|
Sida 8 av 8
|
|
|---|---|
|
detta måste ju ändå vara den bäst utrustade volvo som tilverkats eller? visst v70 har ju rätt bra utrustning med, men denna har väll nästan allt som man kan önska sig? |
|
|
theraphosa2009, snyggt. Inte alla som kan skratta åt sig själva och medge att man inte alltid är på topp. Leffo, är du ute efter körupplevelsen så tycker jag att du iaf ska köra en om du inte gjort det. Drivlinan är minst likabra som den i t ex min E65, men dom har olika kvaliteter. Ljudet (motorljudet såklart) är överlägset i Volvon om du tycker om "riktigt" V8-ljud. Däremot tror jag att BMWn håller lite bättre särskilt avseende chassi/kaross som ju är var bilarna verkligen skiljer sig åt. |
|
|
Leffo, det var en rejäl motor, ja det hade varit något =) |
|
| äh meset ljud det fnurrar ju bara | |
|
Meset ljud från en Big-Block V8? :-) mvh/ Anders |
|
| Den är ju endast på 4,4l. | |
|
Wan: Jag tror bestämt du är miljöskadad av din befintliga bil:) För mig är inte detta ett mesigt motorljud: Länk Länk |
|
| detta är modifierat system ej orginal | |
| Länk | |
|
WAN, jag trodde det var den här Länk du menade (som leffo läkade till). Därav min förvåning. mvh/ Anders |
|
| vilket ljud nä Länk | |
| Jag får eksem! | |
|
Wan: Japp, ett Heico sportsystem. Väl investerade pengar låter det som :) Länk |
|
|
Vad fånigt det ser ut med det juckande avgasröret (tvärställd maskin). mvh/ Anders |
|
|
wan, hoppas din eksem snart går över då, =) |
|
| ja jag får ut o åka riktig bil | |
| Men den där volvon, är inte den framhjulsdriven? | |
| Nä den är 4-hjulsdriven. | |
| 540 :D, fyrhjulsdriven. | |
|
Ett i grunden framhjulsdrivet chassie vidareutveckat till 4-hjulsdrift. Volvo - ingen vinkelväxel (hypoid) till framhjulen, två i serie till bakhjulen. BMW en vinkelväxel till vardera fram resp bakaxel. Volvons chassie bör var mer framtungt. mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.