|
Sida 5 av 8
|
|
|---|---|
|
Det var inte jag som började diskutera rostskydd, det var du. Du är som många Volvoraggare, Volvo är bäst, finns INGET annat, allt annat är bara skit. Jag tycker bara inte att man ska vara så inskränkt, ibland finns det faktiskt grönare gräs på andra sidan. MEN! Som jag påpekat tidigare, jag har absolut inget emot BMW. Jag skulle knappast stå och äga 2st BMW 7-serie om det inte vore så att jag ÄLSKAR dom! För man äger ju inte 7-serie för att dom är billiga i drift... |
|
| Ska tillägga att vi även har en Volvo XC70, men det är bara tjejen som använder den. Jag har mina 7-serie istället ;-) | |
|
nej det finns säkert andra märke som är bättre, ingen tvekan om det, men jag ville bara förklara varför jag inte gillade volvo, det var på grund av att farsan hade stora problem med rost på sina bilar. och jag försvarar bmw, för att det finns många som ser det som skit bilar, spagge racer, mm,mm. och det tycker jag inte stämmer. saken är den, vi letar alla efter olika egenskaper hos bilarna vi köper, och jag gillar inte volvo, dels för att jag har växt upp med dom,dels för att jag finner dom som tråkiga modeller, visst många håller säkert inte med. min far har en v70r, all wheel drive och han skulle aldrig vilja ha bmw, så det är inget personligt, men denna bil är bra nog till mig, och visst får jag för mycket pengar någon gång i tiden och jag vill börja skryta om det, då kan jag ju köpa en flådig porsche boxer, eller dylikt bara för att visa alla andra, titta vad jag har råd med, men det behovet har jag inte än. det blir väll när jag börjar tappa håret och får dålig andedräkt, och behöver en pitt förlängare. |
|
|
om jag säger så här, om man är nöjd med ett märke, som jag är med bmw, varför byta?? är jag märkes bög? ja för fan, det erkänner jag, detta bil märke känns rätt för mig det har körkänslan, hastigheten, kvaliten. har själv en bmw 750. och jag tycker den är underbar att köra. och jag tror på fullt allvar att om jag hade mött en volvo med v8a, då hade jag hängt med hyfsat. och det var väll det allt handlade om eller hur?? lycka till Dekagon, med dina bilar är du nöjd! Grattis kul för dig. men jag känner detsamma för min bmw, eller det är svårt att förstå? |
|
|
Jag orkar inte med att lägga mer tid på att argumentera i denna tråden då nivån bitvis är i linje med Glocalnet. Lycka till med din 750i, må den köra ifrån allt du möter därute. Länk |
|
Conan999 |
Ja här inne är ju diskussionen väldigt opartisk:) Conan999 |
|
Conan 999, ja håller med dig, =) |
|
Conan999 |
Har själv ägt en BMW 530iA. Tyckte om bilen, var hyffsat snabb och rätt skön att åka i. Var själv lite av ett BMW fan just då men till slut inser man att det finns andra bilar som är bra mycket roligare. Har en jobbarkompis som har en M5:a -39, han tror av någon outgrundlig anledning att han är snabbast och bäst på vägen. Det jag ville komma till är att det är så härligt när jag drar ifrån honom med Corvetten:)))) Conan999 |
| Conan999 --> haha precis det jag menar! En del är så insnöade, visst det är väl inget fel att tycka att "ens eget" märke är BRA. Men det kan ju finnas ett uns av hänsyn och insikt om att det faktiskt KAN finnas andra bilar som KAN vara bättre. Speciellt när man diskuterar prestanda, "det finns ALLTID nån som är snabbare!" brukar jag ha som "ordspråk"... | |
|
visst det finns säkert många som kan köra skiten av mig, och jag är inte insöad på bmw, jag tycker det är ett bra märke för mig just nu, visst jag skulle kunna köpa en as trimmad dogde viper på 900 hkr, visst den kostade ju 450,000 kr, och då skulle jag kunna rasta alla jönssare här inne ni skulle inte ha en jävla suck. men sen kostar försäkringen, och bensin kostanden var inte nådig i heller, visst en jäkla rolig bil att köra, går som ett skott. men hur ofta skulle man kunna andvända alla dom hkr?? köpa en snabb bil kan ju vem som helst, nej jag är nöjd med min 750 den räcker länge, sen kan ni andra köpa vilken bil ni vill, vem bryr sig??? ni får mer än görna köra om mig 200 ggr, jag skiter i vilket är fullkomligt nöjd. |
|
|
Jag förstår att du älskar din 750, det gör du helt rätt i också! Prestanda, utseende, komfort som är i TOPP! |
|
|
och den dodge vipern hade kört ifrån din lille corvette så det bara hade stänkt om det, om det nu var det jag skulle vilja, min bror har en toyota supra, dubbel turbo. han har en 4-500 hkr i den, han kör ochså ifrån mig, Dekagon, insnöade, du är ju helt väck, jag skrev att jag gillar bara bmw för att jag tycker det är jävligt bra bilar, och att jag inte vill ha någon annan nu, visst om några år har det kanske ändrat sig vem vet, men du verkar ju vara en sån som bytar bil bara för att grannen köper en nyare än dig, jag håller inte på med sån skit sen kan ni andra tycka vad ni vill. |
|
|
blir så arg jag försöker bara säga att jag är glad att jag har hittat ett märke som jag gillar, och förstår inte vad som är fel på det?? =(( |
|
| Min pappa är starkare än din! hahahaha | |
|
Ojdå här hettade det till. Hänvisar till einszweidrei som kanske är en lite mer opartisk källa, där finns följande uppgifter: BMW 750i -95 Vikt: 2044kg 0 - 80 km/h 5,5 s 0 - 100 km/h 7,3 s 0 - 120 km/h 9,7 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h 12,6 s 0 - 160 km/h 16,1 s 0 - 180 km/h 21,3 s 0 - 200 km/h 28,6 s BMW 750i -94 Vikt: 2045kg 0 - 80 km/h - s 0 - 100 km/h 7,2 s 0 - 120 km/h - s 0 - 140 km/h 11,1 s 0 - 160 km/h - s 0 - 180 km/h 21,8 s 0 - 200 km/h - s Volvo s80 V8 AWD -06 Vikt: 1869kg 0 - 80 km/h 4,9 s 0 - 100 km/h 7,0 s 0 - 120 km/h - s 0 - 130 km/h 10,8 s 0 - 140 km/h - s 0 - 160 km/h 16,0 s 0 - 180 km/h 20,4 s 0 - 200 km/h - s Uppgifterna pekar på att volvon vinner i samtliga intervall som är mätta! Sannolikt har dessutom volvon bevarat fler friska hästar då den är nyare så idag skiljer det nog mer. Inte åkt i nya S80 men skulle förvåna mig om den inte slog eller iaf kan mäta sig en e38 komfortmässigt. Nya 7-serien är ju däremot en helt annan historia...! :) |
|
|
okej volvo vinner, så?? |
|
Conan999 |
Jaha där ser man. Volvon gör mos av BMW:). Conan999 |
| theraphosa2009: ja det var en del i frågeställningen - så svar på frågan! | |
Conan999 |
Förresten så gör en S80 AWD 0-100km/h på 6,6s enligt automotorsport. Ganska hyfsat alltså. Conan999 |
|
okej, Grattis volvo, jag tycker fortfarande inte om volvo, men grattis till alla er som gör det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.