|
Sida 6 av 8
|
|
|---|---|
|
bmw m6, 0-100. 4,6 sekunder, så det här med att volvo skulle krossa bmw???? vilken sagobok drömde du det om? bmw kommer alltid att vara bättre än volvo, okej kanske inte i rostskydd, men är man bara rädd om sin bil då ska det nog inte vara några problem. |
|
|
förlåt, mosa skulle det vara. |
|
Conan999 |
theraposa: du kanske börjar bli lite mossig nu:)? Conan999 |
|
theraphosa2009: Ganska ointressant information med tanke på att vi jämför BMW 750 (e38) och Volvo s80 V8! Så om en volvo s80 V8 smyger upp bakom dig kan du leva med vissheten att han kör ifrån dig! Du verkar ha svårt att ta det... |
|
|
nej det har jag inte, kör han om mig visst kul för han, och att jag blandade in m6, det var för att någon skrev att volvo mosar bmw, vilket är helt fel. och min bmw 750 är en glidar bil, ingen sport bil, vilken typ av bil är volvo s80? tyckte m6an var bättre motstånd då, eller du KEISER har svårt att ta det. jag bryr mig inte, det skulle vara som om jag jämnför en limosin med en ferrari? vilken tror du är snabbast?? |
|
|
och vi har ju bara jämnfört 0-100? vad händer när min bmw kommer upp i 255, och lägger i den siste växelen? finns det inte en stor risk att jag tar ifatt försprånget som volvon har hunnit skaffa?? så gör så här skaffa ni en volvo med v8a, så bestämmer vi någon flyg raka, så ska vi upp till bevis, eller ingen av er har en sån volvo?? jag kan skryta om min bmw för jag äger den, sen ska vi se vem som blir sist. |
|
Conan999 |
thersposa: Akta dej nästa gång du ser en arg Volvo S80 i häcken. Troligtvis vill han käka upp dej levande Conan999 |
|
låt han komma, ska skruva av skallen på han och skita i hans hals, det är vad bmw gör med volvo |
|
|
Volvo s80 är inte heller en sportbil, vet du ens hur den ser ut? Snarare är den volvos "lyxlimousine" så jämförelsen är nog i högsta grad relevant. Så näe, BMW M6 passar inte in här och har inte inte i tråden att göra (lika lite som diverse vipers eller vad du babblat om). Då något race inte kommer ske så kan man istället titta på andra som jämfört bilarna (om än indirekt), se faktan jag klistrade in tidigare. Och då en 90-talare knappast har kvar alla hästar så blir skillnaden än större! Vem som får högst toppfart avgörs främst av effekt, utväxling och luftmotstånd. Förmodligen får du stryk även där! |
|
Conan999 |
Men tänk om det är såna där fasansfulla Volvoraggare med kepan bakofram som du alltid drömt mardrömmar om sedan barnsben? Dom kanske rent av vräker sej ut i bilen o skriker okvädesord om din pärla, såsom pizzabagare, hitlersläde. Kan tänka mej att du snabbt tystnar dessa ynglingar med "Volvobönder". Conan999 |
|
okej jag ger mig, så ni kör skiten av mig, ni mosar min bmw, bla,bla,bla om ni nu är så jäkla förtjusta i en sketna volvo, köp en sån då, ha så kul. ni höjer ju den bilen precis som att den är störst bäst och vackrast, Jo jag har sett en sån min chef har en, jag är inte imponerad, så jag skulle inte bry mig det minsta, det jag blir förbannad på är att ni skryter om en bil modell som ni inte ens äger!!! då kan jag ju vara lika stor på det och skryta om m6, för allt handlade ifrån början vem som kör ifrån vem, eller hur??? och sen blanda in att VOLVO KOMMER ATT MOSA BMW, visst en modell av deras lyckas köra ifrån min bmw, så vadå då??? det finns som jag skrev många andra bmw modeller som rastar skiten av den sketne volvon, ska jag då gå in och skriva bmw mosar volvon???? Vem bryr sig?? bmw kan slå vovlo på mycket, så komm inte och snacka skit om bmw, för då är ni på helt fel plats, håll er till någon vovlo sida isåfall, där folk blir imponerade av ert jäkla dravel, för jag är inte imponerad, så nu fick ni rätt, nu är er dag räddad. |
