AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.232

Sportsystem

Sida 1 av 2
St
17
Staffe
318is -94
Hej,

Undar om någon har köpt ett avgassystem från rakarör?
Man får ju rostfritt för samma pris som simons men hur är kvaliten, ljudet osv?
Jag köpte ett Simons till min 325:a kostade 2070:- + 170 i frakt hos Tegnaby Bildemontering. Det var så billigt att jag inte kunde låta bli. 1000-lappen billigare än Mekonomen.

Länk
St
17
Staffe
318is -94
Kan man fortfarande göra ett sådant fynd på de stället? :=)
M3-Mackan
MalteK: Då köpte du inte hela vägen va? Utan bara från kat. och bakåt?

-Mackan-
Helt riktigt, från kat och bakåt men ändå riktigt billigt! Det kom med posten idag :) Det är bara att kontakta Tegnaby om ni vill köpa billiga Simonssystem.

Länk
Freemart
Jag betalade 2200 för ett simons system från kat o bakåt inkl. frakt hos mekonomen.
Kanske generellt är billigare till E30 325 än till E36 325..?! På Mekonomen i Sthlm vill de ha 2995:- för ett system från kat och bak till en E36 325.

Länk
Andreas
Är det rostfria system det där? Har tegnaby någon hemsida?
F.Nilsson
Andreas om du pratar om simons så är dom inte rostfria,utan i själva verket har dom ganska lätt för att rosta.Kanske har blivit bättre nu än vad dom var för 5år sen men det får nån annan svara på
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Sportsystem från katten och bakåt?
Ger det någon märkbar effekthöjning då?

Mvh Henik.
Nån större effekthöjning är det väl knappast tal om, dock låter det väl kanske lite roligare samt att det blir snygare med två kromade pipor bak istället för dom lite skabbiga pipor som sitter där nu :)

Tegnaby Bildemontering:
Länk

Länk
Andreas
MalteK - har du monterat systemet än, i så fall blev det någon större skillnad ljudmässigt?
[Qvickeen]
Kommer snart att köpa mig ett sportsystem jag med, men tänkte höra med er. När man köper detta, köper man "bara" från kat o bakåt? Får man det att låta så där schyst som dom flesta Bmw bilar gör?

Tack på förhand
Qvickeen

Den Gula Bmw

[ BMW Power is real Power ]
ilegal street racer
Tjena.. har nyligen satt dit ett två tumms system från katten och bakått med rakarörs special dämpare..
den funkar bra som fan.. har ökat min topphastighet med 20 km och det är ett grymmt ljud
[Qvickeen]
Kostade det att köpa det då?

ilegal street racer
köpte dämpare och en meter rostfritt rör gick på 2900
bara dämparen kostar 2500.. helt klart värt det..
kolla in dämparen på www.rakaror.o.se
[Qvickeen]
Ska göra det! Men man kan juh köpa sig från katten bakåt från ferrita till en BMW 325 Coupe för ca 3900kr. Är inte det bättre? =)...

ilegal street racer
nej nej... gå in på sidan och kolla vad som står om dämparen.. är mycket bättre än en fullflödes dämpare
det står även insändare från andra som har monterat den
[Qvickeen]
Ok, då blir det lite billigare oxå, Det är juh skitbra! ;)... Är du nöjd med systemet då?..

ilegal street racer
ja det är grymmt.. är hel nöjd
har du kollat sidan?? den funkar verkligen precis som dom säger.. en polare satte en på sin toledo och fick mycket bra resultat han me ...fast jag drar honnon :)
[Qvickeen]
hehe ok!

Hmm kommer nog köpa mig ett sådant system. Men det räcker alltså att bara köpa sista biten, alltså siwsta dämparn?... Eller man kanske ska ha rören mellan katten o sista?... Vet du va man ska köra för size?.. 2" eller?.. Men sista ska vara dubbla 3" ;) Vad har du??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.