AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.852

Byte från custom mc (Wild Star) till Z3

Sida 2 av 2
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
jag gör ett inlägg till: det är klart att om min egen affär hade blivit med en 2.8 så visst hade jag tagit den och körglädjen har kanske givit mer men jag var rädd att kostnaden skulle skena iväg och där kände jag igen mig i Anmith:s resonemang, sedan skulle jag bara ha den till cruising, men nu när jag har 6:an så visst, jag förstår att 2,8är härlig för hornen växer även på en gammal gubbe som gillar bilar (har varit ute idag och lekt men visst tusan går det åt soppa även på 150 hkr)
mvh Uffe/bildock
10
10
100080
Z3 2,8IA -99
Hej alla och rubriken på tråden stämmer ju inte längre precis som anmith skriver (tack för kloka ord). Jag trodde inte jag skulle "väcka" så mycket känslor för det är ju mycket vad det handlar om. Innan jag började forska mer om Z3 så tyckte jag helt enkelt det var en superläcker bil. Hade ingen som helst aning om vilka motoralternativ som fanns, hur bred den var där bak osv. För min del så såg jag EN Z3 och tyckte den var riktigt häftig och tilltagande. När jag då nu får en bra chans och till ett hyfsat mellanpris kan skaffa en Z3 så uppfattar jag ju att jag inte hamnat helt fel utan att egentligen begripa det från början, dvs hamnat på en 1,9 med 140hk motor, vilket gör mig till en ganska häftig gubbe i en häftig glidare och med största sannolikhet så blir bytet av imorgon (tisdag). Tack för alla inlägg och jag är säker på att jag blir nöjd med bilen ett bra tag framåt samt att även då valet på motor blir rätt.
Ha det gott alla / Per
10
10
100080
Z3 2,8IA -99
Tack Janne (jag får ta Dig i golf istället)
/ Per
:-), varit nere på 7, men just nu med smärta i vänster axel och voltaren så gör du säket det oavestt hcp. Du köper helt rätt bil, varit min dröm länge. Infriade den på min på 50-årsdag som du kanske sett, och jag ågrar det inte en sekund!

/Janne
Min Z3.
Länk
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Varför tillverkas det bilar med mindre än 300hk? Om man nu är posör så är det väl bara att sätta sig naken i en shoppingvagn på närmaste stormarknad, behövs ju inte ens en bil för att synas..

Mmm Coupe
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Anders Olsson: Ganska fånig fråga. Olika människor har olika behov. Det är nog fler som ställer sig frågan varför det tillverkas bilar över 300 hästar än som ställer sig den fåniga frågan du just kläckte ur dig.
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Anders jag tror det är som med öl, om man börjar med lättöl (1.9) så är det ganska ok men när du sedan får en folköl(2.8)så vill du inte veta av lättölen. Om du sedan testar starköl(3.2M) så är du fast och vill aldrig ha nåt annat :)
An
779
Anders Olsson
carpenter: Tur att det finns nån som förstår.. ;0)

Mmm Coupe
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Anders Olsson
det är väl aldrig frågan om vad man vill ha utan vad man kan kosta på sig och då är det väl bra att det finns bilar med mindre motorer så att fler kan smaka på att åka Z, i ditt inlägg kanske du bara utgick från dig själv men det finns entusiaster som skulla vara glada även till en 1,8 men kommer inte ens dit
mvh Uffe/bildock
An
779
Anders Olsson
bildock: Visst är det så!
Att jag skrev berodde på att det påstods att 140hk räckte gott & väl men inte 1,8liters motorn? Slå på en japsdämpare på 1,8 så är den snabbare än 1,9 ;)

Klart man ska vara nöjd över vad man har köpt annars så erkänner man ju indirekt att man gjorde en dålig affär från första början.

Personligen tycker jag att det är en bättre affär att köpa en 550k bil begagnad för 200k än att köpa en 350k bil begagnad för 160k..

Och om inte pengar var ett problem så satt jag inte & skrev på ett forum just nu, utan var ute & åkte med min Veyron (1001hk kan aldrig vara fel)..

Mmm Coupe
100080, nu är vi alla spända om det blev någon affär/byte. Och visst vill vi veta vilket motoralternativ det blev. Låt oss veta!

/Janne
Min Z3.
Länk
10
10
100080
Z3 2,8IA -99
Hej alla!
Jag skall återkomma lite mer detaljerat senare men det blev ingen affär. Inte pga motoralternativ utan att säljaren inte kunde leverera bilen på utsatt tid och än mindre med något besked om varför. Tråkigt men sant och jag skall redogöra för detta så fort jag har läget under kontroll. Jag har varit lite upprörd senaste dagarna pga detta och meddelat säljaren att jag inte heller är intresserad av att fullfölja någon affär med dem då de tror att de kan behandla mig (=kunden) på detta sätt. Jag har fått börja om i sökandet igen :)
Hälsningar / Per

Tråkigt Per! Då det dessutom i stort sett var klart vad jag förstod.
Du kommer att hitta en annan, och kanske ännu bättre!

/Janne
Min Z3.
Länk
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Det står ju SÅLD i annonsen, kanske någon annan hann före!?
Den bilen var ändå inget fynd med tanke på mätarställningen så sluta deppa!

Men visst färgen var ju supersnygg! (o:

Min bil: Länk
10
10
100080
Z3 2,8IA -99
Hej igen! Om någon har intresse av det så finns nu "min" Z3 med lite bilder upplagda under profilen. Tack för alla tips och alla råd och vad det blev till slut kan Ni ju då själva kolla :)
Ha det gott / Per

co
85
cosmossvart
Z3 2.8 Roadster -98 (såld)
Grattis till Z:an!

Vad kul att det blev ett köp i år iallafall! Tror knappast att du kommer att ångra att du valde en 2.8 heller ;)
Grattis Per!

Kul att du har en Z3 nu på sensommaren och framför allt kunna plocka ut en till våren. Och så blev det en med "rätt motor"... ;-)
Ser jättefin ut.

/Janne
Min Z3.
Länk
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Snyggt exemplar och fin färg! Grattis & lycka till!

Min bil: Länk
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Grattis till en snygg zäta!

Såg att du bor i Åhus, själv bor jag i Kristianstad.

Kanske får se dig längs vägarna med nyförvärvet i höst =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.