|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag mailade TM ang deras låga kvalitet på sistonde och fick följande tillbaka: Hej Magnus > Vill bara upplysa dig om att de reportage som sänts under våren, de du > kritiserar , till 90 % varit beställda av Carl-Ingemar. > Programmet skulle alltså innehållsmässigt varit detsamma även med honom. Detta > gäller i högsta grad Gerlachs inslag, även resereportagen. > Tv-produktion tar sån tid att det mesta gör långt i förväg. > Vänliga hälsningar > Veronika Marklund Vi (skattebetalarna) får tydligen inte kritiser TM för hårt ty då blir dom ledsna... Undrar bara vad hon menar med Gerlachs reportage , allt jag gjorde va ratt påpeka att dom nog skulle gjort sig bättre i "packat och klart"... |
|
|
Tycker TM har tappat en hel del saklighet sedan Perstad försvann, Glenning saknas åxå. Verkar som dom inriktar sig på kvinnor och tekniskt okunniga. MVH bmwdriver 318iS 1988 BMWCS[Syd]#4324 www.bmwdriver.cjb.net |
|
| Trafikmagasinet har mig veterligen aldrig utgett sig för att vara ett program för bilentusiaster. Möjligheten att ignorera programmet finns om det ej uppskattas... | |
sebbe_bmw |
Japp 2002 va den första personbilen med fläkt... |
|
var inte saab ganska tidiga med turbo ändå?`jag har fått för mig att det var dom som fick dom till att börja bli bra.. men det kanske är fel. jag bytte turbon i min idag, och när jag provkörde så blev jag överlycklig, för det var ett sånt härligt turbo blås som jag hade i min gamla volvo 740. men jag kom till min stora besvikelse på att det var bara jag som hade glömt sätadit slangen på IC:n... tråkigt!! [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Saab var inte först med wastegate, redan 1962 fanns det på Oldsmobile Jetfire (har forskat lite vidare, intressant ämne det här...) Och angående TMs målgrupp? Ja, som någon skrev tidigare: inte är det den genomsnittlige BMW Power-forumanvändaren. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Angående Tiff så tror jag hans provkörning av Mclaren var den ultimata höjdpunkten; leendet slutat vid örsnibbarna vid full gas, samt det "orgasmiska" vrålet han utstötte.. kul när en erfaren förare blir så till sig i nått,det är ju få människor förunnat att vara med om. MVH Hasso |
|
www.bbcshop.com Där finns: Fast & Furious I & II med Hr Needell i full frihet jag är nog mesta impad över hans övningar med en corsa 1.1 att det gick att åka så fet på ställ med en sån..... |
|
| Hasso: Tiff:s provkörning av McLaren F1 är tevehistoria! "And now do what we all have waited for -let´s give it some stick" | |
Richie L |
Tiff rular!!! Klart den roligaste och bästa reportern. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! BMWCS #04797 |
|
Fast hans kvinnliga kollega är mycket trevligare att titta på. =) Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Reagerade oxå över att turbon trycker tillbaka avgaserna in i cylindrarna... Har kört SAAB 9-5 Aero 01:a och konstaterade att ryktet om dess förträffliga lågvarvsegenskaper är betydligt överdrivet. Kärran klarar inte 1500 rpm på trean, utan att protestera tydligt. Sedan går det naturligtvis att jämföra avgasvärdena med BMW 330i och en SAAB 9-5:a Aero. Utöver min BMW har jag en SAAB 900 -85:a som pendlarbil. Världens töntigaste och fulaste bil och det var i den karossen "Aero" gjorde premiär... Den bilen blir knappast sportig eller läcker bara för att man hänger på en turbo. ---------- Historik: 1602 -72 320 -77 520i -83 Mvh LEF |
|
|
saab var väl egentligen dom första som fick det att lira...det måste man erkänna... /mvh jocke |
|
|
Inte ens SAAB:arna var speciellt hållbara då de introducerades, haverier var vardagsmat. Förmodligen tog SAAB lärdom av BMW:s missar med 2002turbon och stoppade inte in lika mycket körglädje. Skulle gärna ha en 2002 turbo som entusiastbil men dom kostar lite väl mycket... ---------- Historik: 1602 -72 320 -77 520i -83 Mvh LEF |
|
| Hej, så här funkar en turbo: Länk | |
|
Kan du inte skicka den länken till TM!!! mvh Berg "Rekordbrännare dömd till två år i Eslöv" /läst i SDS |
|
|
hoppas ni har överseende med varifrån länken togs... ;) Berg: kanske skulle delge TM länken till BMWPower istället...? :) |
|
Soton |
Tiffs kvinnliga kollega klagar ALLTID på BMWarna hon provar, så hon är ingen trevlig kvinna... :o) Har alltid gillat Staffan Borglund, men han är ingen höjdare i TV. Det låter som han läser innantill och hans små lustigheter känns väldigt torra... |
|
Soton: Hon sågar inte alls alltid BMW! Tex vann Z3 M Roadster solklart över MB SLK 32AMG när hon testade dem. Rätt kul test förresten, sladdar runt bra med Z3:an... :-) /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.