|
|
connan999, jag tycker så här, låt dom stå och vräka ur sig vad dom vill, det finns ju så många här som tror volvo är bäst,mm,mm låt dom tro det. vi som kör bmw vet bättre, vi behöver inte bevisa det. |
|
|
samma bil som min chef, ja snygg var den inte...... |
|
|
Du bör nog sansa dig lite! Flera av oss konstaterar att Volvo S80 V8 kör ifrån BMW 750i, det knyter an till trådskaparens initiala post! Läser du ens rubriken när du går in i en ny tråd? Det är allt, ingen säger att Volvo är "bäst" (vad nu det är...) eller att BMW är dålig. Eller skryter (var kom den ifrån?). Vi diskuterar det tråden handlar om, läs en gång till så kanske du inser varför M6 inte hör hit! O du, man behöver inte ha någon av bilarna för att diskutera ämnet. Kul att du är nöjd med din bil men kom ut ur bubblan och få lite perspektiv på tillvaron! |
|
|
Keiser ja jag läser tråden jag går in i, och jag sa väll att jag var besegrad eller?? vad vill ni ha mer?? sen att jämnföra en bil som är 15 år gammal med en som precis kommit ut på marknaden, va fan är det, och sen vadå perspektiv?? bara för att jag inte vill ha något annat märke än bmw, då har jag blivit anklagad för att vara insnöad, och nu du att jag saknar perspektiv?? vad blir det nästa gång?? ska det vara rättvist jämnför då en bmw 750 ifrån 06 och framåt, inte en som har 15 år på nacken, så inser även den mest envise att det ligger väldigt jämnt. |
|
|
Volvo s80 V8 AWD -06 Vikt: 1869kg 0 - 80 km/h 4,9 s 0 - 100 km/h 7,0 s 0 - 120 km/h - s 0 - 130 km/h 10,8 s 0 - 140 km/h - s 0 - 160 km/h 16,0 s 0 - 180 km/h 20,4 s 0 - 200 km/h - s |
|
|
theraphosa: "men är man bara rädd om sin bil då ska det nog inte vara några problem" De flesta Bmw ägare här inne är garanterat rädda om sin bil. Du kan ju söka på galvsläpp eller rost på detta forumet så lär du skapa dig en uppfattning om hur stort problemet är. På E39 och E46 är det mer regel än undantag att bilar som bara är 1-2 år gamla får problem med rost. E60 och E90 är inte helt skonade dom heller, det finns en tråd här på forumet om en e90 som rullat 70 mil och ställdes av inför vintern som har fått rost på bagagen. Detta är inte premium för mig. Jag älskar Bmw som bilmärke, det betyder dock inte att jag bortser från de brister som finns. Bmw är marknadsledande på motorutveckling och har alldeles underbara växellådor(som iof Getrag tillverkar) Vägnärvaro är en annan post som Bmw glänser på enligt mig ( Om än inte fullt så mycket som Porsche) Detta förlåter för mig inte andra brister som finns. Länk |
|
|
bmw 750 i -06 0-100, 5.9 sekunder, så nu får ni lite perspektiv. |
|
|
nej bmw är inte perfekt, vilken bil modell är ?, jag tror dig, wendtan, men att kalla mig för insnöad, sakna perspektiv, det är bara ett jäkla larv, sån skit tåler jag inte. |
|
|
theraposa: Jag har varken kallat dig för insnöad eller påstått att du saknar perspektiv. Du har däremot haft en del förutfattade meningar om vad det är för mäniskor som kör Porsche. Det får som sagt stå för dig. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.