarande på att de släpper ut luften ur Bosse Bandidos suv eller Harry Mafiosos suv och blir ertapapde mitt i handlingen. Detta är en grupp som söker spänning och adrenalinkickar... har föga med miljön att göra. |
|
|
De har bland annat Toyota RAV4! Det var två av dessa som de pyssde ut luften ur! M3 E30Länk |
|
|
Nedan är väl fas 2 i offensiven mot det kapitalistiska SUV-ägarna. Tanken är väl att driva upp försäkringspremierna på denna typ av fordon så att folk slutar upp att köpa och köra dom. Undrar hur mycket giftgaser och föroreningar den här galningen (cyklisten) ställde till med? Länk /L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.