AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.280

"Ditt lyxåk kör miljön i botten!"

Sida 1 av 4
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Ett gäng mentala kalhyggen som kallar sig för "Asfaltdjungelns indianer" tror sig förbättra världen genom att släppa ut luften ur hjul på SUV:ar lite varstans. De har rentav lyckats skriva en debattartikel i Aftonbladet här: Länk

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Jag undrar hur de skiljer mellan "onödiga" lyxåk som ägs av elaka och rika stockholmare och sådana som ägs av snälla och fattiga glesbygdsbor?
Jag gillade deras modiga namnuppgifter: "– som på grund av hot inte kan ställa upp med sina namn". Hotet består väl mest av polisanmälan, eller är det så att sådana bilar ägs av topptränade svartabältare med maffiakontakter?
Vidare undrar jag om en organisation som befinner sig på högerkanten (vilket denna säkert inte gör, undergrupp till reclaim the city månne, eller bara några snorungar som vill ha "kul"?) skulle få göra anonyma inlägg i en kvällstidning som AB? Om de luftade däcken befunnit sig på bilar parkerade utanför tidningens lokaler hade det troligen varit frågan om vandalisering.
Sedan kan det för all del vara en tidningsanka för att få någon extra läsare.

Mvh
Mikael
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
"Ett gäng mentala kalhyggen"

Bästa idag! Funderade länge på ett epitet och där kom det! Sikka idioter...
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Perfekt att SUV-ägarna måste tillkalla bärgare för att få sina hjul fyllda igen... Mycket bra miljötänk. "Ett gäng mentala kalhyggen" stämmer väldigt bra in på de där.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Undra varför man inte satsar på att släppa luften ur däcken på gamla Volvo 740, Saabar mm utan katalysotorrening i stället? Dessa är betydligt värre i miljöhänseende men de begriper inte dessa självutnämnda "miljöaktivister"
Eller snarare är de lätttare att ge sig på ägare av suv-bilar då dessa som regel har pengar, enligt "de mentala kalhyggena" Med största sannolikhet ett gäng råkommunister allihopa.

Jag hade i alla fall inte tvekat att bruka överdrivet mkt våld om ngn av dessa gav sig på min vagn

BMW CS #5139
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Skrämmade dessutom att aftonbladet väljer att publicera sådan smörja

BMW CS #5139
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
J.L: att dom inte ger sig på 740 och gamla sabbar kan ju bero på att dom själva åker i sådana. Har inte råd med bättre och låter sin avundsjuka går ut över SUVar med miljön som tillåtande argument.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Jag tycker iofs inte att stadsjeepar har i innerstan att göra men jag vet inte om jag har rätt att klaga för mkt =). Har väldigt svårt att se poängen med en SUV men det gör inte att jag stödjer den här typen av vandalisering.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
A Lind: och vilken är poängen med att ha en 635 ;-)
... och när jag skrev 740 ovan avsåg jag givetvis Volvo 740, ber om ursäkt om någon blev upprörd ;-))

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Detta är mentalt svaga människor som agerar i grupp för ett mål.

Argumentet håller inte när dom synas, ja stadsjeeparna drar bensin och släpper ut avgaser, likaledes gamla pre-90-talsbilar och lastbilar som transporterar kolsyrat vatten på flaska - men dessa är inte måltavla eftersom dom inte "sticker" lika mycket i ögonen som lite finare stadsjeepar.

Vad defineras som en stadsjeep? En Toyota RAV4 eller en X3 2.0d släpper ut mindre avgaser än genomsnittsbensinbilen.

Det har mer med spänningen, gruppen och adrenalinrushen att göra än miljömedvetenhet.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Min spontana tanke var, vilka nötter!!! Måste vara avundsjuka kommunister! :-)

M3 E30Länk
Det första som slog mig när jag tittade på aftonbladets artikel och ser X3:an på bilden. Har inte denna punkteringsfria RFT däck?

Isf kan ju ägaren bara åka iväg för att fylla upp däcken med luft eller åka till närmaste däckgubbe. Då ser jag ingen vits i att de tömmer dem på luft. Det gör ju bara att bilen rullar lite tyngre och förbrukningen och utsläppen ökar.
Vr
40
Vrs
BMW 325i 1992.
Har ingen suv, är vanlig knegare och stollt över det. Men detta idiotiska tilltag är inget som jag stödjer. Påminner om dom knäppa veganerna som gick till slakterier på 90talet i Sverige och förstörde. Kossorna och grisarna är större miljöförstörare än suvar. Rör någon min Bmw med uppsåt att skada den, blir det akuten för f*nskapet.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Man blir så less när man läser sånt här...
Mentala kalhyggen satt mitt i prick.
Men ett sätt att kolla vilka bilar som utsätts, förmodligen bara suvar som cayenne med mera, bilar som sticker ut i dessa komunisters ögon.
Är nästan säker på att dom skiter i gamla Landrovers och nissan pickuper, bilar som är minst lika smutsiga. Sen, hur lyckas dom?
Folk som kör suvar bedöms fördomsfullt som rika, brukar inte dessa parkera sina bilar innanför staket lr i garage?
I så fall är det stackare som jobbat ihop till en bil som kan dra båten lr husvagnen som drabbas...

//Bjersér

Hmm kanske nån idé att skapa asfaltsdjunglens cowboys...
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Tycker det luktar som om Aftonblasket fabricerar sina egna nyheter igen...anonyma jo tjena...

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Skillnaden mellan ägaren av en 745:a och en Cayenne är väl att den senare bevisligen har medlena att göra ett aktivt val.
Trevligt påfund om man måste köra flickvännen brådskande till sjukhus.

Asfaltsdjungelns indianer förefaller vara uppbyggd av väsen darwinistiskt sett lägre stående än insekter.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
E38B12: Eller som en bekant till oss, som igår fick köra in sin 6åriga dotter som fått stroke, EXTREMT akut till sjukhus, varje minut är värdefull... Skulle man råka ut för något liknande och kommer ut till bilen för att se att något understimulerat smartskaft roat sig med något dylikt, skulle jag viga mitt liv åt att göra dennes liv så plågsamt som möjligt...

Riktiga sopor!!!

(Jag har läst om dem förut, men jag vägrar gå in på Aftonbladets hemsida, och jag vägrar öppna en länk som dessa avskräden författat för att hjälpa dem räkna upp en träffräknare, så jag tar er på orden:) )

Mvh,
/Wille
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
VillaRosa: Min bil är betydligt vackrare än en SUV (En färgklick i den tråkiga stadsbetongen) och jag ser mig lite som kulturarvsvårdare ;).

Men som jag skrev så är jag inte rätt man att kritisera SUV-ägarna. Inte pga miljöskäl iaf! Fast å andra sidan är min bil redan byggd och då är det lika bra att jag kör den eller hur? =) Oavsett hur mkt jag kör blir det miljövänligare än att bygga en ny bil.

Fast jag har fortfarande svårt att se meningen med SUVar. Säkra bilar finns det ändå (som även är säkra för andra) och minst lika praktiska bilar i andra format.

Detta var på Lokal Nyheter(ABC-nytt) i förra veckan om jag mins rätt.

Tyvärr är det sant de personer som gör det vet nog eller fattar nog inte vad de ställer till med.

För vad händer när ägaren kommer ut till sin miljövänliga SUV jo han måste ringa bärgaren så då kommer bärgaren ut. Hmm kör han en miljövänlig bil....

Som sagt den sista idioten är inte född
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Lyx gör skillnad mellan amatorer och proffs. Sedan ar det fa manniskor med mycket pengar som lart sig hantera dom proffsigt till andra amatorer som tror att forstora for andra ar framgangsrikt. Sa fel sa fel di sma barnen kan ha. Det goda kallas givmildhet och sponsring. Alla kan inte fa formanen att aka BMW eller hur for alla har inte lika mycket hjarna:) Mycket trevlig valgorenhetsverksamhet som forekommer har nere i Tyskland ma jag saga. BMW och dess agarstiftelser star for en hel del av dom. Kanske jag kanner nagon i dess styrelse, vad vet jag:)
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.